Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Ensino em Revista |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663 |
Resumo: | Dwarfism is a genetic condition that involves abnormal skeletal growth, causing short stature compared to the average population. Our objective was to raise awareness and contextualize the need for inclusion of people with dwarfism, by applying a questionnaire with 31 questions that would serve as a basis to produce a booklet on the proposed theme. The questionnaire was sent through Google Forms to 400 people. The 76 responses obtained revealed that there is superficial knowledge on the subject, precariousness in relation to accessibility, in addition to humiliation and prejudice. Thus, to reverse this scenario, was created: “Dwarfism in Debate: Pedagogical Primer for Social Inclusion” which will be launched by the Brazilian Association of Diversity and Inclusion. |
id |
UFU-8_e22571b94c97d74924fec64aebd6fe2e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/61663 |
network_acronym_str |
UFU-8 |
network_name_str |
Ensino em Revista |
repository_id_str |
|
spelling |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfismSubvenciones para la construcción de una cartilla sobre la necesidad de incluir a las personas con enanismoSubsídios para a construção de cartilha sobre a necessidade de incluir pessoas com nanismoAcessibilidadeDireitos HumanosInclusãoPreconceitoAccessibilityHuman RightsInclusionPreconceptionAccesibilidadDerechos HumanosInclusiónPrejuicioDwarfism is a genetic condition that involves abnormal skeletal growth, causing short stature compared to the average population. Our objective was to raise awareness and contextualize the need for inclusion of people with dwarfism, by applying a questionnaire with 31 questions that would serve as a basis to produce a booklet on the proposed theme. The questionnaire was sent through Google Forms to 400 people. The 76 responses obtained revealed that there is superficial knowledge on the subject, precariousness in relation to accessibility, in addition to humiliation and prejudice. Thus, to reverse this scenario, was created: “Dwarfism in Debate: Pedagogical Primer for Social Inclusion” which will be launched by the Brazilian Association of Diversity and Inclusion.El enanismo es una condición genética que implica un crecimiento esquelético anormal, lo que desencadena una estatura más baja en comparación con el promedio de la población. Lo nuestro objetivo crear conciencia y contextualizar la necesidad de incluir a las personas con enanismo a través de la aplicación de un cuestionario con 31 preguntas que sirvieron de base para construir un folleto sobre el tema propuesto. El cuestionario se envió a través de formularios de Google a 400 personas, incluidos miembros del CMPDI, universitarios y el grupo Anões Unidos. Las 76 respuestas obtenidas (validación y test) revelaron que existe un conocimiento superficial sobre el tema, precariedad en relación con la accesibilidad, además de humillación y prejuicio. Por lo tanto, para revertir este escenario, se creó lo siguiente: “Enanismo en el debate: Manual pedagógico para la inclusión social” que se difundirá a través de la Asociación Brasileña de Diversidad e Inclusión.O nanismo é uma condição genética que envolve um crescimento esquelético anormal, desencadeando numa estatura inferior se comparada à média populacional. O presente estudo teve como objetivo conscientizar e contextualizar sobre a necessidade de inclusão da pessoa com nanismo através da aplicação de um questionário com 31 perguntas que serviu como base para a construção de uma cartilha sobre o tema proposto. O questionário foi enviado através do Google Forms para 400 pessoas, incluindo componentes do CMPDI, colegas da faculdade e o grupo Anões Unidos. As 76 respostas obtidas (validação e teste) revelaram que há conhecimento superficial sobre o tema, precariedade em relação à acessibilidade, além de humilhação e preconceito. Desse modo, visando reverter esse cenário criou-se: “Nanismo em Debate: Cartilha Pedagógica para a Inclusão Social” que será divulgada através da Associação Brasileira de Diversidade e Inclusão em breve.Universidade Federal de Uberlândia2021-06-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/6166310.14393/ER-v28a2021-41Ensino em Re-Vista; Vol. 28 (2021): Publicação Contínua; e041Ensino em Re-Vista; Vol. 28 (2021): Publicação Contínua; e041Ensino em Re-Vista; v. 28 (2021): Publicação Contínua; e0411983-17300104-3757reponame:Ensino em Revistainstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporenghttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663/31844https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663/31845Copyright (c) 2021 Andréa Nascimento Moreira Faria, Ruth Mariani, Neuza Rejane Wille Limainfo:eu-repo/semantics/openAccessFaria, Andréa Nascimento Moreira Mariani, Ruth Lima, Neuza Rejane Wille2021-10-22T00:38:40Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/61663Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/emrevistaPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/emrevista/oai||ensinoemrevista@gmail.com1983-17300104-3757opendoar:2021-10-22T00:38:40Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism Subvenciones para la construcción de una cartilla sobre la necesidad de incluir a las personas con enanismo Subsídios para a construção de cartilha sobre a necessidade de incluir pessoas com nanismo |
title |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism |
spellingShingle |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism Faria, Andréa Nascimento Moreira Acessibilidade Direitos Humanos Inclusão Preconceito Accessibility Human Rights Inclusion Preconception Accesibilidad Derechos Humanos Inclusión Prejuicio |
title_short |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism |
title_full |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism |
title_fullStr |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism |
title_full_unstemmed |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism |
title_sort |
Subsidies for the couonstruction of a primer on the need to include people with dwarfism |
author |
Faria, Andréa Nascimento Moreira |
author_facet |
Faria, Andréa Nascimento Moreira Mariani, Ruth Lima, Neuza Rejane Wille |
author_role |
author |
author2 |
Mariani, Ruth Lima, Neuza Rejane Wille |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Faria, Andréa Nascimento Moreira Mariani, Ruth Lima, Neuza Rejane Wille |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Acessibilidade Direitos Humanos Inclusão Preconceito Accessibility Human Rights Inclusion Preconception Accesibilidad Derechos Humanos Inclusión Prejuicio |
topic |
Acessibilidade Direitos Humanos Inclusão Preconceito Accessibility Human Rights Inclusion Preconception Accesibilidad Derechos Humanos Inclusión Prejuicio |
description |
Dwarfism is a genetic condition that involves abnormal skeletal growth, causing short stature compared to the average population. Our objective was to raise awareness and contextualize the need for inclusion of people with dwarfism, by applying a questionnaire with 31 questions that would serve as a basis to produce a booklet on the proposed theme. The questionnaire was sent through Google Forms to 400 people. The 76 responses obtained revealed that there is superficial knowledge on the subject, precariousness in relation to accessibility, in addition to humiliation and prejudice. Thus, to reverse this scenario, was created: “Dwarfism in Debate: Pedagogical Primer for Social Inclusion” which will be launched by the Brazilian Association of Diversity and Inclusion. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663 10.14393/ER-v28a2021-41 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663 |
identifier_str_mv |
10.14393/ER-v28a2021-41 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663/31844 https://seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/61663/31845 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Andréa Nascimento Moreira Faria, Ruth Mariani, Neuza Rejane Wille Lima info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Andréa Nascimento Moreira Faria, Ruth Mariani, Neuza Rejane Wille Lima |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ensino em Re-Vista; Vol. 28 (2021): Publicação Contínua; e041 Ensino em Re-Vista; Vol. 28 (2021): Publicação Contínua; e041 Ensino em Re-Vista; v. 28 (2021): Publicação Contínua; e041 1983-1730 0104-3757 reponame:Ensino em Revista instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Ensino em Revista |
collection |
Ensino em Revista |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Revista - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
||ensinoemrevista@gmail.com |
_version_ |
1799944223347179520 |