Public Service Motivation Consequences: Proposition of an Analysis Framework in Brazilian Public Organizations
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/6300 |
Resumo: | This paper aims to propose an analytical framework for Public Service Motivation (PSM) in organizations of the Brazilian public sector, specifically exploring its impacts on the Person-Organization Fit (P-O Fit) and Organizational Citizenship Behavior (OCB). The model offered presents propositions elaborated from the theory and once empirically validated, will allow to investigate the influences of PSM on the perception of congruence between individual and organization values and also on the propensity to the manifestation of discretionary behaviors that can be positive to the organizational environment.Keywords: Public Service Motivation, Analysis Framework, Consequences. |
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Public Service Motivation Consequences: Proposition of an Analysis Framework in Brazilian Public OrganizationsConsecuencias de Motivación del Servicio Público: Proposición de un Framework de Análisis en Organizaciones Públicas BrasileñasConsequentes de Motivação do Serviço Público: Proposição de um Framework de Análise em Organizações Públicas BrasileirasMotivação do Serviço PúblicoFramework de AnáliseConsequentesDimensões Intraorganizacionais e Funções Gerenciais no Setor PúblicoThis paper aims to propose an analytical framework for Public Service Motivation (PSM) in organizations of the Brazilian public sector, specifically exploring its impacts on the Person-Organization Fit (P-O Fit) and Organizational Citizenship Behavior (OCB). The model offered presents propositions elaborated from the theory and once empirically validated, will allow to investigate the influences of PSM on the perception of congruence between individual and organization values and also on the propensity to the manifestation of discretionary behaviors that can be positive to the organizational environment.Keywords: Public Service Motivation, Analysis Framework, Consequences.The objective of this article is to analyze the level of efficiency of two groups of highly complex hospitals in the State of São Paulo, one managed by Social Organizations and the other by Direct Administration, in order to verify which group makes better use of public resources. The methodology used was a descriptive study with a quantitative evaluation divided into two parts. The first one measured the size, financing, outputs and procedures used by these hospitals. In the second part, Data Envelopment Analysis was applied for the efficiency analysis. The results showed better efficiency indexes for the hospitals managed by Social Organizations besides, comparatively, they presented greater size and transference received of the state and the greater number of services.Keywords: Health Services, Functions of the State, Public Resources.O presente trabalho tem por objetivo propor um framework de análise para a Motivação do Serviço Público (MSP) em organizações do setor público brasileiro, mais especificamente, explorando seus reflexos sobre o Ajuste Indivíduo-Organização (AIO) e o Comportamento de Cidadania Organizacional (CCO). O modelo oferecido apresenta proposições elaboradas a partir da teoria e, uma vez validado empiricamente, possibilitará investigar as influências da MSP sobre a percepção de congruência de valores entre indivíduo e organização e, também, sobre a propensão à manifestação de comportamentos discricionários que podem ser positivos ao ambiente organizacional.Universidade Federal de Viçosa2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/630010.21118/apgs.v4i11.6300Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-17Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-17Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-17Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-17Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-17Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-17Revista de Administração Pública e Gestão Social; Outubro - dezembro 2019: 11(4); 1-172175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/6300/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/6300/htmlCopyright (c) 2019 Administração Pública e Gestão Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Jefferson Menezes deEstivalete, Vania de Fátima Barros2019-10-01T19:50:06Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/6300Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-10-01T19:50:06Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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