Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877 |
Resumo: | The aim of the text was to present an analysis of the actions of educational advisors in relation to issues of bullying in schools in a Municipal Education Network in SC. The methodological path took place through the qualitative, bibliographic, documentary approach and through interviews, the theoretical contribution was based on the approximation of the authors of the field. The results obtained demonstrate that schools promote several projects on issues of respect and values with students, but there is a need for a specific project on bullying to be developed in schools, that the municipality promulgates its legislation on bullying and provides opportunities for teachers ongoing training on the topic. |
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Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school contextBullying: legislación, políticas de prevención e intervención en el contexto escolarBullying: legislação, políticas de prevenção e intervenção no contexto escolarBullyingAntibullyingLegislaçãoBullyingAnti-bullyingLegislationBullyingBullyingAnti bullyingLegislaciónThe aim of the text was to present an analysis of the actions of educational advisors in relation to issues of bullying in schools in a Municipal Education Network in SC. The methodological path took place through the qualitative, bibliographic, documentary approach and through interviews, the theoretical contribution was based on the approximation of the authors of the field. The results obtained demonstrate that schools promote several projects on issues of respect and values with students, but there is a need for a specific project on bullying to be developed in schools, that the municipality promulgates its legislation on bullying and provides opportunities for teachers ongoing training on the topic.El objetivo del texto fue presentar un análisis de las acciones de los asesores educativos en relación a la problemática del acoso escolar en las escuelas en una Red Municipal de Educación en SC. El recorrido metodológico se realizó a través del abordaje cualitativo, bibliográfico, documental y mediante entrevistas, el aporte teórico se basó en la aproximación de los autores del campo. Los resultados obtenidos demuestran que las escuelas impulsan varios proyectos en temas de respeto y valores con los estudiantes, pero es necesario que se desarrolle un proyecto específico sobre bullying en las escuelas, que el municipio promulgue su legislación sobre bullying y brinde oportunidades a los docentes formación continua sobre el tema.No texto objetivou-se apresentar uma análise das ações dos(as) orientadores(as) educacionais em relação às questões do bullying nas escolas de uma Rede Municipal de Educação de SC. O percurso metodológico ocorreu por meio da abordagem qualitativa, bibliográfica, documental e por meio de entrevistas, o aporte teórico baseou-se na aproximação dos autores do campo. Os resultados obtidos demonstram que as escolas promovem vários projetos sobre questões de respeito e valores com os estudantes, mas há a necessidade que seja desenvolvido nas escolas um projeto específico acerca do bullying, que o município promulgue a sua legislação acerca do bullying e oportunize aos docentes formações continuadas a respeito do tema.Universidade Federal de Uberlândia2021-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5687710.14393/REPOD-v10n2a2021-56877Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-8822238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877/32291Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandt, Andressa GrazielePadilha, Patrícia Sabrine da Silva2022-09-15T20:23:53Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/56877Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:23:53Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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