Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandt, Andressa Graziele
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Padilha, Patrícia Sabrine da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877
Resumo: The aim of the text was to present an analysis of the actions of educational advisors in relation to issues of bullying in schools in a Municipal Education Network in SC. The methodological path took place through the qualitative, bibliographic, documentary approach and through interviews, the theoretical contribution was based on the approximation of the authors of the field. The results obtained demonstrate that schools promote several projects on issues of respect and values with students, but there is a need for a specific project on bullying to be developed in schools, that the municipality promulgates its legislation on bullying and provides opportunities for teachers ongoing training on the topic.
id UFU-4_150e7c9c706d698effbfdc6b9fa07326
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/56877
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school contextBullying: legislación, políticas de prevención e intervención en el contexto escolarBullying: legislação, políticas de prevenção e intervenção no contexto escolarBullyingAntibullyingLegislaçãoBullyingAnti-bullyingLegislationBullyingBullyingAnti bullyingLegislaciónThe aim of the text was to present an analysis of the actions of educational advisors in relation to issues of bullying in schools in a Municipal Education Network in SC. The methodological path took place through the qualitative, bibliographic, documentary approach and through interviews, the theoretical contribution was based on the approximation of the authors of the field. The results obtained demonstrate that schools promote several projects on issues of respect and values with students, but there is a need for a specific project on bullying to be developed in schools, that the municipality promulgates its legislation on bullying and provides opportunities for teachers ongoing training on the topic.El objetivo del texto fue presentar un análisis de las acciones de los asesores educativos en relación a la problemática del acoso escolar en las escuelas en una Red Municipal de Educación en SC. El recorrido metodológico se realizó a través del abordaje cualitativo, bibliográfico, documental y mediante entrevistas, el aporte teórico se basó en la aproximación de los autores del campo. Los resultados obtenidos demuestran que las escuelas impulsan varios proyectos en temas de respeto y valores con los estudiantes, pero es necesario que se desarrolle un proyecto específico sobre bullying en las escuelas, que el municipio promulgue su legislación sobre bullying y brinde oportunidades a los docentes formación continua sobre el tema.No texto objetivou-se apresentar uma análise das ações dos(as) orientadores(as) educacionais em relação às questões do bullying nas escolas de uma Rede Municipal de Educação de SC. O percurso metodológico ocorreu por meio da abordagem qualitativa, bibliográfica, documental e por meio de entrevistas, o aporte teórico baseou-se na aproximação dos autores do campo. Os resultados obtidos demonstram que as escolas promovem vários projetos sobre questões de respeito e valores com os estudantes, mas há a necessidade que seja desenvolvido nas escolas um projeto específico acerca do bullying, que o município promulgue a sua legislação acerca do bullying e oportunize aos docentes formações continuadas a respeito do tema.Universidade Federal de Uberlândia2021-07-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5687710.14393/REPOD-v10n2a2021-56877Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-8822238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877/32291Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandt, Andressa GrazielePadilha, Patrícia Sabrine da Silva2022-09-15T20:23:53Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/56877Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:23:53Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
Bullying: legislación, políticas de prevención e intervención en el contexto escolar
Bullying: legislação, políticas de prevenção e intervenção no contexto escolar
title Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
spellingShingle Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
Brandt, Andressa Graziele
Bullying
Antibullying
Legislação
Bullying
Anti-bullying
Legislation
Bullying
Bullying
Anti bullying
Legislación
title_short Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
title_full Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
title_fullStr Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
title_full_unstemmed Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
title_sort Bullying: legislation, prevention and intervention policies in the school context
author Brandt, Andressa Graziele
author_facet Brandt, Andressa Graziele
Padilha, Patrícia Sabrine da Silva
author_role author
author2 Padilha, Patrícia Sabrine da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandt, Andressa Graziele
Padilha, Patrícia Sabrine da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Bullying
Antibullying
Legislação
Bullying
Anti-bullying
Legislation
Bullying
Bullying
Anti bullying
Legislación
topic Bullying
Antibullying
Legislação
Bullying
Anti-bullying
Legislation
Bullying
Bullying
Anti bullying
Legislación
description The aim of the text was to present an analysis of the actions of educational advisors in relation to issues of bullying in schools in a Municipal Education Network in SC. The methodological path took place through the qualitative, bibliographic, documentary approach and through interviews, the theoretical contribution was based on the approximation of the authors of the field. The results obtained demonstrate that schools promote several projects on issues of respect and values with students, but there is a need for a specific project on bullying to be developed in schools, that the municipality promulgates its legislation on bullying and provides opportunities for teachers ongoing training on the topic.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877
10.14393/REPOD-v10n2a2021-56877
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v10n2a2021-56877
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/56877/32291
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debate
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debate
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 2 (mai./ago. 2021); 855-882
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943959706861568