New Fundeb: improved and permanent to contribute with federativ institutions in the educational offer
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/57633 |
Resumo: | The article seeks to reflect on the future of the new Fundeb and the prospects for financing basic education, which in addition to being a right, education is also an investment. For this reason, the Constitution establishes, as an indispensable condition, the availability of financial resources necessary for each institutions of the federation to offer it with quality. With a focus on the current discussion of the new Fundeb, the result of this process that took place in the two legislative houses (Chamber and Senate), based on more than three years of public debate, will be addressed, is the promulgation of Constitutional Amendment nº 108/2020 and, consequently, the consolidation of Fundeb as a permanent policy, inscribed in the Federal Constitution with an improved design. |
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New Fundeb: improved and permanent to contribute with federativ institutions in the educational offerNouveau Fundeb: amélioré et permanent pour contribuer avec les entités fédérées à l'offre éducativeNovo Fundeb: aperfeiçoado e permanente para contribuir com os entes federados na oferta educacionalFundebNovo FundebFinanciamento da educaçãoEducação BásicaeducaçãoFundebNew FundebEducation financingBasic EducationFundebNouveau FundebFinancement de l'éducationÉducation de baseThe article seeks to reflect on the future of the new Fundeb and the prospects for financing basic education, which in addition to being a right, education is also an investment. For this reason, the Constitution establishes, as an indispensable condition, the availability of financial resources necessary for each institutions of the federation to offer it with quality. With a focus on the current discussion of the new Fundeb, the result of this process that took place in the two legislative houses (Chamber and Senate), based on more than three years of public debate, will be addressed, is the promulgation of Constitutional Amendment nº 108/2020 and, consequently, the consolidation of Fundeb as a permanent policy, inscribed in the Federal Constitution with an improved design.L'article cherche à réfléchir sur l'avenir du nouveau Fundeb et les perspectives de financement de l'éducation de base, qui en plus d'être un droit, l'éducation est aussi un investissement. Pour cette raison, la Constitution établit, comme condition indispensable, la disponibilité des ressources financières nécessaires à chaque Entité de la fédération pour l'offrir avec qualité. En mettant l'accent sur la discussion actuelle du nouveau Fundeb, le résultat de ce processus qui a eu lieu dans les deux chambres législatives (Chambre et Sénat), basé sur plus de trois ans de débat public, sera abordé, est la promulgation de l'amendement constitutionnel n ° 108/2020 et, par conséquent, la consolidation du Fundeb en tant que politique permanente, inscrite dans la Constitution fédérale avec une conception améliorée.O artigo busca refletir acerca do futuro do novo Fundeb e as perspectivas para o financiamento da educação básica, visto que, para além de um direito, a educação é também um investimento. Por tal razão, a Constituição estabelece, como condição indispensável, a disponibilidade de recursos financeiros necessários para que cada ente da federação possa oferecê-la com qualidade. Com recorte na discussão atual do novo Fundeb, será abordado o resultado desse processo ocorrido nas duas casas legislativas (Câmara e Senado), alicerçado em mais de três anos de debate público, com a promulgação da Emenda Constitucional n.º 108/2020 e, consequentemente, a consolidação do Fundeb como política permanente, inscrita na Constituição Federal com um desenho aprimorado.Universidade Federal de Uberlândia2021-02-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneducationalapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/5763310.14393/REPOD-v10n1a2021-57633Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 1 (jan./abr. 2021); 280-298Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 1 (jan./abr. 2021); 280-298Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 1 (jan./abr. 2021); 280-298Revista Educação e Políticas em Debate; v. 10, n. 1 (jan./abr. 2021); 280-2982238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/57633/31148Copyright (c) 2021 Revista Educação e Políticas em Debateinfo:eu-repo/semantics/openAccessCastoni, RemiCardoso, Monica Aparecida SerafimCerqueira, Leandro de Borja Reis 2022-09-15T20:23:35Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/57633Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2022-09-15T20:23:35Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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