THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ghisleni, Taís Steffenello
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Rodrigues Pereira, Vitória Karina, Frainer Knoll, Graziela
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787
Resumo: The digital development caused the Brazilian advertising market to undergo intense transformations and led professionals and agencies to work to reinvent themselves, every day, in the search for the best alternatives and opportunities in the current media scene. The general objective of this article is to contextualize how advertising is inserted in the context of digital social media. The specific objectives were as follows: to reflect on the logics and practices that characterize advertising and advertising in the context of digital media and to emphasize the impacts of this communication on the current ecosystem.
id UFT-8_0a5b510ece9674eb584cef12f700aa86
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/10787
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social mediaLA NUEVA ERA DE LA COMUNICACIÓN: publicidad em el contexto de las redes socialesTHE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social mediaecossistema digitalmídias sociaisinternetpublicidadePublicidade DigitalThe digital development caused the Brazilian advertising market to undergo intense transformations and led professionals and agencies to work to reinvent themselves, every day, in the search for the best alternatives and opportunities in the current media scene. The general objective of this article is to contextualize how advertising is inserted in the context of digital social media. The specific objectives were as follows: to reflect on the logics and practices that characterize advertising and advertising in the context of digital media and to emphasize the impacts of this communication on the current ecosystem.El desarrollo digital provocó que el mercado publicitario brasileño experimentara intensas transformaciones y llevó a profesionales y agencias a trabajar para reinventarse, todos los días, en la búsqueda de las mejores alternativas y oportunidades en el escenario mediático actual. El objetivo general de este artículo es contextualizar cómo se inserta la publicidad en el contexto de las redes sociales digitales. Los objetivos específicos fueron los siguientes: reflexionar sobre las lógicas y prácticas que caracterizan la publicidad y la publicidad en el contexto de los medios digitales y enfatizar los impactos de esta comunicación en el ecosistema actual.O desenvolvimento digital fez com que o mercado publicitário brasileiro passasse por intensas transformações e levou profissionais e agências a trabalhar no sentido de se reinventar, a cada dia, na busca pelas melhores alternativas e oportunidades no cenário de mídia atual. O objetivo geral do presente artigo é contextualizar como a publicidade e propaganda está inserida no contexto das mídias sociais digitais. Já os objetivos específicos foram os seguintes: refletir acerca das lógicas e práticas que caracterizam a publicidade e propaganda no contexto das mídias digitais e enfatizar os impactos dessa comunicação no ecossistema vigente.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextoapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1078710.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a14enObservatory Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14enObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14enObservatoire Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14enRevista Observatório ; v. 6 n. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18225https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18226PublicidadeCopyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccessGhisleni, Taís SteffenelloRodrigues Pereira, Vitória KarinaFrainer Knoll, Graziela2022-03-04T12:58:13Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/10787Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T12:58:13Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
LA NUEVA ERA DE LA COMUNICACIÓN: publicidad em el contexto de las redes sociales
THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
title THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
spellingShingle THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
Ghisleni, Taís Steffenello
ecossistema digital
mídias sociais
internet
publicidade
Publicidade Digital
title_short THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
title_full THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
title_fullStr THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
title_full_unstemmed THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
title_sort THE NEW ERA OF COMMUNICATION: advertising in the context of social media
author Ghisleni, Taís Steffenello
author_facet Ghisleni, Taís Steffenello
Rodrigues Pereira, Vitória Karina
Frainer Knoll, Graziela
author_role author
author2 Rodrigues Pereira, Vitória Karina
Frainer Knoll, Graziela
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ghisleni, Taís Steffenello
Rodrigues Pereira, Vitória Karina
Frainer Knoll, Graziela
dc.subject.por.fl_str_mv ecossistema digital
mídias sociais
internet
publicidade
Publicidade Digital
topic ecossistema digital
mídias sociais
internet
publicidade
Publicidade Digital
description The digital development caused the Brazilian advertising market to undergo intense transformations and led professionals and agencies to work to reinvent themselves, every day, in the search for the best alternatives and opportunities in the current media scene. The general objective of this article is to contextualize how advertising is inserted in the context of digital social media. The specific objectives were as follows: to reflect on the logics and practices that characterize advertising and advertising in the context of digital media and to emphasize the impacts of this communication on the current ecosystem.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a14en
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6a14en
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18225
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/10787/18226
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Publicidade
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en
Observatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en
Observatoire Journal; Vol. 6 No. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en
Revista Observatório ; v. 6 n. 6 (2020): Disinformation, threats to democracy and opportunities for media literacy / Desinformação, ameaças à democracia e oportunidades de letramento/literacia midiática; a14en
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n6
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174757620187136