THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendonca Vieira, Marcelo
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração Pública e Gestão Social
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053
Resumo: This article is a review that shows the possibility of using the Services quality dimensions to insert parameters to the evaluation of a course through the e-learning. The article refers to the e-learning administration course, which is offered by Brazilian Federal Institutions of Higher Education (IFES) to participate in a pilot project agreement with the Open University of Brazil (UAB). The quality dimensions in services, as the participants involved in the course, are suggested to utilize the experiences and perceptions highlighted, to create real criteria to make the assessment of the course.Key-Words: Distance Education, Quality dimensions in services, evaluation of quality in Distance Education.
id UFV-3_e5512fb9de4d86a18e32a3a4d915ad06
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4053
network_acronym_str UFV-3
network_name_str Administração Pública e Gestão Social
repository_id_str
spelling THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATIONA utilização das dimensões da qualidade em serviços como estabelecedora de parâmetros de avaliação no curso piloto de bacharelado em Administração na modalidade EADeducação a distância (EaD)dimensões da qualidade em serviçosavaliação da Qualidade em EaDThis article is a review that shows the possibility of using the Services quality dimensions to insert parameters to the evaluation of a course through the e-learning. The article refers to the e-learning administration course, which is offered by Brazilian Federal Institutions of Higher Education (IFES) to participate in a pilot project agreement with the Open University of Brazil (UAB). The quality dimensions in services, as the participants involved in the course, are suggested to utilize the experiences and perceptions highlighted, to create real criteria to make the assessment of the course.Key-Words: Distance Education, Quality dimensions in services, evaluation of quality in Distance Education. Este artigo é uma revisão bibliográfica que mostra a possibilidade da utilização das dimensões da qualidade de serviços para compor parâmetros de avaliação em curso a distância. O artigo se refere ao curso de Administração a distância, que é oferecido por Instituições Federais de Ensino Superior (IFES) que participam de um projeto-piloto conveniado com a Universidade aberta do Brasil. As dimensões da qualidade em serviços, conforme os participantes do curso, são sugeridas no sentido de utilizar-se das experiências vividas, e percepções destacadas, para assinalar critérios reais para compor a avaliação do curso.Universidade Federal de Viçosa2012-09-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/405310.21118/apgs.v3i2.4053Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-2562175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053/2282Mendonca Vieira, Marceloinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:50:51Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4053Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:50:51Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
A utilização das dimensões da qualidade em serviços como estabelecedora de parâmetros de avaliação no curso piloto de bacharelado em Administração na modalidade EAD
title THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
spellingShingle THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
Mendonca Vieira, Marcelo
educação a distância (EaD)
dimensões da qualidade em serviços
avaliação da Qualidade em EaD
title_short THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
title_full THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
title_fullStr THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
title_full_unstemmed THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
title_sort THE USE OF QUALITY DIMENSIONS IN SERVICES AS ESTABLISHER OF PARAMETERS OF EVALUATION IN THE PILOT DISTANCE COURSE OF BACHELOR IN BUSINESS ADMINISTRATION
author Mendonca Vieira, Marcelo
author_facet Mendonca Vieira, Marcelo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendonca Vieira, Marcelo
dc.subject.por.fl_str_mv educação a distância (EaD)
dimensões da qualidade em serviços
avaliação da Qualidade em EaD
topic educação a distância (EaD)
dimensões da qualidade em serviços
avaliação da Qualidade em EaD
description This article is a review that shows the possibility of using the Services quality dimensions to insert parameters to the evaluation of a course through the e-learning. The article refers to the e-learning administration course, which is offered by Brazilian Federal Institutions of Higher Education (IFES) to participate in a pilot project agreement with the Open University of Brazil (UAB). The quality dimensions in services, as the participants involved in the course, are suggested to utilize the experiences and perceptions highlighted, to create real criteria to make the assessment of the course.Key-Words: Distance Education, Quality dimensions in services, evaluation of quality in Distance Education.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-09-21
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053
10.21118/apgs.v3i2.4053
url https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053
identifier_str_mv 10.21118/apgs.v3i2.4053
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4053/2282
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
Revista de Administração Pública e Gestão Social; v. 3, n 2 (2011); 243-256
2175-5787
reponame:Administração Pública e Gestão Social
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str Administração Pública e Gestão Social
collection Administração Pública e Gestão Social
repository.name.fl_str_mv Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br
_version_ 1800211102673403904