Education for work and education for citizenship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ludwig , Antônio Carlos Will
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470
Resumo: This theoretical essay that deals with the purposes related to education for work and citizenship provided for in the Common National Curriculum Base. It aims to present an interpretive analysis of them. The main inference reached is that education for work inserted there is fundamental in a concept of production mode that has already been overcome. As for education for citizenship, it is verified that there is no meaning of citizenship to be followed in each of the areas that are part of the base.
id UFU-4_8af5ba1797caa3f537ff0c9154f65292
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64470
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Education for work and education for citizenship Educación para el Trabajo y educación para la ciudadanía Éducation au travail et éducation à la citoyennetéEducação para o trabalho e educação para a cidadania TrabalhoDesempregoCidadania PassivaEducaçãoCidadania AtivaWorkUnemploymentPassive CitizenshipEducationActive CitizenshipTrabajoDesempleoCiudadanía PasivaEducaciónCiudadanía activaThis theoretical essay that deals with the purposes related to education for work and citizenship provided for in the Common National Curriculum Base. It aims to present an interpretive analysis of them. The main inference reached is that education for work inserted there is fundamental in a concept of production mode that has already been overcome. As for education for citizenship, it is verified that there is no meaning of citizenship to be followed in each of the areas that are part of the base.Este ensayo teorico trata sobre los propósitos relacionados con la educación para el trabajo y la ciudadanía previstos en la Base Común Curricular Nacional. Se pretende presentar un análisis interpretativo de los mismos. La principal inferencia a la que se llega es que la educación para el trabajo que allí se inserta parte de una concepción de un modo de producción ya superada. En cuanto a la educación para la ciudadanía, falta un sentido de ciudadanía a seguir en cada una de las áreas que forman parte de esa base.Este ensaio teórico trata das finalidades relativas à educação para o trabalho e cidadania previstas na Base Nacional Comum Curricular. Ele tem por objetivo apresentar uma análise interpretativa delas. A principal inferência alcançada é de que a educação para o trabalho aí inserida se fundamenta num conceito de modo de produção já superado. Quanto à educação para a cidadania verifica-se a inexistência de um significado de cidadania a ser seguido em cada uma das áreas que fazem parte da referida base.Universidade Federal de Uberlândia2022-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6447010.14393/REPOD-v11n3a2022-64470Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-12222238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470/34271Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLudwig , Antônio Carlos Will2023-05-19T21:37:00Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64470Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-05-19T21:37Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Education for work and education for citizenship
Educación para el Trabajo y educación para la ciudadanía
Éducation au travail et éducation à la citoyenneté
Educação para o trabalho e educação para a cidadania
title Education for work and education for citizenship
spellingShingle Education for work and education for citizenship
Ludwig , Antônio Carlos Will
Trabalho
Desemprego
Cidadania Passiva
Educação
Cidadania Ativa
Work
Unemployment
Passive Citizenship
Education
Active Citizenship
Trabajo
Desempleo
Ciudadanía Pasiva
Educación
Ciudadanía activa
title_short Education for work and education for citizenship
title_full Education for work and education for citizenship
title_fullStr Education for work and education for citizenship
title_full_unstemmed Education for work and education for citizenship
title_sort Education for work and education for citizenship
author Ludwig , Antônio Carlos Will
author_facet Ludwig , Antônio Carlos Will
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ludwig , Antônio Carlos Will
dc.subject.por.fl_str_mv Trabalho
Desemprego
Cidadania Passiva
Educação
Cidadania Ativa
Work
Unemployment
Passive Citizenship
Education
Active Citizenship
Trabajo
Desempleo
Ciudadanía Pasiva
Educación
Ciudadanía activa
topic Trabalho
Desemprego
Cidadania Passiva
Educação
Cidadania Ativa
Work
Unemployment
Passive Citizenship
Education
Active Citizenship
Trabajo
Desempleo
Ciudadanía Pasiva
Educación
Ciudadanía activa
description This theoretical essay that deals with the purposes related to education for work and citizenship provided for in the Common National Curriculum Base. It aims to present an interpretive analysis of them. The main inference reached is that education for work inserted there is fundamental in a concept of production mode that has already been overcome. As for education for citizenship, it is verified that there is no meaning of citizenship to be followed in each of the areas that are part of the base.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470
10.14393/REPOD-v11n3a2022-64470
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v11n3a2022-64470
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470/34271
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943960671551488