DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Diego Gerônimo
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Revista
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105
Resumo: Pedro Demo is from Santa Catarina, son of farming parents. He studied at a Franciscan seminary, where he made philosophy and part of theology. In Germany, he received a doctorate in sociology (1971), whose thesis received full marks and was published in 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorate at the University of California at Los Angeles (UCLA) (1999-2000). In December 2009 he was appointed Emeritus Professor of UnB. He has publications in the areas of social policy (education) and scientific methodology. It is dedicated to the challenge of continuing teacher education. In the two hundred and thirty-two pages, introduction, fourteen chapters, and references, PedroDemo brings the approach of learning through authorship, contrasting instructional teaching in schools and universities.
id UFU-8_c5d742c59a4ef8fb7d20e92cefe6fa67
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38105
network_acronym_str UFU-8
network_name_str Ensino em Revista
repository_id_str
spelling DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015DEMO, Pedro. Aprende como autor. Sao Paulo: Atlas, 2015DEMO, Pedro. Aprender como autor. São Paulo: Atlas, 2015Pedro DemoAprender como autorPedro DemoLearn as an authorPedro DemoAprende como autorPedro Demo is from Santa Catarina, son of farming parents. He studied at a Franciscan seminary, where he made philosophy and part of theology. In Germany, he received a doctorate in sociology (1971), whose thesis received full marks and was published in 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorate at the University of California at Los Angeles (UCLA) (1999-2000). In December 2009 he was appointed Emeritus Professor of UnB. He has publications in the areas of social policy (education) and scientific methodology. It is dedicated to the challenge of continuing teacher education. In the two hundred and thirty-two pages, introduction, fourteen chapters, and references, PedroDemo brings the approach of learning through authorship, contrasting instructional teaching in schools and universities.Pedro Demo es de Santa Catarina, hijo de padres agricultores. Estudió en un seminario franciscano, donde hizo filosofía y parte de la teología. En Alemania, recibió un doctorado en sociología (1971), cuya tesis recibió la máxima calificación y fue publicada en 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorado en la Universidad de California en Los Ángeles (UCLA) (1999-2000). En diciembre de 2009 fue nombrado profesor emérito de la UnB. Tiene publicaciones en las áreas de política social (educación) y metodología científica. Está dedicado al desafío de la formación continua del profesorado.En las doscientas treinta y dos páginas, introducción, catorce capítulos y referencias, PedroDemo aporta el enfoque del aprendizaje a través de la autoría, contrastando la enseñanza de enseñanza en las escuelas y universidades.Pedro Demo é catarinense, filho de pais agricultores. Estudou em seminário franciscano, onde fez filosofia e parte da teologia. Na Alemanha fez doutorado em sociologia (1971), cuja tese recebeu nota máxima e foi publicada em 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Fez pós-doutorado na Universidade da Califórnia em Los Angeles (UCLA) (1999-2000). Em dezembro de 2009 foi nomeado Professor Emérito da UnB. Possui publicações nas áreas de política social (educação) e metodologia científica. Dedica-se ao desafio de formação permanente de professores.No livro com duzentas e trinta e duas páginas, introdução,quatorze capítulos, além das referências, PedroDemo traz a abordagem do aprendizado através da autoria, contrapondo o ensino instrucionista em escola e universidades.Universidade Federal de Uberlândia2017-04-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/3810510.14393/v24n2a2017-13Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-5691983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105/20174Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vistainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Diego Gerônimo2019-09-13T16:31:33Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/38105Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2019-09-13T16:31:33Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
DEMO, Pedro. Aprende como autor. Sao Paulo: Atlas, 2015
DEMO, Pedro. Aprender como autor. São Paulo: Atlas, 2015
title DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
spellingShingle DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
Silva, Diego Gerônimo
Pedro Demo
Aprender como autor
Pedro Demo
Learn as an author
Pedro Demo
Aprende como autor
title_short DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
title_full DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
title_fullStr DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
title_full_unstemmed DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
title_sort DEMO, Pedro. Learn as an author. Sao Paulo: Atlas, 2015
author Silva, Diego Gerônimo
author_facet Silva, Diego Gerônimo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Diego Gerônimo
dc.subject.por.fl_str_mv Pedro Demo
Aprender como autor
Pedro Demo
Learn as an author
Pedro Demo
Aprende como autor
topic Pedro Demo
Aprender como autor
Pedro Demo
Learn as an author
Pedro Demo
Aprende como autor
description Pedro Demo is from Santa Catarina, son of farming parents. He studied at a Franciscan seminary, where he made philosophy and part of theology. In Germany, he received a doctorate in sociology (1971), whose thesis received full marks and was published in 1973 (Anton Hains Verlag, Meisenheim). Postdoctorate at the University of California at Los Angeles (UCLA) (1999-2000). In December 2009 he was appointed Emeritus Professor of UnB. He has publications in the areas of social policy (education) and scientific methodology. It is dedicated to the challenge of continuing teacher education. In the two hundred and thirty-two pages, introduction, fourteen chapters, and references, PedroDemo brings the approach of learning through authorship, contrasting instructional teaching in schools and universities.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105
10.14393/v24n2a2017-13
url https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105
identifier_str_mv 10.14393/v24n2a2017-13
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/38105/20174
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Ensino em Re-Vista
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569
Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569
Ensino em Re-Vista; 2017: v. 24 n. 2 (Jul./Dez. 2017); 567-569
1983-1730
0104-3757
reponame:Ensino em Revista
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Ensino em Revista
collection Ensino em Revista
repository.name.fl_str_mv Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv ||ensinoemrevista@gmail.com
_version_ 1799944221758586880