Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Buque, Suzete Lourenço
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Ensino em Revista
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657
Resumo: This article focuses on the principles that guide the training of teachers in the contemporary phase. This aims to reflect on the principles that underlie the Training teachers in contemporary phase, seeking to identify the approaches that exist with some of the principles that guide the training of teachers at the Pedagogical University of Mozambique (UP). Reading some documents guiding points to the existence of some approximations, however the challenge lies in correctly interpreting and creating an environment that encourages their implementation.
id UFU-8_55ae173cf72399a03311d39c0bffc2fc
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64657
network_acronym_str UFU-8
network_name_str Ensino em Revista
repository_id_str
spelling Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique Estudios en red sobre los principios de la formación docente contemporánea: un análisis de las influencias en la formación docente en UP / MozambiqueEstudos em rede sobre os princípios da formação docente na contemporaneidade: uma análise da realidade na UP/MoçambiqueEstudos em redePrincípios da formaçãoFormação de professoresNetwork studiesPrinciples of trainingTeacher trainingEstudios de redesPrincipios de formaciónFormación de profesoresThis article focuses on the principles that guide the training of teachers in the contemporary phase. This aims to reflect on the principles that underlie the Training teachers in contemporary phase, seeking to identify the approaches that exist with some of the principles that guide the training of teachers at the Pedagogical University of Mozambique (UP). Reading some documents guiding points to the existence of some approximations, however the challenge lies in correctly interpreting and creating an environment that encourages their implementation.Este artículo tiene como objetivo analizar los principios generales que orientan la formación del profesorado en la fase contemporánea. Buscamos reflexionar sobre cómo permean la formación del profesorado, buscando identificar y comprender si existen enfoques con los principios que orientan la formación del profesorado en la Universidad Pedagógica de Mozambique (UP). La reflexión se basó en la investigación documental y la experiencia personal como docente de la misma institución. La lectura de documentos de orientación apunta a la existencia de similitudes, pero también divergencias. El desafío radica en la correcta interpretación y creación de un contexto que favorezca la aplicación de principios comunes, especialmente en lo que respecta al concepto de educación que defiende cada formador de docentes.Este artigo tem como objetivo analisar os princípios gerais que orientam a formação de professores na fase contemporânea. Buscamos refletir sobre o como eles permeiam a formação de professores, buscando identificar e compreender se há aproximações com os princípios que orientam a formação de professores na Universidade Pedagógica de Moçambique (UP). A reflexão baseou-se na pesquisa documental e na experiência pessoal, como docente da mesma instituição. A leitura de documentos orientadores aponta para a existência de aproximações, mas também divergências. O desafio está na correta interpretação e na criação de um contexto que favoreça a aplicação dos princípios comuns, sobretudo no que se refere a concepção de educação que cada professor formador defende.Universidade Federal de Uberlândia2022-02-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/6465710.14393/ER-v29a2022-5Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e0051983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporenghttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33339https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33340Copyright (c) 2022 Suzete Lourenço Buquehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBuque, Suzete Lourenço 2023-01-06T17:29:06Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64657Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2023-01-06T17:29:06Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
Estudios en red sobre los principios de la formación docente contemporánea: un análisis de las influencias en la formación docente en UP / Mozambique
Estudos em rede sobre os princípios da formação docente na contemporaneidade: uma análise da realidade na UP/Moçambique
title Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
spellingShingle Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
Buque, Suzete Lourenço
Estudos em rede
Princípios da formação
Formação de professores
Network studies
Principles of training
Teacher training
Estudios de redes
Principios de formación
Formación de profesores
title_short Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
title_full Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
title_fullStr Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
title_full_unstemmed Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
title_sort Network studies on the principles of contemporary teacher education: an analysis of the influences on teacher education at UP/Mozambique
author Buque, Suzete Lourenço
author_facet Buque, Suzete Lourenço
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Buque, Suzete Lourenço
dc.subject.por.fl_str_mv Estudos em rede
Princípios da formação
Formação de professores
Network studies
Principles of training
Teacher training
Estudios de redes
Principios de formación
Formación de profesores
topic Estudos em rede
Princípios da formação
Formação de professores
Network studies
Principles of training
Teacher training
Estudios de redes
Principios de formación
Formación de profesores
description This article focuses on the principles that guide the training of teachers in the contemporary phase. This aims to reflect on the principles that underlie the Training teachers in contemporary phase, seeking to identify the approaches that exist with some of the principles that guide the training of teachers at the Pedagogical University of Mozambique (UP). Reading some documents guiding points to the existence of some approximations, however the challenge lies in correctly interpreting and creating an environment that encourages their implementation.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-02-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657
10.14393/ER-v29a2022-5
url https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657
identifier_str_mv 10.14393/ER-v29a2022-5
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33339
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/64657/33340
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Suzete Lourenço Buque
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Suzete Lourenço Buque
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005
Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e005
Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e005
1983-1730
0104-3757
reponame:Ensino em Revista
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Ensino em Revista
collection Ensino em Revista
repository.name.fl_str_mv Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv ||ensinoemrevista@gmail.com
_version_ 1799944223618760704