Evaluation of the Implementation of Educational Program for Resistance to Drugs and Violence in Rio Grande do Norte, Brazil
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4437 |
Resumo: | This research aimed to evaluate the management of the implementation of the Programme of Drug Resistance and Violence - PROERD in the stateof Rio Grande do Norte. The methodology used in the study was exploratory, descriptive and a case study, supported by the qualitative approach.Semi-structured interviews were conducted with managers responsible for PROERD. The instrument was based on the theoretical model of Draibe (2001).Among the key findings is that the program needs more investment in staff and educational materials as well as transportation equipment, staff training,investments aimed at publicizing the program, staff training, adoption of practices for monitoring, planning and evaluation their impacts. We conclude that thestate government has no plan as PROERD State, the program requires the creation of a communication plan, which allows interaction with all the media andsociety. |
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Evaluation of the Implementation of Educational Program for Resistance to Drugs and Violence in Rio Grande do Norte, BrazilAvaliação da Implementação do Programa Educacional de Resistência às Drogas e à Violência no Estado do Rio Grande do NorteEvaluation of public policyDrugsImplementationAvaliação de política públicaDrogasImplementaçãoThis research aimed to evaluate the management of the implementation of the Programme of Drug Resistance and Violence - PROERD in the stateof Rio Grande do Norte. The methodology used in the study was exploratory, descriptive and a case study, supported by the qualitative approach.Semi-structured interviews were conducted with managers responsible for PROERD. The instrument was based on the theoretical model of Draibe (2001).Among the key findings is that the program needs more investment in staff and educational materials as well as transportation equipment, staff training,investments aimed at publicizing the program, staff training, adoption of practices for monitoring, planning and evaluation their impacts. We conclude that thestate government has no plan as PROERD State, the program requires the creation of a communication plan, which allows interaction with all the media andsociety. Esta pesquisa objetivou avaliar a gestão da implementação do Programa de Resistência às Drogas e à Violência - PROERD no estado do RioGrande do Norte. A metodologia adotada na pesquisa foi exploratória- descritiva e um estudo de caso, suportada pela abordagem qualitativa. Foram realizadasentrevistas semi estruturadas com os gestores responsáveis pelo PROERD. O instrumento de coleta fundamentou-se no modelo teórico de Draibe (2001).Dentre os principais resultados tem-se que o programa necessita de maiores investimentos em pessoal e material didático, bem como equipamentos delocomoção, treinamento de pessoal, investimentos voltados para divulgação do programa, capacitação da equipe, adoção de práticas de monitoramento,planejamento e avaliação de seus impactos. Conclui-se que o governo do estado não tem o PROERD como plano de Estado, que o programa necessita dacriação de um plano de comunicação, que possibilite a interação com todos os meios de comunicação e a sociedade. Universidade Federal de Viçosa2013-09-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/443710.21118/apgs.v5i4.4437Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2013: 5(4) 143-187; 152-161Administração Pública e Gestão Social; october-december 2013: 5(4) 143-187; 152-161Revista de Administração Pública e Gestão Social; octubre-diciembre 2013: 5(4) 143-187; 152-161Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2013: 5(4) 143-187; 152-161Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2013: 5(4) 143-187; 152-161Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2013: 5(4) 143-187; 152-161Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2013: 5(4) 143-187; 152-1612175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4437/2341Sousa, Andreza SantosAraujo, Richard MedeirosLira, Keity BezerraPinheiro, Gilsemberg Gurgelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:51:00Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4437Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:51Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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