Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627 |
Resumo: | This article aims to verify the contributions of the integrative review to qualitative research in Education. Therefore, theoretical discussions and the development of an integrative review sample will be outlined. The results obtained affirm that, when developing an integrative review, the researcher understands his research area in depth and can verify how the qualitative approach is expressed in the studies found. The sampling constructed revealed the care of the authors to reflect on the theme and the corpus analyzed in a complex and multidimensional way, an indispensable vision in research in the area of Education. |
id |
UNB - 28_c6fb5a8f6f6f295b5f092bba87972887 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40627 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education Contribuciones de la revisión integrativa a la investigación cualitativa en EducaciónContribuições da revisão integrativa para a pesquisa qualitativa em EducaçãoPesquisa qualitativaRevisão integrativaEducaçãoInvestigación cualitativaRevisión integradoraEducaciónQualitative researchIntegrative reviewEducationThis article aims to verify the contributions of the integrative review to qualitative research in Education. Therefore, theoretical discussions and the development of an integrative review sample will be outlined. The results obtained affirm that, when developing an integrative review, the researcher understands his research area in depth and can verify how the qualitative approach is expressed in the studies found. The sampling constructed revealed the care of the authors to reflect on the theme and the corpus analyzed in a complex and multidimensional way, an indispensable vision in research in the area of Education.Este artículo tiene como objetivo verificar las contribuciones de la revisión integradora a la investigación cualitativa en Educación. Por lo tanto, se esbozarán discusiones teóricas y el desarrollo de una muestra de revisión integradora. Los resultados obtenidos afirman que, al desarrollar una revisión integradora, el investigador comprende a profundidad su área de investigación y puede verificar cómo se expresa el enfoque cualitativo en los estudios encontrados. El muestreo construido reveló el cuidado de los autores por reflexionar sobre el tema y el corpus analizado de forma compleja y multidimensional, visión indispensable en la investigación en el área de Educación.Este artigo objetiva verificar as contribuições da revisão integrativa para a pesquisa qualitativa em Educação. Serão delineadas discussões teóricas e o desenvolvimento de uma amostra de revisão integrativa. Os resultados obtidos afirmam que ao desenvolver uma revisão integrativa, o pesquisador compreende em profundidade sua área de pesquisa e pode verificar como a abordagem qualitativa se expressa nos estudos encontrados. A amostragem construída revelou o cuidado dos autores em refletir sobre a temática e o corpus analisado de maneira complexa e multidimensional, visão indispensável em pesquisas na área da Educação.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4062710.26512/lc28202240627Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e40627Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e40627Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e406271981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32871https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32872Copyright (c) 2022 Aline Santos Pereira Rodrigues, Gabriele Polato Sachinski, Pura Lúcia Oliver Martinshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, Aline Santos PereiraSachinski, Gabriele PolatoMartins, Pura Lúcia Oliver2022-03-24T20:29:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40627Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-03-24T20:29:09Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education Contribuciones de la revisión integrativa a la investigación cualitativa en Educación Contribuições da revisão integrativa para a pesquisa qualitativa em Educação |
title |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education |
spellingShingle |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education Rodrigues, Aline Santos Pereira Pesquisa qualitativa Revisão integrativa Educação Investigación cualitativa Revisión integradora Educación Qualitative research Integrative review Education |
title_short |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education |
title_full |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education |
title_fullStr |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education |
title_full_unstemmed |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education |
title_sort |
Contributions of the integrative review to qualitative research in Education |
author |
Rodrigues, Aline Santos Pereira |
author_facet |
Rodrigues, Aline Santos Pereira Sachinski, Gabriele Polato Martins, Pura Lúcia Oliver |
author_role |
author |
author2 |
Sachinski, Gabriele Polato Martins, Pura Lúcia Oliver |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Aline Santos Pereira Sachinski, Gabriele Polato Martins, Pura Lúcia Oliver |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pesquisa qualitativa Revisão integrativa Educação Investigación cualitativa Revisión integradora Educación Qualitative research Integrative review Education |
topic |
Pesquisa qualitativa Revisão integrativa Educação Investigación cualitativa Revisión integradora Educación Qualitative research Integrative review Education |
description |
This article aims to verify the contributions of the integrative review to qualitative research in Education. Therefore, theoretical discussions and the development of an integrative review sample will be outlined. The results obtained affirm that, when developing an integrative review, the researcher understands his research area in depth and can verify how the qualitative approach is expressed in the studies found. The sampling constructed revealed the care of the authors to reflect on the theme and the corpus analyzed in a complex and multidimensional way, an indispensable vision in research in the area of Education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-24 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627 10.26512/lc28202240627 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc28202240627 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32871 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32872 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e40627 Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e40627 Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e40627 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v28i reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053654451093504 |