Metaphor: the power of signification in teaching

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Laneve, Cosimo
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Margiotta, Rosatilde
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
por
Título da fonte: Ensino em Revista
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/67365
Resumo: This article presents a discussion about the application of metaphors in the meaning of words as an original way of interpreting the world due to the ability of this linguistic resource to adapt to the multiplicity of being, with its different meanings. It was intended to define the concept of metaphor bringing the vision of Aristotle (1987), as well as delimiting the reflexes of the adoption of terms and words for figurative representation. The potential for cognitive abstraction of metaphors that arises from associations is evidenced and ends up enriching and valuing hermeneutic pluralism in everyday expression and also in scientific language.
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spelling Metaphor: the power of signification in teachingMetáfora: el poder del significado en la enseñanzaMetáfora: O poder da significação no ensinoMetáforaSignificação de palavrasEnsinoMetaphorMeaning of wordsTeachingMetáforaSignificado de las palabrasEnseñanzaThis article presents a discussion about the application of metaphors in the meaning of words as an original way of interpreting the world due to the ability of this linguistic resource to adapt to the multiplicity of being, with its different meanings. It was intended to define the concept of metaphor bringing the vision of Aristotle (1987), as well as delimiting the reflexes of the adoption of terms and words for figurative representation. The potential for cognitive abstraction of metaphors that arises from associations is evidenced and ends up enriching and valuing hermeneutic pluralism in everyday expression and also in scientific language.Este artículo presenta una discusión sobre la aplicación de las metáforas en el significado de las palabras como una forma original de interpretar el mundo debido a la capacidad de este recurso lingüístico de adaptarse a la multiplicidad del ser, con sus diferentes significados. Se pretendió definir el concepto de metáfora trayendo la visión de Aristóteles (1987), así como delimitar los reflejos de la adopción de términos y palabras para la representación figurativa. Se evidencia el potencial de abstracción cognitiva de las metáforas que surge de las asociaciones y termina por enriquecer y valorizar el pluralismo hermenéutico en la expresión cotidiana y también en el lenguaje científico.Este artigo apresenta uma discussão a respeito da aplicação de metáforas na significação das palavras como maneira original de interpretar o mundo devido a capacidade deste recurso linguístico de adaptação diante da multiplicidade do ser, com seus significados diversos. Pretendeu-se definir o conceito de metáfora trazendo a visão de Aristóteles (1987), bem como delimitar os reflexos da adoção de termos e palavras para representação figurada. É evidenciado o potencial de abstração cognitiva das metáforas que surge de associações e acaba por enriquecer e valorizar pluralismo hermenêutico na expressão cotidiana e também na linguagem científica.Universidade Federal de Uberlândia2022-10-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/6736510.14393/ER-v29a2022-48Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e048Ensino em Re-Vista; Vol. 29 (2022): Publicação Contínua; e048Ensino em Re-Vista; v. 29 (2022): Publicação Contínua; e0481983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUengporhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/67365/34838https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/67365/34839Copyright (c) 2022 Cosimo Laneve, Rosatilde Margiottahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLaneve, CosimoMargiotta, Rosatilde2023-01-06T17:29:06Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67365Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2023-01-06T17:29:06Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
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