The evaluation policies of basic education and the teaching work
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4918 |
Resumo: | The main goal of this study is to analise the evaliation policies of basic education established since 1990, focusing in the years 2000, and its consequences for the teaching work and for the pedagogical practice, that could be leading to the standardisation of the actions and the narrowing of the learning program. Here it will be presented the influencies that these policies have been exercised over the teachers, how they are foisted on to reach the goals that are set externally and the discussion about the sense of accountability that the teacher as professionals have been suffered. |
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The evaluation policies of basic education and the teaching workLas políticas de evaluación en la educación básica y el trabajo de enseñanzaAs políticas de avaliação da educação básica e o trabalho docentePolíticas de avaliaçãoResponsabilizaçãoTrabalho DocentePolíticas de EvaluaciónResponsabilizaciónTrabajo de EnseñanzaEvaluation policiesAccountabilityTeaching workThe main goal of this study is to analise the evaliation policies of basic education established since 1990, focusing in the years 2000, and its consequences for the teaching work and for the pedagogical practice, that could be leading to the standardisation of the actions and the narrowing of the learning program. Here it will be presented the influencies that these policies have been exercised over the teachers, how they are foisted on to reach the goals that are set externally and the discussion about the sense of accountability that the teacher as professionals have been suffered.El estudio tiene como objetivo analizar las políticas de evaluación en la educación básica establecidas desde la década de 1990, profundizadas en los años 2000, y las repercusiones en el trabajo del docente y en la práctica pedagógica, lo que puede estar llevando a una estandarización de las acciones y el estrechamiento curricular. Se busca demostrar la influencia que se ejerce sobre los maestros incidido a alcanzar objetivos fijados externamente, cuestionándose el sentido de responsabilidad que estos profesionales han sufrido.O trabalho tem como objetivo analisar as políticas de avaliação da educação básica estabelecidas a partir dos anos 1990, com aprofundamento nos anos 2000, bem como as repercussões no trabalho docente e na prática pedagógica, o que pode levar a uma uniformização das ações e realizar um estreitamento curricular. Procura-se demonstrar a influência que vem sendo exercida sobre os professores, que são impingidos a alcançar as metas estipuladas externamente, discutindo-se o sentido de responsabilização que esses profissionais vêm sofrendo.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2017-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/491810.26512/lc.v22i48.4918Linhas Críticas; Vol. 22 No. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 442-461Linhas Críticas; Vol. 22 Núm. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 442-461Linhas Críticas; v. 22 n. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 442-4611981-04311516-489610.26512/lc.v22i48reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4918/4475Copyright (c) 2017 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMaués, Olgaíses Cabral2021-09-28T13:21:53Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4918Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2021-09-28T13:21:53Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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