The queer as a zetetic focus to bethink the right to the education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendes Caballero, Alan Isaac
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Spaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430
Resumo: Starting from a comparative discussion within a literature relating school management to gender for overcome educational inequalities, we found in the democratic management principle and citizenship the common recommendations to accomplish the right to education. However, we essayed a zetetic queer for suspect about this kind of pedagogic recommendation by the understanding that interpreting the tright to education under the difference principle sustain a distinct moral interpretation by affirming the importance to ameliorate the school Moral in view of the governors Right, guided by the equality principle.
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spelling The queer as a zetetic focus to bethink the right to the educationEl queer como um foco zetetico para reflejar sobre el derecho a la educaciónO queer enquanto enfoque zetético para refletir sobre o direito à educaçãoGestão escolarZetéticaQueerDireito à educaçãoGerente escolarDerecho a la educaciónZetéticaQueerSchool managementEducational rightZeteticQueerStarting from a comparative discussion within a literature relating school management to gender for overcome educational inequalities, we found in the democratic management principle and citizenship the common recommendations to accomplish the right to education. However, we essayed a zetetic queer for suspect about this kind of pedagogic recommendation by the understanding that interpreting the tright to education under the difference principle sustain a distinct moral interpretation by affirming the importance to ameliorate the school Moral in view of the governors Right, guided by the equality principle.Partiendo de una discusión comparativa con una literatura que relaciona gerencia escolar a género en la superación de desigualdades educacionales, encontramos en los principios de gerencia democrática y ciudadenia recomendaciones comunes para cumplir el derecho a la educación. Todavia, ensayamos una zetética queer para desconfiar de este tipo de recomendación pedagógica al comprender que una interpretación del derecho a la educación por un principio de diferencia sostiene una interpretación moral distinta al afirmar la importancia de valorizar la Moral de la escuela frente al Derecho de los gobernantes, guiado por el principio de la igualdad.A partir de uma discussão comparativa com uma literatura que relaciona gestão escolar a gênero na superação de desigualdades educacionais, encontramos nos princípios de gestão democrática e cidadania recomendações comuns para cumprir o direito à educação. Porém, ensaiamos uma zetética queer para desconfiar desse tipo de recomendação pedagógica por compreender que uma interpretação do direito à educação por um princípio da diferença sustenta uma orientação moral distinta ao afirmar a importância de valorizar a Moral da escola em virtude do Direito dos governantes, guiado pelo princípio da igualdade.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-08-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/2643010.26512/lc.v26.2020.26430Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e26430Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e26430Linhas Crí­ticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e264301981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430/27444https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/26430/32123Copyright (c) 2020 Alan Isaac Mendes Caballero, Ana Elisa Spaolonzi Queiroz de Assishttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMendes Caballero, Alan IsaacSpaolonzi Queiroz Assis, Ana Elisa2022-02-09T11:31:02Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/26430Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:31:02Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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