The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Munhoz, Angélica Vier
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Hattge, Morgana Domênica, Schwertner, Suzana Feldens, Ohweiler, Mariane Inês
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214
Resumo: This essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented.
id UNB-32_42c3b5cc72e537739e92094e52d2beb9
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41214
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a researchPlan de estudios en espacios escolares y no escolares: una investigación genealógicaO currículo em espaços escolares e não-escolares: genealogia de uma pesquisaGenealogiaCurrículoPesquisaGenealogíaPlan de estudioInvestigaciónGenealogyCurriculumResearchThis essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented.El presente ensayo busca trazar una genealogía, en el sentido atribuido por Foucault, del recorrido realizado por el Grupo de Investigación Currículo, Espacio, Movimiento (CEM), desde su creación, en 2013, hasta 2021. No se trata de narrar un trayecto lineal, sino de destacar y demorarse en algunas líneas enredadas, en algunos puntos de ruptura, en medio de los cuales el referido grupo viene construyendo sus investigaciones y estudios. Además de eso, se propone una discusión teórica, presentando los procesos de comprensión y apropiación de algunos conceptos. De esta manera, traspasan los estudios ya desarrollados por el grupo, así como se busca dar visibilidad a algunos datos que se han producido durante sus ocho años de trabajo.O presente ensaio busca traçar uma genealogia, no sentido atribuído por Foucault, do percurso realizado pelo Grupo de Pesquisa Currículo, Espaço, Movimento (CEM), desde sua criação, em 2013, até 2021. Não se trata de narrar uma trajetória linear, mas destacar e demorar-se em algumas linhas emaranhadas, em alguns pontos de disruptura, em meio aos quais, o referido grupo vem construindo suas investigações e estudos. Além disso, propõe-se uma discussão teórica, apresentando os processos de compreensão e de apropriação de alguns conceitos. Desse modo, perpassam-se os estudos já desenvolvidos pelo grupo, bem como procura-se dar visibilidade a alguns dados que têm sido produzidos nos seus oito anos de trabalho.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4121410.26512/lc28202241214Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41214Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41214Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e412141981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33859https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33860Copyright (c) 2022 Angélica Vier Munhoz, Morgana Domênica Hattge, Suzana Feldens Schwertner, Mariane Inês Ohweilerhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMunhoz, Angélica VierHattge, Morgana DomênicaSchwertner, Suzana FeldensOhweiler, Mariane Inês2023-01-31T11:18:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/41214Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2023-01-31T11:18:36Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
Plan de estudios en espacios escolares y no escolares: una investigación genealógica
O currículo em espaços escolares e não-escolares: genealogia de uma pesquisa
title The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
spellingShingle The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
Munhoz, Angélica Vier
Genealogia
Currículo
Pesquisa
Genealogía
Plan de estudio
Investigación
Genealogy
Curriculum
Research
title_short The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
title_full The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
title_fullStr The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
title_full_unstemmed The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
title_sort The curriculum in school and non-school settings: the genealogy of a research
author Munhoz, Angélica Vier
author_facet Munhoz, Angélica Vier
Hattge, Morgana Domênica
Schwertner, Suzana Feldens
Ohweiler, Mariane Inês
author_role author
author2 Hattge, Morgana Domênica
Schwertner, Suzana Feldens
Ohweiler, Mariane Inês
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Munhoz, Angélica Vier
Hattge, Morgana Domênica
Schwertner, Suzana Feldens
Ohweiler, Mariane Inês
dc.subject.por.fl_str_mv Genealogia
Currículo
Pesquisa
Genealogía
Plan de estudio
Investigación
Genealogy
Curriculum
Research
topic Genealogia
Currículo
Pesquisa
Genealogía
Plan de estudio
Investigación
Genealogy
Curriculum
Research
description This essay aims to delineate a genealogy, in the sense attributed by Foucault, of the path traveled by Curriculum, Space, Movement Research Group since its creation, in 2013, to 2021. Rather than reporting a linear path, it highlights and lingers on some entangled lines, in some points of disrupture, in the middle of which the group has carrying out its investigations and studies. Furthermore, it proposes q theoretical discussion, presenting the processes of comprehension and appropriation of some concepts. Thus, the studies carried out by the group and some data produced along eight years of work are presented.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214
10.26512/lc28202241214
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214
identifier_str_mv 10.26512/lc28202241214
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33859
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/41214/33860
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e41214
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e41214
Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e41214
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v28i
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309288552333312