As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/33708 |
Resumo: | This memorial aims to narrate the author's academic and personal trajectory in the - UFU Distance Pedagogy Course, since both paths are imbricated. Thus, for the theoretical foundation, we used authors such as Saviani and Libâneo dialogue with each other about the theme of Pedagogical Trends, whose conception is implicit in the teacher's pedagogical work, even if he does not have awareness of this. However, this conception is relevant to the author, since as a future pedagogue she is part of her pedagogical policy. We use the (auto) method biographical from understanding the individual's life to understand their relationships with the collective. This memorial is divided into parts, namely: the first part that it is about the student's trajectory; later we will cover the history of training and, finally, we dedicate to a general understanding of our trajectory |
id |
UFU_93122d0401f304f46ac86dcd0056ac36 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufu.br:123456789/33708 |
network_acronym_str |
UFU |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFU |
repository_id_str |
|
spelling |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distânciaTendências pedagógicasPedagogical trendsTrajetóriaTrajectoryFormação docenteTeacher trainingEducação a distânciaDistance educationCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOThis memorial aims to narrate the author's academic and personal trajectory in the - UFU Distance Pedagogy Course, since both paths are imbricated. Thus, for the theoretical foundation, we used authors such as Saviani and Libâneo dialogue with each other about the theme of Pedagogical Trends, whose conception is implicit in the teacher's pedagogical work, even if he does not have awareness of this. However, this conception is relevant to the author, since as a future pedagogue she is part of her pedagogical policy. We use the (auto) method biographical from understanding the individual's life to understand their relationships with the collective. This memorial is divided into parts, namely: the first part that it is about the student's trajectory; later we will cover the history of training and, finally, we dedicate to a general understanding of our trajectoryTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)Este memorial tem como objetivo narrar a trajetória acadêmica e pessoal da autora no Curso de Pedagogia a Distância da - UFU, uma vez que ambas as trajetórias estão imbricadas. Assim, para a fundamentação teórica utilizamos autores como: Saviani e Libâneo que dialogam entre si acerca da temática das Tendência Pedagógicas, cuja concepção está implícita no fazer pedagógico do docente, mesmo que ele não tenha consciência disso. Entretanto, essa concepção é relevante para a autora, uma vez que como futura pedagoga faz parte da sua política pedagógica. Utilizamos o método (auto) biográfico a partir da compreensão da vida do indivíduo para compreender suas relações com o coletivo. Este memorial está divido por partes, a saber: a primeira parte que versa acerca da trajetória da estudante; posteriormente abordarmos a história de formação e, por último, dedicamos a uma compreensão geral do que se tratou nossa trajetória.2021-12-02Universidade Federal de UberlândiaBrasilPedagogiaQuillici Neto, Armindohttp://lattes.cnpq.br/6897277608755605x, xxx, xxKaminise, Verônica Oliveira2021-12-07T16:22:12Z2021-12-07T16:22:12Z2021-12-02info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfKAMINISE, Verônica Oliveira. As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância. 2021. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/33708porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2022-04-26T16:46:14Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/33708Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2022-04-26T16:46:14Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
title |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
spellingShingle |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância Kaminise, Verônica Oliveira Tendências pedagógicas Pedagogical trends Trajetória Trajectory Formação docente Teacher training Educação a distância Distance education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
title_short |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
title_full |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
title_fullStr |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
title_full_unstemmed |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
title_sort |
As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância |
author |
Kaminise, Verônica Oliveira |
author_facet |
Kaminise, Verônica Oliveira |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Quillici Neto, Armindo http://lattes.cnpq.br/6897277608755605 x, x x x, x x |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kaminise, Verônica Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tendências pedagógicas Pedagogical trends Trajetória Trajectory Formação docente Teacher training Educação a distância Distance education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
topic |
Tendências pedagógicas Pedagogical trends Trajetória Trajectory Formação docente Teacher training Educação a distância Distance education CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
description |
This memorial aims to narrate the author's academic and personal trajectory in the - UFU Distance Pedagogy Course, since both paths are imbricated. Thus, for the theoretical foundation, we used authors such as Saviani and Libâneo dialogue with each other about the theme of Pedagogical Trends, whose conception is implicit in the teacher's pedagogical work, even if he does not have awareness of this. However, this conception is relevant to the author, since as a future pedagogue she is part of her pedagogical policy. We use the (auto) method biographical from understanding the individual's life to understand their relationships with the collective. This memorial is divided into parts, namely: the first part that it is about the student's trajectory; later we will cover the history of training and, finally, we dedicate to a general understanding of our trajectory |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-07T16:22:12Z 2021-12-07T16:22:12Z 2021-12-02 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
KAMINISE, Verônica Oliveira. As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância. 2021. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021. https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/33708 |
identifier_str_mv |
KAMINISE, Verônica Oliveira. As pedagogias: a trajetória de uma universitária na educação a distância. 2021. 23 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Pedagogia) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2021. |
url |
https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/33708 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Pedagogia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia Brasil Pedagogia |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFU instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFU |
collection |
Repositório Institucional da UFU |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
diinf@dirbi.ufu.br |
_version_ |
1813711537968250880 |