Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | REVES - Revista Relações Sociais |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11162 |
Resumo: | This article aims to propose and describe a remote planning practice using the Google Forms digital tool, developed in two schools in Horizonte-Ceará. For this purpose, it was methodologically used in the work the bibliographic research about the subject and later compilation of data. It is concluded that to propose and practice new ways in the act of planning is to innovate the control of pedagogical know-how for success in the teaching-learning process. |
id |
UFV-8_4909cf60a565b76012919f1f31152b9f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11162 |
network_acronym_str |
UFV-8 |
network_name_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice Planejando remotamente com o google forms: uma proposta e prática pedagógicaRemote planningGoogle FormsPedagogical controlPlanejamento remotoGoogle FormsControle pedagógicoThis article aims to propose and describe a remote planning practice using the Google Forms digital tool, developed in two schools in Horizonte-Ceará. For this purpose, it was methodologically used in the work the bibliographic research about the subject and later compilation of data. It is concluded that to propose and practice new ways in the act of planning is to innovate the control of pedagogical know-how for success in the teaching-learning process.O presente artigo tem como objetivo propor e descrever uma prática de planejamento remoto utilizando a ferramenta digital Google Forms, desenvolvido em duas escolas do município de Horizonte-Ceará. Para tanto, foi utilizado metodologicamente no trabalho a pesquisa bibliográfica acerca da temática e posterior compilação de dados. Conclui-se que propor e praticar novas maneiras no ato de planejar é inovar o controle do saber-fazer pedagógico para o sucesso no processo de ensino-aprendizagem.Universidade Federal de Viçosa - UFV2021-01-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/1116210.18540/revesvl4iss1pp03001-03009REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 No. 1 (2021); 03001-03009REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 Núm. 1 (2021); 03001-03009REVES - Revista Relações Sociais; v. 4 n. 1 (2021); 03001-030092595-4490reponame:REVES - Revista Relações Sociaisinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11162/6240Copyright (c) 2020 REVES - Revista Relações Sociaishttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCosme da Silva, ClaudemirNascimento , Renata Makelly Tomaz do 2021-05-04T21:53:27Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/11162Revistahttps://periodicos.ufv.br/reves/PUBhttps://periodicos.ufv.br/reves/oaireves.journal@ufv.br||2595-44902595-4490opendoar:2021-05-04T21:53:27REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice Planejando remotamente com o google forms: uma proposta e prática pedagógica |
title |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice |
spellingShingle |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice Cosme da Silva, Claudemir Remote planning Google Forms Pedagogical control Planejamento remoto Google Forms Controle pedagógico |
title_short |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice |
title_full |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice |
title_fullStr |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice |
title_full_unstemmed |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice |
title_sort |
Planning remotely with google forms: a pedagogical proposal and practice |
author |
Cosme da Silva, Claudemir |
author_facet |
Cosme da Silva, Claudemir Nascimento , Renata Makelly Tomaz do |
author_role |
author |
author2 |
Nascimento , Renata Makelly Tomaz do |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cosme da Silva, Claudemir Nascimento , Renata Makelly Tomaz do |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Remote planning Google Forms Pedagogical control Planejamento remoto Google Forms Controle pedagógico |
topic |
Remote planning Google Forms Pedagogical control Planejamento remoto Google Forms Controle pedagógico |
description |
This article aims to propose and describe a remote planning practice using the Google Forms digital tool, developed in two schools in Horizonte-Ceará. For this purpose, it was methodologically used in the work the bibliographic research about the subject and later compilation of data. It is concluded that to propose and practice new ways in the act of planning is to innovate the control of pedagogical know-how for success in the teaching-learning process. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11162 10.18540/revesvl4iss1pp03001-03009 |
url |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11162 |
identifier_str_mv |
10.18540/revesvl4iss1pp03001-03009 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/reves/article/view/11162/6240 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 REVES - Revista Relações Sociais https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa - UFV |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 No. 1 (2021); 03001-03009 REVES - Revista Relações Sociais; Vol. 4 Núm. 1 (2021); 03001-03009 REVES - Revista Relações Sociais; v. 4 n. 1 (2021); 03001-03009 2595-4490 reponame:REVES - Revista Relações Sociais instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
REVES - Revista Relações Sociais |
collection |
REVES - Revista Relações Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
REVES - Revista Relações Sociais - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
reves.journal@ufv.br|| |
_version_ |
1792207367021002752 |