The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214 |
Resumo: | This essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented. |
id |
UNB - 28_42c3b5cc72e537739e92094e52d2beb9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41214 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a researchPlan de estudios en espacios escolares y no escolares: una investigación genealógicaO currículo em espaços escolares e não-escolares: genealogia de uma pesquisaGenealogiaCurrículoPesquisaGenealogíaPlan de estudioInvestigaciónGenealogyCurriculumResearchThis essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented.El presente ensayo busca trazar una genealogía, en el sentido atribuido por Foucault, del recorrido realizado por el Grupo de Investigación Currículo, Espacio, Movimiento (CEM), desde su creación, en 2013, hasta 2021. No se trata de narrar un trayecto lineal, sino de destacar y demorarse en algunas líneas enredadas, en algunos puntos de ruptura, en medio de los cuales el referido grupo viene construyendo sus investigaciones y estudios. Además de eso, se propone una discusión teórica, presentando los procesos de comprensión y apropiación de algunos conceptos. De esta manera, traspasan los estudios ya desarrollados por el grupo, así como se busca dar visibilidad a algunos datos que se han producido durante sus ocho años de trabajo.O presente ensaio busca traçar uma genealogia, no sentido atribuído por Foucault, do percurso realizado pelo Grupo de Pesquisa Currículo, Espaço, Movimento (CEM), desde sua criação, em 2013, até 2021. Não se trata de narrar uma trajetória linear, mas destacar e demorar-se em algumas linhas emaranhadas, em alguns pontos de disruptura, em meio aos quais, o referido grupo vem construindo suas investigações e estudos. Além disso, propõe-se uma discussão teórica, apresentando os processos de compreensão e de apropriação de alguns conceitos. Desse modo, perpassam-se os estudos já desenvolvidos pelo grupo, bem como procura-se dar visibilidade a alguns dados que têm sido produzidos nos seus oito anos de trabalho.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4121410.26512/lc28202241214Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41214Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41214Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e412141981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33859https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33860Copyright (c) 2022 Angélica Vier Munhoz, Morgana Domênica Hattge, Suzana Feldens Schwertner, Mariane Inês Ohweilerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMunhoz, Angélica VierHattge, Morgana DomênicaSchwertner, Suzana FeldensOhweiler, Mariane Inês2023-01-31T11:18:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41214Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2023-01-31T11:18:36Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research Plan de estudios en espacios escolares y no escolares: una investigación genealógica O currículo em espaços escolares e não-escolares: genealogia de uma pesquisa |
title |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research |
spellingShingle |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research Munhoz, Angélica Vier Genealogia Currículo Pesquisa Genealogía Plan de estudio Investigación Genealogy Curriculum Research |
title_short |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research |
title_full |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research |
title_fullStr |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research |
title_full_unstemmed |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research |
title_sort |
The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research |
author |
Munhoz, Angélica Vier |
author_facet |
Munhoz, Angélica Vier Hattge, Morgana Domênica Schwertner, Suzana Feldens Ohweiler, Mariane Inês |
author_role |
author |
author2 |
Hattge, Morgana Domênica Schwertner, Suzana Feldens Ohweiler, Mariane Inês |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Munhoz, Angélica Vier Hattge, Morgana Domênica Schwertner, Suzana Feldens Ohweiler, Mariane Inês |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Genealogia Currículo Pesquisa Genealogía Plan de estudio Investigación Genealogy Curriculum Research |
topic |
Genealogia Currículo Pesquisa Genealogía Plan de estudio Investigación Genealogy Curriculum Research |
description |
This essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214 10.26512/lc28202241214 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc28202241214 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33859 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33860 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41214 Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41214 Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e41214 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v28i reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053654467870720 |