THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053 |
Resumo: | This article is a review that shows the possibility of using the Services quality dimensions to insert parameters to the evaluation of a course through the e-learning. The article refers to the e-learning administration course, which is offered by Brazilian Federal Institutions of Higher Education (IFES) to participate in a pilot project agreement with the Open University of Brazil (UAB). The quality dimensions in services, as the participants involved in the course, are suggested to utilize the experiences and perceptions highlighted, to create real criteria to make the assessment of the course.Key-Words: Distance Education, Quality dimensions in services, evaluation of quality in Distance Education. |
id |
UFV-3_e5512fb9de4d86a18e32a3a4d915ad06 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4053 |
network_acronym_str |
UFV-3 |
network_name_str |
Administração Pública e Gestão Social |
repository_id_str |
|
spelling |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATIONA utilização das dimensões da qualidade em serviços como estabelecedora de parâmetros de avaliação no curso piloto de bacharelado em Administração na modalidade EADeducação a distância (EaD)dimensões da qualidade em serviçosavaliação da Qualidade em EaDThis article is a review that shows the possibility of using the Services quality dimensions to insert parameters to the evaluation of a course through the e-learning. The article refers to the e-learning administration course, which is offered by Brazilian Federal Institutions of Higher Education (IFES) to participate in a pilot project agreement with the Open University of Brazil (UAB). The quality dimensions in services, as the participants involved in the course, are suggested to utilize the experiences and perceptions highlighted, to create real criteria to make the assessment of the course.Key-Words: Distance Education, Quality dimensions in services, evaluation of quality in Distance Education. Este artigo é uma revisão bibliográfica que mostra a possibilidade da utilização das dimensões da qualidade de serviços para compor parâmetros de avaliação em curso a distância. O artigo se refere ao curso de Administração a distância, que é oferecido por Instituições Federais de Ensino Superior (IFES) que participam de um projeto-piloto conveniado com a Universidade aberta do Brasil. As dimensões da qualidade em serviços, conforme os participantes do curso, são sugeridas no sentido de utilizar-se das experiências vividas, e percepções destacadas, para assinalar critérios reais para compor a avaliação do curso.Universidade Federal de Viçosa2012-09-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/405310.21118/apgs.v3i2.4053Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-2562175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053/2282Mendonca Vieira, Marceloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:51Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4053Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:51Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION A utilização das dimensões da qualidade em serviços como estabelecedora de parâmetros de avaliação no curso piloto de bacharelado em Administração na modalidade EAD |
title |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION |
spellingShingle |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION Mendonca Vieira, Marcelo educação a distância (EaD) dimensões da qualidade em serviços avaliação da Qualidade em EaD |
title_short |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION |
title_full |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION |
title_fullStr |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION |
title_full_unstemmed |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION |
title_sort |
THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION |
author |
Mendonca Vieira, Marcelo |
author_facet |
Mendonca Vieira, Marcelo |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mendonca Vieira, Marcelo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
educação a distância (EaD) dimensões da qualidade em serviços avaliação da Qualidade em EaD |
topic |
educação a distância (EaD) dimensões da qualidade em serviços avaliação da Qualidade em EaD |
description |
This article is a review that shows the possibility of using the Services quality dimensions to insert parameters to the evaluation of a course through the e-learning. The article refers to the e-learning administration course, which is offered by Brazilian Federal Institutions of Higher Education (IFES) to participate in a pilot project agreement with the Open University of Brazil (UAB). The quality dimensions in services, as the participants involved in the course, are suggested to utilize the experiences and perceptions highlighted, to create real criteria to make the assessment of the course.Key-Words: Distance Education, Quality dimensions in services, evaluation of quality in Distance Education. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-09-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053 10.21118/apgs.v3i2.4053 |
url |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053 |
identifier_str_mv |
10.21118/apgs.v3i2.4053 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053/2282 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256 2175-5787 reponame:Administração Pública e Gestão Social instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Administração Pública e Gestão Social |
collection |
Administração Pública e Gestão Social |
repository.name.fl_str_mv |
Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br |
_version_ |
1800211102673403904 |