Acquisition of Brazilian Portuguese as a Heritage Language in contact with Italian: considerations about linguistics interferences
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Domínios de Lingu@gem |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/40355 |
Resumo: | The dynamics of the linguistic interference between Brazilian Portuguese and Italian may or may not influence the acquisition of Portuguese as a heritage language? Sociolinguistics forms the theoretical basis of this article in order to understand the perception of Brazilian parents about the sociolinguistic and cultural distances between the two languages. From a questionnaire made with the parents, it is evident some common points in the language-culture binomial that may or may not interfere in the process of maintaining Portuguese as a heritage language in an Italian-speaking context. |
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Acquisition of Brazilian Portuguese as a Heritage Language in contact with Italian: considerations about linguistics interferencesAquisição do português brasileiro como língua de herança em contato com o italiano: considerações acerca das interferências linguísticasPortuguês língua de herançaInterferência linguísticaBilinguismoLínguas em contatoPortuguese as a heritage languageLinguistic interferenceBilingualismLanguages in contactThe dynamics of the linguistic interference between Brazilian Portuguese and Italian may or may not influence the acquisition of Portuguese as a heritage language? Sociolinguistics forms the theoretical basis of this article in order to understand the perception of Brazilian parents about the sociolinguistic and cultural distances between the two languages. From a questionnaire made with the parents, it is evident some common points in the language-culture binomial that may or may not interfere in the process of maintaining Portuguese as a heritage language in an Italian-speaking context.As dinâmicas das interferências linguísticas entre o português brasileiro e o italiano podem ou não influenciar na aquisição do português como língua de herança? A sociolinguística forma o embasamento teórico deste artigo a fim de compreeender a percepção dos pais brasileiros acerca das distâncias sociolinguísticas e culturais entre as duas línguas. A partir de um questionário realizado aos genitores evidencia-se alguns pontos em comum entre os dois países, no binômio língua-cultura, que podem ou não interferir no processo de manutenção do português como língua de herança em contexto italófono.PP/UFU2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/4035510.14393/DL34-v12n2a2018-23Domínios de Lingu@gem; Vol. 12 No. 2 (2018): Português como Língua Estrangeira, Português como Língua de Herança, Português como Língua Adicional; 1294-1329Domínios de Lingu@gem; Vol. 12 Núm. 2 (2018): Português como Língua Estrangeira, Português como Língua de Herança, Português como Língua Adicional; 1294-1329Domínios de Lingu@gem; v. 12 n. 2 (2018): Português como Língua Estrangeira, Português como Língua de Herança, Português como Língua Adicional; 1294-13291980-5799reponame:Domínios de Lingu@geminstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/article/view/40355/22546Copyright (c) 2018 Ana Luiza Oliveira de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira de Souza, Ana Luiza2019-05-23T17:44:03Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/40355Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagemPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/dominiosdelinguagem/oairevistadominios@ileel.ufu.br||1980-57991980-5799opendoar:2019-05-23T17:44:03Domínios de Lingu@gem - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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