Education for work and education for citizenship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470 |
Resumo: | This theoretical essay that deals with the purposes related to education for work and citizenship provided for in the Common National Curriculum Base. It aims to present an interpretive analysis of them. The main inference reached is that education for work inserted there is fundamental in a concept of production mode that has already been overcome. As for education for citizenship, it is verified that there is no meaning of citizenship to be followed in each of the areas that are part of the base. |
id |
UFU-4_8af5ba1797caa3f537ff0c9154f65292 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64470 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Education for work and education for citizenship Educación para el Trabajo y educación para la ciudadanía Éducation au travail et éducation à la citoyennetéEducação para o trabalho e educação para a cidadania TrabalhoDesempregoCidadania PassivaEducaçãoCidadania AtivaWorkUnemploymentPassive CitizenshipEducationActive CitizenshipTrabajoDesempleoCiudadanía PasivaEducaciónCiudadanía activaThis theoretical essay that deals with the purposes related to education for work and citizenship provided for in the Common National Curriculum Base. It aims to present an interpretive analysis of them. The main inference reached is that education for work inserted there is fundamental in a concept of production mode that has already been overcome. As for education for citizenship, it is verified that there is no meaning of citizenship to be followed in each of the areas that are part of the base.Este ensayo teorico trata sobre los propósitos relacionados con la educación para el trabajo y la ciudadanía previstos en la Base Común Curricular Nacional. Se pretende presentar un análisis interpretativo de los mismos. La principal inferencia a la que se llega es que la educación para el trabajo que allí se inserta parte de una concepción de un modo de producción ya superada. En cuanto a la educación para la ciudadanía, falta un sentido de ciudadanía a seguir en cada una de las áreas que forman parte de esa base.Este ensaio teórico trata das finalidades relativas à educação para o trabalho e cidadania previstas na Base Nacional Comum Curricular. Ele tem por objetivo apresentar uma análise interpretativa delas. A principal inferência alcançada é de que a educação para o trabalho aí inserida se fundamenta num conceito de modo de produção já superado. Quanto à educação para a cidadania verifica-se a inexistência de um significado de cidadania a ser seguido em cada uma das áreas que fazem parte da referida base.Universidade Federal de Uberlândia2022-07-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6447010.14393/REPOD-v11n3a2022-64470Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-12222238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470/34271Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLudwig , Antônio Carlos Will2023-05-19T21:37:00Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64470Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-05-19T21:37Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education for work and education for citizenship Educación para el Trabajo y educación para la ciudadanía Éducation au travail et éducation à la citoyenneté Educação para o trabalho e educação para a cidadania |
title |
Education for work and education for citizenship |
spellingShingle |
Education for work and education for citizenship Ludwig , Antônio Carlos Will Trabalho Desemprego Cidadania Passiva Educação Cidadania Ativa Work Unemployment Passive Citizenship Education Active Citizenship Trabajo Desempleo Ciudadanía Pasiva Educación Ciudadanía activa |
title_short |
Education for work and education for citizenship |
title_full |
Education for work and education for citizenship |
title_fullStr |
Education for work and education for citizenship |
title_full_unstemmed |
Education for work and education for citizenship |
title_sort |
Education for work and education for citizenship |
author |
Ludwig , Antônio Carlos Will |
author_facet |
Ludwig , Antônio Carlos Will |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ludwig , Antônio Carlos Will |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Trabalho Desemprego Cidadania Passiva Educação Cidadania Ativa Work Unemployment Passive Citizenship Education Active Citizenship Trabajo Desempleo Ciudadanía Pasiva Educación Ciudadanía activa |
topic |
Trabalho Desemprego Cidadania Passiva Educação Cidadania Ativa Work Unemployment Passive Citizenship Education Active Citizenship Trabajo Desempleo Ciudadanía Pasiva Educación Ciudadanía activa |
description |
This theoretical essay that deals with the purposes related to education for work and citizenship provided for in the Common National Curriculum Base. It aims to present an interpretive analysis of them. The main inference reached is that education for work inserted there is fundamental in a concept of production mode that has already been overcome. As for education for citizenship, it is verified that there is no meaning of citizenship to be followed in each of the areas that are part of the base. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470 10.14393/REPOD-v11n3a2022-64470 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v11n3a2022-64470 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64470/34271 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 3 (set./dez. 2022) ; 1207-1222 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943960671551488 |