Reforço estrutural de pontes rodoviárias em concreto armado utilizando protensão externa
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30552 |
Resumo: | In Brazil, the number of special constructions in reinforced concrete that are obsolete is very large. The main reasons that make these constructions, mostly viaducts and road bridges, out of date, are the lack of inspection and maintenance of them, and the inability of these constructions to resist the increase in loads due to the new large vehicles existing. Among the available structural reinforcement methods, this work analyzes the use of external prestressing, the necessary requirements for its application, its performance as reinforcement through an application example and the approach of the content by the standards and the Brazilian literature. |
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Reforço estrutural de pontes rodoviárias em concreto armado utilizando protensão externaStructural reinforcement of reinforced concrete road bridges using external prestressingProtensão externaReforço estruturalPontesExternal prestressingStructural reinforcementBridgesCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL::ESTRUTURASIn Brazil, the number of special constructions in reinforced concrete that are obsolete is very large. The main reasons that make these constructions, mostly viaducts and road bridges, out of date, are the lack of inspection and maintenance of them, and the inability of these constructions to resist the increase in loads due to the new large vehicles existing. Among the available structural reinforcement methods, this work analyzes the use of external prestressing, the necessary requirements for its application, its performance as reinforcement through an application example and the approach of the content by the standards and the Brazilian literature.UFU - Universidade Federal de UberlândiaTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)No Brasil, a quantidade de obras-de-arte especiais em concreto armado que se encontram obsoletas é muito grande. Os principais motivos que tornam essas obras, em grande parte viadutos e pontes rodoviárias, defasadas, são a falta de inspeção e manutenção das mesmas e a incapacidade dessas obras em resistir os acréscimos de cargas devido aos novos veículos de grande porte existentes. Entre os métodos de reforço estrutural disponíveis, este trabalho analisa a utilização da protensão externa, os requisitos necessários para sua aplicação, seu desempenho como reforço através de um exemplo de aplicação e a abordagem do conteúdo por parte das normas e da literatura brasileira.Universidade Federal de UberlândiaBrasilEngenharia CivilCiloni, Arquimedes Diógeneshttp://lattes.cnpq.br/0990211823601341Lima, Maria Cristina Vidigal dehttp://lattes.cnpq.br/2787104367701931Gonçalves, Lauren Karoline de Sousahttp://lattes.cnpq.br/7447850644499380Oliveira, Mariana Borges2020-12-03T20:14:41Z2020-12-03T20:14:41Z2020-07-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfOLIVEIRA, Mariana Borges. Reforço estrutural de pontes rodoviárias em concreto armado utilizando protensão externa. 2020. 93 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Civil) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2020.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30552porhttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2020-12-04T06:16:21Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/30552Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2020-12-04T06:16:21Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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