Public policies in field education: field, training of educators and legal frameworks
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Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47049 |
Resumo: | In this article, we present some reflections about the field and its diverse contexts and subjects. And, by embracing the various specificities present in the peasant territories, we problematize questions such as: what educational and field project to build in this place interspersed by diverse struggles for social rights, by stories of resistance, production of knowledge and actions that are sometimes subalternized and or invisible within a capitalist and class society. In the depths of the reflections, we cover notes on the formation of educators to work in the field, as well as Legal Frameworks that support and legitimize the struggle 'For an Education of the Field'. |
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Public policies in field education: field, training of educators and legal frameworksPolitiques publiques dans l'éducation de terrain: terrain, formation des éducateurs et cadres juridiquesPolíticas públicas na educação do campo: campo, formação de educadores e marcos legaisCampoEducação do CampoFormação de EducadoresMarcos LegaisFieldField EducationTraining of EducatorsLegal FramesChampÉducation de terrainFormation d'éducateursCadres légauxIn this article, we present some reflections about the field and its diverse contexts and subjects. And, by embracing the various specificities present in the peasant territories, we problematize questions such as: what educational and field project to build in this place interspersed by diverse struggles for social rights, by stories of resistance, production of knowledge and actions that are sometimes subalternized and or invisible within a capitalist and class society. In the depths of the reflections, we cover notes on the formation of educators to work in the field, as well as Legal Frameworks that support and legitimize the struggle 'For an Education of the Field'. Dans cet article, nous présentons quelques réflexions sur le domaine et ses divers contextes et sujets. Et, en embrassant les différentes spécificités présentes dans les territoires paysans, nous problématisons des questions telles que: quel projet éducatif et de terrain construire en ce lieu entrecoupé de luttes diverses pour les droits sociaux, par histoires de résistance, production de connaissances et d'actions parfois subalternisées et ou invisible dans une société capitaliste et de classe. Au plus profond des réflexions, nous abordons des notes sur la formation d'éducateurs pour travailler sur le terrain, ainsi que des cadres juridiques qui soutiennent et légitiment la lutte pour une éducation sur le terrain. No presente artigo, pontuamos algumas reflexões sobre o campo e seus diversos contextos e sujeitos. E, ao abarcar as diversas especificidades presentes nos territórios campesinos, problematizamos questões como: que projeto educativo e de campo construir neste lugar entremeado por diversas lutas por direitos sociais, por histórias de resistências, produção de saberes e fazeres que, por vezes são subalternizados e/ou invisibilizados no âmbito de uma sociedade capitalista e de classes. No bojo das reflexões, abarcamos apontamentos sobre a formação de educadores para atuarem no campo, bem como Marcos Legais que amparam e legitimam a luta 'por uma Educação do Campo'. Universidade Federal de Uberlândia2018-04-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/4704910.14393/REPOD.issn.2238-8346.v7n1a2018-09Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 1 (2018); 113-131Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 Núm. 1 (2018); 113-131Revista Educação e Políticas em Debate; Vol. 7 No. 1 (2018); 113-131Revista Educação e Políticas em Debate; v. 7 n. 1 (2018); 113-1312238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/47049/25497Copyright (c) 2019 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Maria Aparecida AfonsoSantos, Ataliane Pereira dos2022-07-21T14:14:22Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/47049Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-07-21T14:14:22Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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