Digital transformation and marketing as tools for the development of micro and small businesses on the north coast of the state of Rio Grande do Sul
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REVES - Revista Relações Sociais |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/16682 |
Resumo: | The aim of the research was to analyze innovation in a group of five micro and small companies in the commerce and services sectors located in the North Coast region of Rio Grande do Sul and assisted by the Local Innovation Agents Project (ALI). The results showed that there were profiles of companies concerned with customer satisfaction and attraction, but still not very present on social media or investing in advertising. |
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Digital transformation and marketing as tools for the development of micro and small businesses on the north coast of the state of Rio Grande do SulTransformación digital y marketing como herramientas para el desarrollo de micro y pequeñas empresas en la costa norte del estado de rio grande do sulTransformação digital e marketing como ferramentas para o desenvolvimento das micro e pequenas empresas do litoral norte do estado do rio grande do sulInnovation; Productivity; Innovation Radar; MSEs.Digital transformationProdutividadeRadar da InovaçãoMPEsTransformação digitalInnovación; Productividad; Radar de Innovación; MYPETransformación digitalThe aim of the research was to analyze innovation in a group of five micro and small companies in the commerce and services sectors located in the North Coast region of Rio Grande do Sul and assisted by the Local Innovation Agents Project (ALI). The results showed that there were profiles of companies concerned with customer satisfaction and attraction, but still not very present on social media or investing in advertising.El objetivo de la investigación fue analizar la innovación en un grupo de cinco micro y pequeñas empresas de los sectores de comercio y servicios ubicadas en la región del Litoral Norte de Rio Grande do Sul y asistidas por el Proyecto Agentes de Innovación Local (ALI). Los resultados mostraron que existían perfiles de empresas preocupadas por la satisfacción y atracción de clientes, pero todavía poco presentes en las redes sociales o invirtiendo en publicidad.A pesquisa teve como objetivo analisar a inovação em um conjunto de cinco micro e pequenas empresas dos setores de comércio e serviços localizadas na região do Litoral Norte do Rio Grande do Sul atendidas pelo Projeto Agentes Locais de Inovação (ALI). Como resultados, constatou-se a existência de perfis de empresas preocupadas com a satisfação e atração dos clientes, mas ainda pouco presentes nas mídias sociais e tampouco investindo em publicidade.Universidade Federal de Viçosa - UFV2023-09-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1668210.18540/revesvl6iss3pp16682-01eREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 No. 3 (2023); 16682-01eREVES - Revista Relações Sociais; Vol. 6 Núm. 3 (2023); 16682-01eREVES - Revista Relações Sociais; v. 6 n. 3 (2023); 16682-01e2595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/16682/8256Copyright (c) 2023 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSaraiva , Simone CholletSilva, Rafael Mozart da2023-12-27T12:25:52Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/16682Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2023-12-27T12:25:52REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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