DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Revista |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105 |
Resumo: | Pedro Demo is from Santa Catarina, son of farming parents. He studied at a Franciscan seminary, where he made philosophy and part of theology. In Germany, he received a doctorate in sociology (1971), whose thesis received full marks and was published in 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorate at the University of California at Los Angeles (UCLA) (1999-2000). In December 2009 he was appointed Emeritus Professor of UnB. He has publications in the areas of social policy (education) and scientific methodology. It is dedicated to the challenge of continuing teacher education. In the two hundred and thirty-two pages, introduction, fourteen chapters, and references, PedroDemo brings the approach of learning through authorship, contrasting instructional teaching in schools and universities. |
id |
UFU-8_c5d742c59a4ef8fb7d20e92cefe6fa67 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38105 |
network_acronym_str |
UFU-8 |
network_name_str |
Ensino em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015DEMO, Pedro. Aprende como autor. Sao Paulo: Atlas, 2015DEMO, Pedro. Aprender como autor. São Paulo: Atlas, 2015Pedro DemoAprender como autorPedro DemoLearn as an authorPedro DemoAprende como autorPedro Demo is from Santa Catarina, son of farming parents. He studied at a Franciscan seminary, where he made philosophy and part of theology. In Germany, he received a doctorate in sociology (1971), whose thesis received full marks and was published in 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorate at the University of California at Los Angeles (UCLA) (1999-2000). In December 2009 he was appointed Emeritus Professor of UnB. He has publications in the areas of social policy (education) and scientific methodology. It is dedicated to the challenge of continuing teacher education. In the two hundred and thirty-two pages, introduction, fourteen chapters, and references, PedroDemo brings the approach of learning through authorship, contrasting instructional teaching in schools and universities.Pedro Demo es de Santa Catarina, hijo de padres agricultores. Estudió en un seminario franciscano, donde hizo filosofía y parte de la teología. En Alemania, recibió un doctorado en sociología (1971), cuya tesis recibió la máxima calificación y fue publicada en 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorado en la Universidad de California en Los Ángeles (UCLA) (1999-2000). En diciembre de 2009 fue nombrado profesor emérito de la UnB. Tiene publicaciones en las áreas de política social (educación) y metodología científica. Está dedicado al desafío de la formación continua del profesorado.En las doscientas treinta y dos páginas, introducción, catorce capítulos y referencias, PedroDemo aporta el enfoque del aprendizaje a través de la autoría, contrastando la enseñanza de enseñanza en las escuelas y universidades.Pedro Demo é catarinense, filho de pais agricultores. Estudou em seminário franciscano, onde fez filosofia e parte da teologia. Na Alemanha fez doutorado em sociologia (1971), cuja tese recebeu nota máxima e foi publicada em 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Fez pós-doutorado na Universidade da Califórnia em Los Angeles (UCLA) (1999-2000). Em dezembro de 2009 foi nomeado Professor Emérito da UnB. Possui publicações nas áreas de política social (educação) e metodologia científica. Dedica-se ao desafio de formação permanente de professores.No livro com duzentas e trinta e duas páginas, introdução,quatorze capítulos, além das referências, PedroDemo traz a abordagem do aprendizado através da autoria, contrapondo o ensino instrucionista em escola e universidades.Universidade Federal de Uberlândia2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/3810510.14393/v24n2a2017-13Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-5691983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105/20174Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vistainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Diego Gerônimo2019-09-13T16:31:33Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38105Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2019-09-13T16:31:33Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 DEMO, Pedro. Aprende como autor. Sao Paulo: Atlas, 2015 DEMO, Pedro. Aprender como autor. São Paulo: Atlas, 2015 |
title |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 |
spellingShingle |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 Silva, Diego Gerônimo Pedro Demo Aprender como autor Pedro Demo Learn as an author Pedro Demo Aprende como autor |
title_short |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 |
title_full |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 |
title_fullStr |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 |
title_full_unstemmed |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 |
title_sort |
DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015 |
author |
Silva, Diego Gerônimo |
author_facet |
Silva, Diego Gerônimo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Diego Gerônimo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pedro Demo Aprender como autor Pedro Demo Learn as an author Pedro Demo Aprende como autor |
topic |
Pedro Demo Aprender como autor Pedro Demo Learn as an author Pedro Demo Aprende como autor |
description |
Pedro Demo is from Santa Catarina, son of farming parents. He studied at a Franciscan seminary, where he made philosophy and part of theology. In Germany, he received a doctorate in sociology (1971), whose thesis received full marks and was published in 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorate at the University of California at Los Angeles (UCLA) (1999-2000). In December 2009 he was appointed Emeritus Professor of UnB. He has publications in the areas of social policy (education) and scientific methodology. It is dedicated to the challenge of continuing teacher education. In the two hundred and thirty-two pages, introduction, fourteen chapters, and references, PedroDemo brings the approach of learning through authorship, contrasting instructional teaching in schools and universities. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105 10.14393/v24n2a2017-13 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105 |
identifier_str_mv |
10.14393/v24n2a2017-13 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105/20174 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569 Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569 Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569 1983-1730 0104-3757 reponame:Ensino em Revista instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Ensino em Revista |
collection |
Ensino em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ensinoemrevista@gmail.com |
_version_ |
1799944221758586880 |