Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4330 |
Resumo: | This study is aimed at investigating the process of professional development of teachers at the beginning of their careers, working in elementary education in a public school system. A case study was conducted, based on a critical/dialectical approach, making use of the focal group, participating observation and semi-structured interviews, as instruments for data collection. The results reveal that the context of decentralizing policies in which the teachers are included negatively influences their professional development. This observation offers a vision of how such policies are assimilated by the beginners, contributing towards the advancement of studies on the subject. |
id |
UNB - 28_488fbd0e0b8fe4ea562a6689ff0b7f09 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4330 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachersLas políticas de descentralización causan un impacto negativo en el aprendizaje de profesoras principiantesPolíticas de descentralização impactam negativamente a aprendizagem de professoras iniciantesProfessores iniciantesIniciação à docênciaDesenvolvimento profissionalPolíticas de descentralizaçãoProfesores principiantesIniciación a la docenciaDesarrollo profesionalPolíticas de descentralizaciónBeginner teachersTeaching initiationProfessional developmentDecentralization policiesThis study is aimed at investigating the process of professional development of teachers at the beginning of their careers, working in elementary education in a public school system. A case study was conducted, based on a critical/dialectical approach, making use of the focal group, participating observation and semi-structured interviews, as instruments for data collection. The results reveal that the context of decentralizing policies in which the teachers are included negatively influences their professional development. This observation offers a vision of how such policies are assimilated by the beginners, contributing towards the advancement of studies on the subject.Este estudio fue dirigido a la investigación del proceso de desarrollo profesional de profesoras en su inicio de carrera, actuantes en los años iniciales de una red pública. Se desarrolló un estudio de caso de matriz crítico-dialéctica utilizando un grupo focal, la observación participante y la entrevista semiestructurada como instrumento para colectar datos. Los resultados muestran que el contexto de políticas descentralizadoras en el cual las profesoras están inseridas, influye negativamente en su desarrollo profesional. Esa constatación ofrece una visión sobre cómo tales políticas son asimiladas por las principiantes, contribuyendo para el avance de los estudios sobre el tema.Este estudo foi direcionado para a investigação do processo de desenvolvimento profissional de professoras em início de carreira, atuantes nos anos iniciais do ensino fundamental de uma rede pública. Desenvolveu-se um estudo de caso de matriz crítico-dialética utilizando-se o grupo focal, a observação participante e a entrevista semiestruturada como instrumentos de coleta de dados. Os resultados revelam que o contexto de políticas descentralizadoras, em que as professoras estão inseridas, influencia negativamente seu desenvolvimento profissional. Essa constatação fornece uma visão sobre como tais políticas são assimiladas pelas iniciantes, contribuindo para o avanço dos estudos sobre o tema.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2014-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/433010.26512/lc.v20i42.4330Linhas Críticas; Vol. 20 No. 42 (2014): Narrativas de Formação; 421-441Linhas Críticas; Vol. 20 Núm. 42 (2014): Narrativas de Formação; 421-441Linhas Críticas; v. 20 n. 42 (2014): Narrativas de Formação; 421-4411981-04311516-489610.26512/lc.v20i42reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4330/3961Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPapi, Silmara de Oliveira GomesMartins, Pura Lúcia Oliver2022-01-13T00:11:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4330Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-01-13T00:11:43Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers Las políticas de descentralización causan un impacto negativo en el aprendizaje de profesoras principiantes Políticas de descentralização impactam negativamente a aprendizagem de professoras iniciantes |
title |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers |
spellingShingle |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers Papi, Silmara de Oliveira Gomes Professores iniciantes Iniciação à docência Desenvolvimento profissional Políticas de descentralização Profesores principiantes Iniciación a la docencia Desarrollo profesional Políticas de descentralización Beginner teachers Teaching initiation Professional development Decentralization policies |
title_short |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers |
title_full |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers |
title_fullStr |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers |
title_full_unstemmed |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers |
title_sort |
Decentralization policies have a negative impact on the learning of beginning teachers |
author |
Papi, Silmara de Oliveira Gomes |
author_facet |
Papi, Silmara de Oliveira Gomes Martins, Pura Lúcia Oliver |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Pura Lúcia Oliver |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Papi, Silmara de Oliveira Gomes Martins, Pura Lúcia Oliver |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Professores iniciantes Iniciação à docência Desenvolvimento profissional Políticas de descentralização Profesores principiantes Iniciación a la docencia Desarrollo profesional Políticas de descentralización Beginner teachers Teaching initiation Professional development Decentralization policies |
topic |
Professores iniciantes Iniciação à docência Desenvolvimento profissional Políticas de descentralização Profesores principiantes Iniciación a la docencia Desarrollo profesional Políticas de descentralización Beginner teachers Teaching initiation Professional development Decentralization policies |
description |
This study is aimed at investigating the process of professional development of teachers at the beginning of their careers, working in elementary education in a public school system. A case study was conducted, based on a critical/dialectical approach, making use of the focal group, participating observation and semi-structured interviews, as instruments for data collection. The results reveal that the context of decentralizing policies in which the teachers are included negatively influences their professional development. This observation offers a vision of how such policies are assimilated by the beginners, contributing towards the advancement of studies on the subject. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-09-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4330 10.26512/lc.v20i42.4330 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4330 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v20i42.4330 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4330/3961 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 20 No. 42 (2014): Narrativas de Formação; 421-441 Linhas Críticas; Vol. 20 Núm. 42 (2014): Narrativas de Formação; 421-441 Linhas Críticas; v. 20 n. 42 (2014): Narrativas de Formação; 421-441 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v20i42 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053651637764096 |