Professional education in the national rural education program
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550 |
Resumo: | The article deals with professional education in the countryside within the scope of Pronacampo from 2011 to 2014. Based on the cognitive approach of public policy analysis, the institutionalized ideas, actors and interests that make up Pronatec Campo are analyzed. The study evidences a dispute within the scope of the national rural education program. It presents rural development references that are entirely antagonistic with different actors and opposing interests regarding professional education. |
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Professional education in the national rural education programLa formación profesional en el programa nacional de educación ruralA formação profissional no programa nacional de educação do campo Políticas PúblicasEducação ProfissionalEducação do CampoPublic PoliciesProfessional educationField educationPolíticas PúblicasEducación profesionalEducación de campoThe article deals with professional education in the countryside within the scope of Pronacampo from 2011 to 2014. Based on the cognitive approach of public policy analysis, the institutionalized ideas, actors and interests that make up Pronatec Campo are analyzed. The study evidences a dispute within the scope of the national rural education program. It presents rural development references that are entirely antagonistic with different actors and opposing interests regarding professional education.El artículo trata sobre la formación profesional en el campo en el ámbito de Pronacampo desde 2011 hasta 2014. A partir del enfoque cognitivo del análisis de políticas públicas, se analizan las ideas institucionalizadas, los actores e intereses que conforman Pronatec Campo. El estudio evidencia una disputa en el ámbito del programa nacional de educación rural, presenta referentes de desarrollo rural totalmente antagónicos con diferentes actores e intereses contrapuestos en torno a la formación profesional.O artigo trata da educação profissional do campo no âmbito do Pronacampo no período 2011 a 2014. Tendo por base a abordagem cognitiva de análise de políticas públicas são analisadas as ideias institucionalizadas, os atores e os interesses que compõem o Pronatec Campo. O estudo evidencia uma disputa no âmbito do programa nacional de educação do campo apresenta referenciais de desenvolvimento rural no inteiramente antagônicos com atores distintos e interesses opostos tocante a educação profissional.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6755010.14393/REPOD-v12n1a2023-67550Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-3442238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550/35143Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFrança, Damiana de Matos Costa2023-01-27T15:37:32Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67550Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-27T15:37:32Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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