Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Elo (Viçosa, Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/15442 |
Resumo: | Social and cultural stereotypes make it difficult for men to participate in dance. Thus, the present study aims to understand the limitations and motivations for the participation of male students of the Degree in Physical Education at the Federal University of Viçosa - Campus Florestal (UFV-CAF) in the Projeto Movimento e Saúde-#Dance/UFV and understand their conceptions of dance. A semi-structured questionnaire sent via e-mail to the participants was used for further qualitative analysis of the responses. Although many students recognize the importance of working on the content of dance, the lack of confidence presents itself as a barrier for them to teach a class on the subject. Despite historical and social barriers,prejudice did not appear in the results as a limiting factor for most of the interviewees, leading to reflection on otherpossibilities, such as publicizing the project and the time that it occurred, after the course's shift. |
id |
UFV-9_82f6e74ce2cb77e2ecf128dd45d3b9e8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15442 |
network_acronym_str |
UFV-9 |
network_name_str |
Elo (Viçosa, Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAFDanza y participación: el caso de los estudiantes hombres de la licenciatura en educación física UFV/CAFDança e participação: o caso dos homens estudantes do curso de licenciatura em educação física UFV/CAFDanzaGéneroProyecto de extensiónDanzaGéneroProyecto de extensiónDançaGêneroProjeto de extensãoDançaGêneroProjeto de extensãoDanceGenreExtension projectSocial and cultural stereotypes make it difficult for men to participate in dance. Thus, the present study aims to understand the limitations and motivations for the participation of male students of the Degree in Physical Education at the Federal University of Viçosa - Campus Florestal (UFV-CAF) in the Projeto Movimento e Saúde-#Dance/UFV and understand their conceptions of dance. A semi-structured questionnaire sent via e-mail to the participants was used for further qualitative analysis of the responses. Although many students recognize the importance of working on the content of dance, the lack of confidence presents itself as a barrier for them to teach a class on the subject. Despite historical and social barriers,prejudice did not appear in the results as a limiting factor for most of the interviewees, leading to reflection on otherpossibilities, such as publicizing the project and the time that it occurred, after the course's shift.Los estereotipos sociales y culturales dificultan que los hombres participen en la danza. Así, el presente estudiotiene como objetivo comprender las limitaciones y motivaciones para la participación de estudiantes varones de la Licenciatura en Educación Física de la Universidad Federal de Viçosa - Campus Florestal (UFV-CAF) en el ProjetoMovimento e Saúde-#Dance/UFV y entender sus concepciones de la danza. Se utilizó un cuestionario semiestructurado enviado por correo electrónico a los participantes para un análisis cualitativo adicional de las respuestas. Aunque muchosestudiantes reconocen la importancia de trabajar el contenido de la danza, la falta de confianza se presenta como unabarrera para que puedan impartir una clase sobre el tema. A pesar de las barreras históricas y sociales, el prejuicio noapareció en los resultados como un factor limitante para la mayoría de los entrevistados, lo que llevó a reflexionar sobre otras posibilidades, como la divulgación del proyecto y el momento en que ocurrió, después del turno del curso.Estereótipos sociais e culturais dificultam a participação masculina na dança. Desta forma, o presenteestudo tem como objetivos entender as limitações e motivações para a participação de estudantes homens do curso de Licenciatura em Educação Física da Universidade Federal de Viçosa - Campus Florestal (UFV-CAF) no Projeto Movimento e Saúde-#Dance/UFV e compreender as concepções de dança dos mesmos. Utilizou-se um questionário semiestruturado enviado via e-mail aos participantes, para posterior analise qualitativa das respostas. Apesar de muitos estudantes reconhecerem a importância de se trabalhar o conteúdo da dança, a falta de segurança se apresenta como barreira para que ministrem uma aula sobre o tema. Apesar de barreiras histórico-sociais, o preconceito não apareceu nos resultados como um fator limitante para maior parte dos entrevistados, levando a reflexão acerca de outras possibilidades, como a divulgação do projeto e o horário que o mesmo ocorria, no contraturno do curso.Universidade