LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Christofoletti, Rogério
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Caminada, Thiago
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910
Resumo: In this article, we evaluated 60 days interaction between public and newspapers, based on the error detection by the reader. The review period was from October 1 to November 29, 2014, in Santa Catarina fanpages major newspapers: The News, Santa Catarina Diary, Day News Journal and Santa Catarina. In the period, 4892 news, which identified 233 participations in the comments on errors, with 132 different errors in 116 news. In addition to this analysis, we interviewed five editors responsible for social networks or online relationship with their audiences. The results indicate the working conditions of vehicles and their responses or attitudes against the appointment of failures and missteps.
id UFT-7_cf427b40aa6581596feba146e59eca48
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2910
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on FacebookSILENCIOS LARGOS Y RESPUESTAS CORTAS: Vehículos periodísticos delantero de los errores identificados por sus lectores en FacebookLONGOS SILÊNCIOS E BREVES RESPOSTAS: veículos jornalísticos frente aos erros apontados por seus públicos no FacebookJournalistic errorjournalistic ethicsSanta CatarinaSanta Catarina NewspaperFacebookcommentsJournalistic errorjournalistic ethicsSanta Catarina newspapersFacebookCommentsError periodísticoética periodísticaperiodícos Santa Catarinafacebooklos commentsError periodísticoética periodísticaperiódicos Santa CatarinaFacebooklos comentariosErro jornalísticoética jornalísticajornais catarinensesfacebookcomentáriosErro jornalísticoética jornalísticajornais catarinensesfacebookcomentáriosIn this article, we evaluated 60 days interaction between public and newspapers, based on the error detection by the reader. The review period was from October 1 to November 29, 2014, in Santa Catarina fanpages major newspapers: The News, Santa Catarina Diary, Day News Journal and Santa Catarina. In the period, 4892 news, which identified 233 participations in the comments on errors, with 132 different errors in 116 news. In addition to this analysis, we interviewed five editors responsible for social networks or online relationship with their audiences. The results indicate the working conditions of vehicles and their responses or attitudes against the appointment of failures and missteps.En este artículo, se evaluaron 60 dias a partir de la interacción entre los vehículos públicos y periodísticos, sobre la base de la nota y la detección de errores por los lectores. El período de examen fue dei 1 octubre al 29 de de noviembre de 2014, en Santa Catarina fanpages de los cuatro diários principales: Las Noticias, Diário de Santa Catarina, Dia diário de las noticias y Santa Catarina. En el período, se emitieron noticias de 4892, que identifico 233 participaciones en los comentários sobre los errores, con 132 errores diferentes en 116 noticias. Además de la clasificación de los tipos de interacción, la encuesta también entrevisto a cinco editores o los profesionales responsabies de las redes sociales o de relaciones en línea con sus audiências. Los resultados dei estúdio indican las condiciones en las que los vehículos operan y cuáles son sus respuestas o posiciones antes de la cita de los fallos y errores.Neste artigo, avaliamos 60 dias de interação entre públicos e veículos jornalísticos, tomando como base o apontamento e detecção de erros pelos leitores. O período de análise foi de 1º de outubro a 29 de novembro de 2014, nas fanpages dos quatro maiores jornais catarinenses: A Notícia, Diário Catarinense, Notícias de Dia e Jornal de Santa Catarina. No período, foram veiculados 4892 notícias, das quais se identificou 233 participações nos comentários sobre erros, com 132 erros diferentes em 116 notícias. Além da classificação dos tipos de interação, a pesquisa ainda entrevistou cinco editores ou profissionais responsáveis por redes sociais ou relacionamento online com seus públicos. Os resultados do estudo sinalizam as condições em que os veículos operam e quais suas respostas ou posturas diante do apontamento de falhas e deslizes.Universidade Federal do Tocantins - UFT2016-12-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/291010.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p225Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-2472447-426610.20873/uft.2447-4266.2016v2n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/9354https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10298https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10299https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10300https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10301https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10302Século XX/XXICopyright (c) 2016 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessChristofoletti, RogérioCaminada, Thiago2022-03-04T13:23:08Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/2910Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:23:08Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
SILENCIOS LARGOS Y RESPUESTAS CORTAS: Vehículos periodísticos delantero de los errores identificados por sus lectores en Facebook
LONGOS SILÊNCIOS E BREVES RESPOSTAS: veículos jornalísticos frente aos erros apontados por seus públicos no Facebook
title LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
spellingShingle LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
Christofoletti, Rogério
Journalistic error
journalistic ethics
Santa Catarina
Santa Catarina Newspaper
Facebook
comments
Journalistic error
journalistic ethics
Santa Catarina newspapers
Facebook
Comments
Error periodístico
ética periodística
periodícos Santa Catarina
facebook
los comments
Error periodístico
ética periodística
periódicos Santa Catarina
Facebook
los comentarios
Erro jornalístico
ética jornalística
jornais catarinenses
facebook
comentários
Erro jornalístico
ética jornalística
jornais catarinenses
facebook
comentários
title_short LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
title_full LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
title_fullStr LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
title_full_unstemmed LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
title_sort LONG SILENCES AND BRIEF ANSWERS: journalistic vehicles facing the errors pointed out by their audiences on Facebook
author Christofoletti, Rogério
author_facet Christofoletti, Rogério
Caminada, Thiago
author_role author
author2 Caminada, Thiago
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Christofoletti, Rogério
Caminada, Thiago
dc.subject.por.fl_str_mv Journalistic error
journalistic ethics
Santa Catarina
Santa Catarina Newspaper
Facebook
comments
Journalistic error
journalistic ethics
Santa Catarina newspapers
Facebook
Comments
Error periodístico
ética periodística
periodícos Santa Catarina
facebook
los comments
Error periodístico
ética periodística
periódicos Santa Catarina
Facebook
los comentarios
Erro jornalístico
ética jornalística
jornais catarinenses
facebook
comentários
Erro jornalístico
ética jornalística
jornais catarinenses
facebook
comentários
topic Journalistic error
journalistic ethics
Santa Catarina
Santa Catarina Newspaper
Facebook
comments
Journalistic error
journalistic ethics
Santa Catarina newspapers
Facebook
Comments
Error periodístico
ética periodística
periodícos Santa Catarina
facebook
los comments
Error periodístico
ética periodística
periódicos Santa Catarina
Facebook
los comentarios
Erro jornalístico
ética jornalística
jornais catarinenses
facebook
comentários
Erro jornalístico
ética jornalística
jornais catarinenses
facebook
comentários
description In this article, we evaluated 60 days interaction between public and newspapers, based on the error detection by the reader. The review period was from October 1 to November 29, 2014, in Santa Catarina fanpages major newspapers: The News, Santa Catarina Diary, Day News Journal and Santa Catarina. In the period, 4892 news, which identified 233 participations in the comments on errors, with 132 different errors in 116 news. In addition to this analysis, we interviewed five editors responsible for social networks or online relationship with their audiences. The results indicate the working conditions of vehicles and their responses or attitudes against the appointment of failures and missteps.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p225
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5p225
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/9354
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10298
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10299
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10300
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10301
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/2910/10302
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247
Observatorio Magazine; Vol. 2 Núm. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247
Observatoire Journal; Vol. 2 No. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247
Revista Observatório ; v. 2 n. 5 (2016): Vol. 2 N. 5 (2016) História da Comunicação na Amazônia Setembro-Dezembro 2016; 225-247
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2016v2n5
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313244297789440