EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480 |
Resumo: | In the midst of the Covid-19 pandemic, which suspended school activities across the country, requiring governments and alternative education councils to meet the minimum annual workload, provide remote school activities and ensure food security for students, we ask which paths to follow for the provision of non-preschool school activities and to guarantee the right to education? We analyze resolutions, opinions and technical notes issued by state education councils in the northern region, and come across them with practices developed in schools in state and municipal education networks. |
id |
UFT-8_5d027e7669916d9e703ddf9872808304 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/9480 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial?ensino remotoredes de ensinoeducação básicapandemiaCiências Humanas e Sociais no enfrentamento da Covid-19Remote teachingEducation networksBasic educationPandemicEnseñanza a distanciaRedes educativasEducación básicaPandemiaIn the midst of the Covid-19 pandemic, which suspended school activities across the country, requiring governments and alternative education councils to meet the minimum annual workload, provide remote school activities and ensure food security for students, we ask which paths to follow for the provision of non-preschool school activities and to guarantee the right to education? We analyze resolutions, opinions and technical notes issued by state education councils in the northern region, and come across them with practices developed in schools in state and municipal education networks.En medio de la pandemia de Covid-19, que suspendió las actividades escolares en todo el país, requiriendo que los gobiernos y los consejos de educación alternativa cumplan con la carga de trabajo anual mínima, proporcionen actividades escolares remotas y garanticen la seguridad alimentaria de los estudiantes, preguntamos qué caminos seguir para la provisión de actividades escolares no preescolares y para garantizar el derecho a la educación? Analizamos las resoluciones, opiniones y notas técnicas emitidas por los consejos estatales de educación en la región norte, y las encontramos con prácticas desarrolladas en las escuelas de las redes educativas estatales y municipales.Em meio a pandemia de Covid-19, que suspendeu as atividades escolares em todo o país, exigindo dos governos e dos conselhos de educação alternativas para conseguir cumprir a carga horária mínima anual, disponibilizar atividades escolares remotas e garantir a segurança alimentar de estudantes, nos perguntamos quais caminhos seguir para a oferta de atividades escolares não presencias e para garantia do direito a educação? Analisamos resoluções, pareceres e notas técnicas expedidas por conselhos estaduais de educação da região norte, e as deparamos com as práticas desenvolvidas nas escolas das redes de ensino estaduais e municipais.Universidade Federal do Tocantins - UFT2020-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/948010.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a10ptObservatory Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10ptObservatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10ptObservatoire Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10ptRevista Observatório ; v. 6 n. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10pt2447-426610.20873/uft.2447-4266.2020v6n2reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480/17473https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480/17474Copyright (c) 2020 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessCoelho, Marcos Irondes2022-03-04T13:02:59Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/9480Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:02:59Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
title |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
spellingShingle |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? Coelho, Marcos Irondes ensino remoto redes de ensino educação básica pandemia Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da Covid-19 Remote teaching Education networks Basic education Pandemic Enseñanza a distancia Redes educativas Educación básica Pandemia |
title_short |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
title_full |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
title_fullStr |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
title_full_unstemmed |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
title_sort |
EDUCAÇÃO EM TEMPOS DE PANDEMIA: que caminho seguir na oferta de atividade escolar não presencial? |
author |
Coelho, Marcos Irondes |
author_facet |
Coelho, Marcos Irondes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Coelho, Marcos Irondes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
ensino remoto redes de ensino educação básica pandemia Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da Covid-19 Remote teaching Education networks Basic education Pandemic Enseñanza a distancia Redes educativas Educación básica Pandemia |
topic |
ensino remoto redes de ensino educação básica pandemia Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da Covid-19 Remote teaching Education networks Basic education Pandemic Enseñanza a distancia Redes educativas Educación básica Pandemia |
description |
In the midst of the Covid-19 pandemic, which suspended school activities across the country, requiring governments and alternative education councils to meet the minimum annual workload, provide remote school activities and ensure food security for students, we ask which paths to follow for the provision of non-preschool school activities and to guarantee the right to education? We analyze resolutions, opinions and technical notes issued by state education councils in the northern region, and come across them with practices developed in schools in state and municipal education networks. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a10pt |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2a10pt |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480/17473 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/9480/17474 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10pt Observatorio Magazine; Vol. 6 Núm. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10pt Observatoire Journal; Vol. 6 No. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10pt Revista Observatório ; v. 6 n. 2 (2020): v. 6 n. 2 (2020): Human and Social Sciences against Covid-19 / Ciências Humanas e Sociais no enfrentamento da COVID-19; a10pt 2447-4266 10.20873/uft.2447-4266.2020v6n2 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174756844240896 |