Prince mirror: reflections from the Manual of Dhuoda
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/5066 |
Resumo: | We present a study of the Dhuoda Manual (nineteenth century), seen by scholars as the work prince mirror, a literary genre whose aim was to present a proposal for a moral, political and religious to the young people of that period. With this perspective, this study lies in the field of Medieval History of Education, aiming to reflect on this literary genre as a relevant element in the formation of the Christian nobleman. From this perspective, we reflect the sense of authority and leadership; We will place the historical context and the formulations contained in Dhuoda Manual, explaining to what extent its proposal follows the premises of this literary genre. |
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Prince mirror: reflections from the Manual of DhuodaPríncipe espejo: reflexiones desde Manual DhuodaMiroir prince: réflexions de Dhuoda ManuelEspelho de príncipe: reflexões a partir do Manual de DhuodaHistória da educação medievalDhuodaEspelho de príncipeAutoridadeLíderHistoria de la educación medievalDhuodaPrince espejoAutoridadLíderHistory of medieval educationDhuodaPrince mirrorAuthorityLeaderWe present a study of the Dhuoda Manual (nineteenth century), seen by scholars as the work prince mirror, a literary genre whose aim was to present a proposal for a moral, political and religious to the young people of that period. With this perspective, this study lies in the field of Medieval History of Education, aiming to reflect on this literary genre as a relevant element in the formation of the Christian nobleman. From this perspective, we reflect the sense of authority and leadership; We will place the historical context and the formulations contained in Dhuoda Manual, explaining to what extent its proposal follows the premises of this literary genre.Se presenta un estudio del Manual Dhuoda (siglo IX), visto por los estudiosos como el espejo príncipe trabajo, un género literario cuyo objetivo era presentar una propuesta de moral, política y religiosa a los jóvenes de la época. Con esta perspectiva, este estudio radica en el ámbito de la Historia Medieval de Educación, con el objetivo de reflexionar sobre este género literario como un elemento relevante en la formación del noble cristiana. Desde esta perspectiva, se reflexiona el sentido de la autoridad y el liderazgo; colocaremos el contexto histórico y las formulaciones contenidas en el Manual Dhuoda, explicando en qué medida su propuesta sigue las premisas de este género literario.Nous présentons une étude du Dhuoda Manuel (IXe siècle), vu par les chercheurs comme le miroir des travaux de prince, un genre littéraire dont le but était de présenter une proposition pour une morale, politique et religieux pour les jeunes de cette période. Dans cette perspective, cette étude se situe dans le domaine de l'histoire médiévale de l'éducation, dans le but de réfléchir sur ce genre littéraire comme un élément pertinent dans la formation du noble chrétien. Dans cette perspective, nous réfléchissons au sens de l'autorité et de leadership; nous allons placer le contexte historique et les formulations contenues dans le manuel Dhuoda, expliquant dans quelle mesure sa proposition suit les locaux de ce genre littéraire.Apresentamos um estudo acerca do Manual de Dhuoda (século IX), visto por estudiosos da obra como Espelho de príncipe, um gênero literário, cuja finalidade era apresentar uma proposta de formação moral, política e religiosa para os jovens desse período. Com essa perspectiva, este estudo situa-se no campo da História da Educação Medieval, tendo como objetivo refletir acerca deste gênero literário como elemento pertinente à formação do nobre cristão. A partir desta perspectiva, tecemos reflexões ao sentido de autoridade e liderança; situaremos o contexto histórico e as formulações contidas no Manual de Dhuoda, explicitando em que medida sua proposta segue as premissas deste gênero literário.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2017-09-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/506610.26512/lc.v23i50.5066Linhas Críticas; Vol. 23 No. 50 (2017); 111-130Linhas Críticas; Vol. 23 Núm. 50 (2017); 111-130Linhas Críticas; v. 23 n. 50 (2017); 111-1301981-04311516-489610.26512/lc.v23i50reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/5066/4592Copyright (c) 2017 Linhas Críticashttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, TerezinhaViana, Ana Paula dos Santos2021-09-21T23:13:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/5066Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2021-09-21T23:13:44Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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