Utilização de algoritmos para controle de processos
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/25420 |
Resumo: | In an increasingly competitive world, companies need to be always looking for techniques and new concepts to enhance their processes. The Lean Manufacturing philosophy is a response to those needs it consists in the pursuit of continuous improvement through different procedures, including the elimination of waste. In this context, this essay contemplates the development of a rail loading analysis tool with the purpose of improving the process that is carried out in a railway company, aiming the reduction of the time spent in data processing and elimination of rework. The model is developed in Visual Basic Applications language, known as VBA. The system was applied in a real situation that corresponds to the system of grain transport constituted by Ferrovia Centro-Atlântica, Estrada de Ferro Vitória-Minas and by the port of Tubarões. The results show that the use of algorithms for process control is very efficient, since it increases the reliability of the data and facilitates the daily life of the collaborators. |
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Utilização de algoritmos para controle de processosFerroviaCarregamento FerrovárioAnálise de dadosVisual Basic ApplicationsRailway LoadingLean ManufacturingCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA MECANICAIn an increasingly competitive world, companies need to be always looking for techniques and new concepts to enhance their processes. The Lean Manufacturing philosophy is a response to those needs it consists in the pursuit of continuous improvement through different procedures, including the elimination of waste. In this context, this essay contemplates the development of a rail loading analysis tool with the purpose of improving the process that is carried out in a railway company, aiming the reduction of the time spent in data processing and elimination of rework. The model is developed in Visual Basic Applications language, known as VBA. The system was applied in a real situation that corresponds to the system of grain transport constituted by Ferrovia Centro-Atlântica, Estrada de Ferro Vitória-Minas and by the port of Tubarões. The results show that the use of algorithms for process control is very efficient, since it increases the reliability of the data and facilitates the daily life of the collaborators.UFU - Universidade Federal de UberlândiaTrabalho de Conclusão de Curso (Graduação)Em um mundo cada vez mais competitivo as empresas precisam estar sempre buscando técnicas e novos conceitos para aperfeiçoarem seus processos. A filosofia Lean Manufacturing vai de encontro a essa necessidade por pregar a busca da melhoria contínua através de técnicas, procedimentos e eliminação de desperdícios. Neste contexto, esse trabalho contempla o desenvolvimento de uma ferramenta de análise do carregamento ferroviário com o propósito de aperfeiçoar o processo que é realizada em uma empresa do setor ferroviário, buscando reduzir o tempo de tratamento dos dados e eliminando o retrabalho. O modelo é desenvolvido em linguagem Visual Basic Applications, conhecido como VBA. O sistema foi aplicado em uma situação real que corresponde ao sistema de transporte de grãos constituído pela Ferrovia Centro-Atlântica, Estrada de Ferro Vitória-Minas e pelo porto de Tubarões. Os resultados mostram que a utilização de algoritmos para o controle de processo é muito eficiente, uma vez que aumenta a confiabilidade dos dados e facilita o cotidiano dos colaboradores.Universidade Federal de UberlândiaBrasilEngenharia MecânicaSales, Wisley Falcohttp://lattes.cnpq.br/6214233322537821Costa, Eder Silvahttp://lattes.cnpq.br/5468544925219093Silva, Leonardo Rosa Ribeiro dahttp://lattes.cnpq.br/7676004124949982Oliveira, João Pedro Andrade2019-06-17T16:13:47Z2019-06-17T16:13:47Z2019-03-08info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfOLIVEIRA, João Pedro Andrade. Utilização de algoritmos para controle de processos. 2019. 37 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação em Engenharia Mecânica) – Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2019.https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/25420porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2019-06-18T06:06:31Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/25420Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2019-06-18T06:06:31Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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