Branding: processo e projeto de identidade da marca
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/26305 |
Resumo: | This Course Conclusion Paper aims to disseminate knowledge about branding, gathering compilations of authors who study this management tool so that we understand how it really is. We understand how branding is interdisciplinary, involving areas such as design, marketing, advertising and public relations; works on strategic and innovative issues to keep the brand alive in the marketplace. In addition, we put theoretical learning into practice by creating a new brand for a branding design agency following Alina Wheeler's methodology, which divides the process of developing brand identity into five steps. The main objective of this TCC is to project the entire visual identity of the brand, that is, name, logo, stationery, ID manual, as well as promotional pieces that must understand the most varied media (print, audiovisual, social media, alternative media). and promotional material). We discuss each step of the process, so anyone reading this book will feel part of the project and understand the complexity of branding — from its essence to its outreach. |
id |
UFU_25f0a8028b55d3387d5caf68b4422762 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufu.br:123456789/26305 |
network_acronym_str |
UFU |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFU |
repository_id_str |
|
spelling |
Branding: processo e projeto de identidade da marcaBrandingGestão de marcaIdentidade VisualIdentidade de marcaDesignEstratégiaMarca mutanteBrand managementVisual identityBrand identityStrategyMutant brandCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADASCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUALThis Course Conclusion Paper aims to disseminate knowledge about branding, gathering compilations of authors who study this management tool so that we understand how it really is. We understand how branding is interdisciplinary, involving areas such as design, marketing, advertising and public relations; works on strategic and innovative issues to keep the brand alive in the marketplace. In addition, we put theoretical learning into practice by creating a new brand for a branding design agency following Alina Wheeler's methodology, which divides the process of developing brand identity into five steps. The main objective of this TCC is to project the entire visual identity of the brand, that is, name, logo, stationery, ID manual, as well as promotional pieces that must understand the most varied media (print, audiovisual, social media, alternative media). and promotional material). We discuss each step of the process, so anyone reading this book will feel part of the project and understand the complexity of branding — from its essence to its outreach.UFU - Universidade Federal de UberlândiaTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)O presente Trabalho de Conclusão de Curso visa disseminar o conhecimento sobre branding, reunindo compilados de autores que estudam essa ferramenta de gestão para que compreendamos como ela realmente é. Entendemos como o branding se faz interdisciplinar, envolvendo áreas como design, marketing, publicidade e relações públicas; trabalha questões estratégicas e inovadoras a fim de manter a marca viva no mercado. Além disso, colocamos em prática o aprendizado teórico ao criar uma nova marca para uma agência de branding design seguindo a metodologia de Alina Wheeler, que divide o processo de desenvolvimento da identidade da marca em cinco etapas. O objetivo primordial deste TCC está em projetar toda a identidade visual da marca, isto é, nome, logotipo, papelaria, manual de ID, bem como peças de divulgação que devem compreender os mais variados meios (impressos, audiovisuais, mídias sociais, mídias alternativas e material promocional). Discutimos cada passo do processo e, por isso, quem ler este livro vai se sentir parte do projeto e compreender a complexidade de criar uma marca – desde sua essência até sua divulgação.Universidade Federal de UberlândiaBrasilDesignLemos, Sabrina Maiahttp://lattes.cnpq.br/0622285904114480Alcântara, Cristiane Pereira dehttp://lattes.cnpq.br/6997926298336722Nunes, Viviane dos Guimarães Alvimhttp://lattes.cnpq.br/5937226037536217Oliva, Frederico CardosoBarros, Ana Cláudia dos Santos2019-07-24T16:01:58Z2019-07-24T16:01:58Z2019-07-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfBARROS, Ana Cláudia dos. Branding: processo e projeto de identidade da marca. 2019. 599 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2019https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/26305porAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2023-12-11T18:21:39Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/26305Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2023-12-11T18:21:39Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
title |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
spellingShingle |
Branding: processo e projeto de identidade da marca Barros, Ana Cláudia dos Santos Branding Gestão de marca Identidade Visual Identidade de marca Design Estratégia Marca mutante Brand management Visual identity Brand identity Strategy Mutant brand CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUAL |
title_short |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
title_full |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
title_fullStr |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
title_full_unstemmed |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
title_sort |
Branding: processo e projeto de identidade da marca |
author |
Barros, Ana Cláudia dos Santos |
author_facet |
Barros, Ana Cláudia dos Santos |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Lemos, Sabrina Maia http://lattes.cnpq.br/0622285904114480 Alcântara, Cristiane Pereira de http://lattes.cnpq.br/6997926298336722 Nunes, Viviane dos Guimarães Alvim http://lattes.cnpq.br/5937226037536217 Oliva, Frederico Cardoso |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Ana Cláudia dos Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Branding Gestão de marca Identidade Visual Identidade de marca Design Estratégia Marca mutante Brand management Visual identity Brand identity Strategy Mutant brand CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUAL |
topic |
Branding Gestão de marca Identidade Visual Identidade de marca Design Estratégia Marca mutante Brand management Visual identity Brand identity Strategy Mutant brand CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUAL |
description |
This Course Conclusion Paper aims to disseminate knowledge about branding, gathering compilations of authors who study this management tool so that we understand how it really is. We understand how branding is interdisciplinary, involving areas such as design, marketing, advertising and public relations; works on strategic and innovative issues to keep the brand alive in the marketplace. In addition, we put theoretical learning into practice by creating a new brand for a branding design agency following Alina Wheeler's methodology, which divides the process of developing brand identity into five steps. The main objective of this TCC is to project the entire visual identity of the brand, that is, name, logo, stationery, ID manual, as well as promotional pieces that must understand the most varied media (print, audiovisual, social media, alternative media). and promotional material). We discuss each step of the process, so anyone reading this book will feel part of the project and understand the complexity of branding — from its essence to its outreach. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-24T16:01:58Z 2019-07-24T16:01:58Z 2019-07-01 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BARROS, Ana Cláudia dos. Branding: processo e projeto de identidade da marca. 2019. 599 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2019 https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/26305 |
identifier_str_mv |
BARROS, Ana Cláudia dos. Branding: processo e projeto de identidade da marca. 2019. 599 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Design) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2019 |
url |
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/26305 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Design |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Design |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFU instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFU |
collection |
Repositório Institucional da UFU |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
diinf@dirbi.ufu.br |
_version_ |
1813711393859305472 |