Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Ensino em Revista |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657 |
Resumo: | This article focuses on the principles that guide the training of teachers in the contemporary phase. This aims to reflect on the principles that underlie the Training teachers in contemporary phase, seeking to identify the approaches that exist with some of the principles that guide the training of teachers at the Pedagogical University of Mozambique (UP). Reading some documents guiding points to the existence of some approximations, however the challenge lies in correctly interpreting and creating an environment that encourages their implementation. |
id |
UFU-8_55ae173cf72399a03311d39c0bffc2fc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64657 |
network_acronym_str |
UFU-8 |
network_name_str |
Ensino em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique Estudios en red sobre los principios de la formación docente contemporánea: un análisis de las influencias en la formación docente en UP / MozambiqueEstudos em rede sobre os princípios da formação docente na contemporaneidade: uma análise da realidade na UP/MoçambiqueEstudos em redePrincípios da formaçãoFormação de professoresNetwork studiesPrinciples of trainingTeacher trainingEstudios de redesPrincipios de formaciónFormación de profesoresThis article focuses on the principles that guide the training of teachers in the contemporary phase. This aims to reflect on the principles that underlie the Training teachers in contemporary phase, seeking to identify the approaches that exist with some of the principles that guide the training of teachers at the Pedagogical University of Mozambique (UP). Reading some documents guiding points to the existence of some approximations, however the challenge lies in correctly interpreting and creating an environment that encourages their implementation.Este artículo tiene como objetivo analizar los principios generales que orientan la formación del profesorado en la fase contemporánea. Buscamos reflexionar sobre cómo permean la formación del profesorado, buscando identificar y comprender si existen enfoques con los principios que orientan la formación del profesorado en la Universidad Pedagógica de Mozambique (UP). La reflexión se basó en la investigación documental y la experiencia personal como docente de la misma institución. La lectura de documentos de orientación apunta a la existencia de similitudes, pero también divergencias. El desafío radica en la correcta interpretación y creación de un contexto que favorezca la aplicación de principios comunes, especialmente en lo que respecta al concepto de educación que defiende cada formador de docentes.Este artigo tem como objetivo analisar os princípios gerais que orientam a formação de professores na fase contemporânea. Buscamos refletir sobre o como eles permeiam a formação de professores, buscando identificar e compreender se há aproximações com os princípios que orientam a formação de professores na Universidade Pedagógica de Moçambique (UP). A reflexão baseou-se na pesquisa documental e na experiência pessoal, como docente da mesma instituição. A leitura de documentos orientadores aponta para a existência de aproximações, mas também divergências. O desafio está na correta interpretação e na criação de um contexto que favoreça a aplicação dos princípios comuns, sobretudo no que se refere a concepção de educação que cada professor formador defende.Universidade Federal de Uberlândia2022-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/6465710.14393/ER-v29a2022-5Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e0051983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporenghttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33339https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33340Copyright (c) 2022 Suzete Lourenço Buquehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBuque, Suzete Lourenço 2023-01-06T17:29:06Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64657Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2023-01-06T17:29:06Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique Estudios en red sobre los principios de la formación docente contemporánea: un análisis de las influencias en la formación docente en UP / Mozambique Estudos em rede sobre os princípios da formação docente na contemporaneidade: uma análise da realidade na UP/Moçambique |
title |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique |
spellingShingle |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique Buque, Suzete Lourenço Estudos em rede Princípios da formação Formação de professores Network studies Principles of training Teacher training Estudios de redes Principios de formación Formación de profesores |
title_short |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique |
title_full |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique |
title_fullStr |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique |
title_full_unstemmed |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique |
title_sort |
Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique |
author |
Buque, Suzete Lourenço |
author_facet |
Buque, Suzete Lourenço |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Buque, Suzete Lourenço |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estudos em rede Princípios da formação Formação de professores Network studies Principles of training Teacher training Estudios de redes Principios de formación Formación de profesores |
topic |
Estudos em rede Princípios da formação Formação de professores Network studies Principles of training Teacher training Estudios de redes Principios de formación Formación de profesores |
description |
This article focuses on the principles that guide the training of teachers in the contemporary phase. This aims to reflect on the principles that underlie the Training teachers in contemporary phase, seeking to identify the approaches that exist with some of the principles that guide the training of teachers at the Pedagogical University of Mozambique (UP). Reading some documents guiding points to the existence of some approximations, however the challenge lies in correctly interpreting and creating an environment that encourages their implementation. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-02-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657 10.14393/ER-v29a2022-5 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657 |
identifier_str_mv |
10.14393/ER-v29a2022-5 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33339 https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33340 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Suzete Lourenço Buque http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Suzete Lourenço Buque http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005 Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005 Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e005 1983-1730 0104-3757 reponame:Ensino em Revista instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Ensino em Revista |
collection |
Ensino em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ensinoemrevista@gmail.com |
_version_ |
1799944223618760704 |