Federal de Viçosa2023-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/1544210.21284/elo.v12i.15442Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 12 (2023): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 12 (2023): Fluxo ContínuoRevista ELO – Diálogos em Extensão; v. 12 (2023): Fluxo Contínuo2317-54512317-191X10.21284/elo.v12ireponame:Elo (Viçosa, Online)instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/elo/article/view/15442/7878Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensãohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCOSTA, Bárbara Dias Diniz daSILVA, Marcília de Souza2023-04-03T16:41:17Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/15442Revistahttps://periodicos.ufv.br/eloPUBhttps://periodicos.ufv.br/elo/oaielo@ufv.br2317-54512317-191Xopendoar:2023-04-03T16:41:17Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF Danza y participación: el caso de los estudiantes hombres de la licenciatura en educación física UFV/CAF Dança e participação: o caso dos homens estudantes do curso de licenciatura em educação física UFV/CAF |
title |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF |
spellingShingle |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF COSTA, Bárbara Dias Diniz da Danza Género Proyecto de extensión Danza Género Proyecto de extensión Dança Gênero Projeto de extensão Dança Gênero Projeto de extensão Dance Genre Extension project |
title_short |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF |
title_full |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF |
title_fullStr |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF |
title_full_unstemmed |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF |
title_sort |
Dance and participation: the case of men students of the degree course in physical education UFV/CAF |
author |
COSTA, Bárbara Dias Diniz da |
author_facet |
COSTA, Bárbara Dias Diniz da SILVA, Marcília de Souza |
author_role |
author |
author2 |
SILVA, Marcília de Souza |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
COSTA, Bárbara Dias Diniz da SILVA, Marcília de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Danza Género Proyecto de extensión Danza Género Proyecto de extensión Dança Gênero Projeto de extensão Dança Gênero Projeto de extensão Dance Genre Extension project |
topic |
Danza Género Proyecto de extensión Danza Género Proyecto de extensión Dança Gênero Projeto de extensão Dança Gênero Projeto de extensão Dance Genre Extension project |
description |
Social and cultural stereotypes make it difficult for men to participate in dance. Thus, the present study aims to understand the limitations and motivations for the participation of male students of the Degree in Physical Education at the Federal University of Viçosa - Campus Florestal (UFV-CAF) in the Projeto Movimento e Saúde-#Dance/UFV and understand their conceptions of dance. A semi-structured questionnaire sent via e-mail to the participants was used for further qualitative analysis of the responses. Although many students recognize the importance of working on the content of dance, the lack of confidence presents itself as a barrier for them to teach a class on the subject. Despite historical and social barriers,prejudice did not appear in the results as a limiting factor for most of the interviewees, leading to reflection on otherpossibilities, such as publicizing the project and the time that it occurred, after the course's shift. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/15442 10.21284/elo.v12i.15442 |
url |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/15442 |
identifier_str_mv |
10.21284/elo.v12i.15442 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufv.br/elo/article/view/15442/7878 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista ELO – Diálogos em Extensão http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Viçosa |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista ELO – Diálogos em Extensão; Vol. 12 (2023): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos sobre Extensión; Vol. 12 (2023): Fluxo Contínuo Revista ELO – Diálogos em Extensão; v. 12 (2023): Fluxo Contínuo 2317-5451 2317-191X 10.21284/elo.v12i reponame:Elo (Viçosa, Online) instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV) instacron:UFV |
instname_str |
Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
instacron_str |
UFV |
institution |
UFV |
reponame_str |
Elo (Viçosa, Online) |
collection |
Elo (Viçosa, Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Elo (Viçosa, Online) - Universidade Federal de Viçosa (UFV) |
repository.mail.fl_str_mv |
elo@ufv.br |
_version_ |
1803387499466194944 |