Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46782 |
Resumo: | This article presents the results of a doctoral research that seeks to understand the situational context of young people in situations of deprivation of liberty and the national panorama of the execution of socio - educational measures in Brazil. The theoretical-methodological assumptions that underpin the investigation are based on critical-discursive tools for the analysis of the data that were collected in a Socio-Educational Center of Cuiabá / MT-CASE. The study reveals a mismatch between the legal and sense directions and the meaning presented by young people in their daily lives. |
id |
UFU-4_57a35d428c512701af6a5a9a1316dbc0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/46782 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Youth in situations of deprivation of liberty in BrazilJeunes en situation de privation de liberté au BrésilJovens em situação de privação de liberdade no BrasilJovens em situação de restrição e privação de liberdadeSocioeducaçãoEducação dialógicaYoung people in situations of restriction and deprivation of libertySocioeducationDialogic educationJeunes en situation de restriction et privation de libertéSocio-éducationÉducation dialogiqueThis article presents the results of a doctoral research that seeks to understand the situational context of young people in situations of deprivation of liberty and the national panorama of the execution of socio - educational measures in Brazil. The theoretical-methodological assumptions that underpin the investigation are based on critical-discursive tools for the analysis of the data that were collected in a Socio-Educational Center of Cuiabá / MT-CASE. The study reveals a mismatch between the legal and sense directions and the meaning presented by young people in their daily lives. Cet article présente les résultats d'une recherche doctorale visant à comprendre le contexte situationnel des jeunes en situation de privation de liberté et le panorama national de l'exécution des mesures socio-éducatives au Brésil. Les hypothèses théoriques et méthodologiques qui sous-tendent la recherche s'appuient sur des outils discursifs critiques pour l'analyse des données collectées dans un centre socio-éducatif de Cuiabá / MT-CASE. L'étude révèle un décalage entre les négociations juridiques et la signification et la signification des jeunes dans leur vie quotidienne. Este artigo apresenta desdobramentos de uma pesquisa de doutorado que busca compreender o contexto situacional dos jovens em situação de privação de liberdade e o panorama nacional da execução das medidas socioeducativas no Brasil. Os pressupostos teórico-metodológicos que sustentam a investigação estão embasados em ferramentas crítico-discursivas para a realização da análise dos dados que foram coletados em um Centro Socioeducativo de Cuiabá/MT- CASE. O estudo revela o descompasso entre as tratativas legais, o sentido e o significado apresentado pelos jovens em suas vivências no cotidiano. Universidade Federal de Uberlândia2019-02-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4678210.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-03Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 Núm. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017)Revista Educação e Políticas em Debate; v. 6 n. 2 (2017)2238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46782/25475Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Kátia Aparecida da Silva NunesOnofre, Elenice Maria Cammarosano2022-07-21T14:15:36Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/46782Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:15:36Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil Jeunes en situation de privation de liberté au Brésil Jovens em situação de privação de liberdade no Brasil |
title |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil |
spellingShingle |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil Miranda, Kátia Aparecida da Silva Nunes Jovens em situação de restrição e privação de liberdade Socioeducação Educação dialógica Young people in situations of restriction and deprivation of liberty Socioeducation Dialogic education Jeunes en situation de restriction et privation de liberté Socio-éducation Éducation dialogique |
title_short |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil |
title_full |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil |
title_fullStr |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil |
title_full_unstemmed |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil |
title_sort |
Youth in situations of deprivation of liberty in Brazil |
author |
Miranda, Kátia Aparecida da Silva Nunes |
author_facet |
Miranda, Kátia Aparecida da Silva Nunes Onofre, Elenice Maria Cammarosano |
author_role |
author |
author2 |
Onofre, Elenice Maria Cammarosano |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Kátia Aparecida da Silva Nunes Onofre, Elenice Maria Cammarosano |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Jovens em situação de restrição e privação de liberdade Socioeducação Educação dialógica Young people in situations of restriction and deprivation of liberty Socioeducation Dialogic education Jeunes en situation de restriction et privation de liberté Socio-éducation Éducation dialogique |
topic |
Jovens em situação de restrição e privação de liberdade Socioeducação Educação dialógica Young people in situations of restriction and deprivation of liberty Socioeducation Dialogic education Jeunes en situation de restriction et privation de liberté Socio-éducation Éducation dialogique |
description |
This article presents the results of a doctoral research that seeks to understand the situational context of young people in situations of deprivation of liberty and the national panorama of the execution of socio - educational measures in Brazil. The theoretical-methodological assumptions that underpin the investigation are based on critical-discursive tools for the analysis of the data that were collected in a Socio-Educational Center of Cuiabá / MT-CASE. The study reveals a mismatch between the legal and sense directions and the meaning presented by young people in their daily lives. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46782 10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-03 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46782 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD.issn.2238-8346.v6n2a2017-03 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/46782/25475 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debate |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017) Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 Núm. 2 (2017) Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 6 No. 2 (2017) Revista Educação e Políticas em Debate; v. 6 n. 2 (2017) 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943958735880192 |