COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426 |
Resumo: | The article presents and analyzes the level of development of the actions and deliberations of the State Teaching Systems of the North Region from the occurrence of the first case of contamination by COVID-19 in Brazil, revealing potentialities, trends and gaps. It uses documentary analysis from three categories: suspension of classes, deliberations regarding the possibilities of remote teaching and destination of school meals. It was identified that the deliberations have been provisional and indicate a predominant tendency to use distance learning tools although there are few conditions for access and learning from the solutions presented. |
id |
UFT-7_c95dd5ed2f47e874dbdc41ecbcfa2cb4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/9426 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessonsCOVID-19 Y LA EDUCACIÓN EN LOS SISTEMAS DE EDUCACIÓN REGIONAL DEL ESTADO DEL NORTE: primeras leccionesCOVID-19 E A EDUCAÇÃO NOS SISTEMAS ESTADUAIS DE ENSINO DA REGIÃO NORTE: primeiras liçõesCOVID-19; Sistemas Estaduais de Ensino; Região Norte; Educação; Ensino remotoPolíticas públicasThe article presents and analyzes the level of development of the actions and deliberations of the State Teaching Systems of the North Region from the occurrence of the first case of contamination by COVID-19 in Brazil, revealing potentialities, trends and gaps. It uses documentary analysis from three categories: suspension of classes, deliberations regarding the possibilities of remote teaching and destination of school meals. It was identified that the deliberations have been provisional and indicate a predominant tendency to use distance learning tools although there are few conditions for access and learning from the solutions presented.El artículo presenta y analiza el nivel de desarrollo de las acciones y deliberaciones de los Sistemas de Enseñanza del Estado de la Región Norte desde la ocurrencia del primer caso de contaminación por COVID-19 en Brasil, revelando potencialidades, tendencias y brechas. Utiliza el análisis documental de tres categorías: suspensión de clases, deliberaciones sobre las posibilidades de la enseñanza remota y el destino de las comidas escolares. Se identificó que las deliberaciones han sido provisionales e indican una tendencia predominante a utilizar herramientas de aprendizaje a distancia, aunque existen pocas condiciones para acceder y aprender de las soluciones presentadas.O artigo apresenta e analisa o nível de desenvolvimento das ações e deliberações dos Sistemas Estaduais de Ensino da Região Norte a partir da ocorrência do primeiro caso de contaminação pelo COVID-19 no Brasil desvelando potencialidades, tendências e lacunas. Utiliza-se de análise documental a partir de três categorias: suspensão das aulas, deliberações a respeito das possibilidades de ensino remoto e destinação da alimentação escolar. Identificou-se que as deliberações têm sido provisórias e indicam uma tendência predominante de utilização de ferramentas de educação a distância embora se identifique parcas condições de acesso e aprendizagem a partir das soluções apresentadas.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/942610.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a6ptObservatory Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6ptObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6ptObservatoire Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6ptRevista Observatório ; v. 6 n. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6pt2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426/17465https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426/17466Copyright (c) 2020 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrito, Katia Cristina Custodio Ferreira Silva, Meire Lúcia Andrade daBrito, Ana Gabriela FerreiraBarbosa, Lêda Lira Costa2022-03-04T13:03:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/9426Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:03:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons COVID-19 Y LA EDUCACIÓN EN LOS SISTEMAS DE EDUCACIÓN REGIONAL DEL ESTADO DEL NORTE: primeras lecciones COVID-19 E A EDUCAÇÃO NOS SISTEMAS ESTADUAIS DE ENSINO DA REGIÃO NORTE: primeiras lições |
title |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons |
spellingShingle |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons Brito, Katia Cristina Custodio Ferreira COVID-19; Sistemas Estaduais de Ensino; Região Norte; Educação; Ensino remoto Políticas públicas |
title_short |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons |
title_full |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons |
title_fullStr |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons |
title_full_unstemmed |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons |
title_sort |
COVID-19 AND EDUCATION IN NORTH REGIONAL STATE EDUCATION SYSTEMS: first lessons |
author |
Brito, Katia Cristina Custodio Ferreira |
author_facet |
Brito, Katia Cristina Custodio Ferreira Silva, Meire Lúcia Andrade da Brito, Ana Gabriela Ferreira Barbosa, Lêda Lira Costa |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Meire Lúcia Andrade da Brito, Ana Gabriela Ferreira Barbosa, Lêda Lira Costa |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brito, Katia Cristina Custodio Ferreira Silva, Meire Lúcia Andrade da Brito, Ana Gabriela Ferreira Barbosa, Lêda Lira Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
COVID-19; Sistemas Estaduais de Ensino; Região Norte; Educação; Ensino remoto Políticas públicas |
topic |
COVID-19; Sistemas Estaduais de Ensino; Região Norte; Educação; Ensino remoto Políticas públicas |
description |
The article presents and analyzes the level of development of the actions and deliberations of the State Teaching Systems of the North Region from the occurrence of the first case of contamination by COVID-19 in Brazil, revealing potentialities, trends and gaps. It uses documentary analysis from three categories: suspension of classes, deliberations regarding the possibilities of remote teaching and destination of school meals. It was identified that the deliberations have been provisional and indicate a predominant tendency to use distance learning tools although there are few conditions for access and learning from the solutions presented. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a6pt |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a6pt |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426/17465 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9426/17466 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6pt Observatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6pt Observatoire Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6pt Revista Observatório ; v. 6 n. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a6pt 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313249514455040 |