THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Estudos do Lazer |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277 |
Resumo: | The project A Educação Integral nos Palcos da Cidade was analyzed from the eyes of the monitors/choreographers, accessed through semi-structured interviews. Sharing networks were approached as a rhizome and the insertion in this map was carried out with cartographic inspiration. The greatest benefit perceived by the interviewees in this process was the possibility of meeting, which strengthens their professional performance and reduces the feeling of isolation in daily school life. |
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THE DANCE IN THE CITY STAGE: PROCESSES AND SHARING OF MONITORSLA DANZA EM ENCENARIOS DE LA CIUDAD: PROCESOS Y COMPARTIR DE MONITORESA DANÇA NOS PALCOS DA CIDADE: PROCESSOS E PARTILHAS DE MONITORAS/ESdançaprojeto socialformaçãodancesocial projecttrainingdanzaproyecto socialformaciónThe project A Educação Integral nos Palcos da Cidade was analyzed from the eyes of the monitors/choreographers, accessed through semi-structured interviews. Sharing networks were approached as a rhizome and the insertion in this map was carried out with cartographic inspiration. The greatest benefit perceived by the interviewees in this process was the possibility of meeting, which strengthens their professional performance and reduces the feeling of isolation in daily school life. El proyecto A Educação Integral nos Palcos da Cidade fue analizado desde la mirada de los/as monitores/as coreógrafos/as, al que se accede a través de entrevistas semiestructuradas. Las redes de intercambio se abordaron como un rizoma y la inserción en este mapa se realizó con inspiración cartográfica. El mayor beneficio percibido por los entrevistados en este proceso fue la posibilidad de encuentro, lo que fortalece su desempeño profesional y reduce la sensación de aislamiento en la vida escolar diaria.O projeto A Educação Integral nos Palcos da Cidade foi analisado a partir dos olhares das/os monitoras/es coreógrafas/os, acessados por meio de entrevista semiestruturada. As redes de compartilhamento foram abordadas como um rizoma e a inserção nesse mapa foi feita com inspiração cartográfica. O maior benefício percebido pelos entrevistados nesse processo foi a possibilidade do encontro, que fortalece sua atuação profissional e diminui a sensação de isolamento no cotidiano escolar.ANPEL2022-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277Revista Brasileira de Estudos do Lazer; v. 9 n. 2 (2022): Revista Brasileira de Estudos do Lazer - RBEL|Dossiê Prêmio Anpel de Literatura Científica; 169-1862358-1239reponame:Revista Brasileira de Estudos do Lazerinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/37277/31934Copyright (c) 2022 Revista Brasileira de Estudos do Lazerhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, TelmaChaves, Elisangela2022-12-01T20:00:24Zoai:periodicos.ufmg.br:article/37277Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbelPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/oairbel.anpel@gmail.com || edilson@lcc.ufmg.br2358-12392358-1239opendoar:2022-12-01T20:00:24Revista Brasileira de Estudos do Lazer - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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