Contributions of the integrative review to qualitative research in Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rodrigues, Aline Santos Pereira
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Sachinski, Gabriele Polato, Martins, Pura Lúcia Oliver
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627
Resumo: This article aims to verify the contributions of the integrative review to qualitative research in Education. Therefore, theoretical discussions and the development of an integrative review sample will be outlined. The results obtained affirm that, when developing an integrative review, the researcher understands his research area in depth and can verify how the qualitative approach is expressed in the studies found. The sampling constructed revealed the care of the authors to reflect on the theme and the corpus analyzed in a complex and multidimensional way, an indispensable vision in research in the area of Education.
id UNB-32_c6fb5a8f6f6f295b5f092bba87972887
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40627
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Contributions of the integrative review to qualitative research in Education Contribuciones de la revisión integrativa a la investigación cualitativa en EducaciónContribuições da revisão integrativa para a pesquisa qualitativa em EducaçãoPesquisa qualitativaRevisão integrativaEducaçãoInvestigación cualitativaRevisión integradoraEducaciónQualitative researchIntegrative reviewEducationThis article aims to verify the contributions of the integrative review to qualitative research in Education. Therefore, theoretical discussions and the development of an integrative review sample will be outlined. The results obtained affirm that, when developing an integrative review, the researcher understands his research area in depth and can verify how the qualitative approach is expressed in the studies found. The sampling constructed revealed the care of the authors to reflect on the theme and the corpus analyzed in a complex and multidimensional way, an indispensable vision in research in the area of Education.Este artículo tiene como objetivo verificar las contribuciones de la revisión integradora a la investigación cualitativa en Educación. Por lo tanto, se esbozarán discusiones teóricas y el desarrollo de una muestra de revisión integradora. Los resultados obtenidos afirman que, al desarrollar una revisión integradora, el investigador comprende a profundidad su área de investigación y puede verificar cómo se expresa el enfoque cualitativo en los estudios encontrados. El muestreo construido reveló el cuidado de los autores por reflexionar sobre el tema y el corpus analizado de forma compleja y multidimensional, visión indispensable en la investigación en el área de Educación.Este artigo objetiva verificar as contribuições da revisão integrativa para a pesquisa qualitativa em Educação. Serão delineadas discussões teóricas e o desenvolvimento de uma amostra de revisão integrativa. Os resultados obtidos afirmam que ao desenvolver uma revisão integrativa, o pesquisador compreende em profundidade sua área de pesquisa e pode verificar como a abordagem qualitativa se expressa nos estudos encontrados. A amostragem construída revelou o cuidado dos autores em refletir sobre a temática e o corpus analisado de maneira complexa e multidimensional, visão indispensável em pesquisas na área da Educação.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-03-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4062710.26512/lc28202240627Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e40627Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e40627Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e406271981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32871https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32872Copyright (c) 2022 Aline Santos Pereira Rodrigues, Gabriele Polato Sachinski, Pura Lúcia Oliver Martinshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, Aline Santos PereiraSachinski, Gabriele PolatoMartins, Pura Lúcia Oliver2022-03-24T20:29:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40627Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-03-24T20:29:09Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
Contribuciones de la revisión integrativa a la investigación cualitativa en Educación
Contribuições da revisão integrativa para a pesquisa qualitativa em Educação
title Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
spellingShingle Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
Rodrigues, Aline Santos Pereira
Pesquisa qualitativa
Revisão integrativa
Educação
Investigación cualitativa
Revisión integradora
Educación
Qualitative research
Integrative review
Education
title_short Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
title_full Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
title_fullStr Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
title_full_unstemmed Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
title_sort Contributions of the integrative review to qualitative research in Education
author Rodrigues, Aline Santos Pereira
author_facet Rodrigues, Aline Santos Pereira
Sachinski, Gabriele Polato
Martins, Pura Lúcia Oliver
author_role author
author2 Sachinski, Gabriele Polato
Martins, Pura Lúcia Oliver
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rodrigues, Aline Santos Pereira
Sachinski, Gabriele Polato
Martins, Pura Lúcia Oliver
dc.subject.por.fl_str_mv Pesquisa qualitativa
Revisão integrativa
Educação
Investigación cualitativa
Revisión integradora
Educación
Qualitative research
Integrative review
Education
topic Pesquisa qualitativa
Revisão integrativa
Educação
Investigación cualitativa
Revisión integradora
Educación
Qualitative research
Integrative review
Education
description This article aims to verify the contributions of the integrative review to qualitative research in Education. Therefore, theoretical discussions and the development of an integrative review sample will be outlined. The results obtained affirm that, when developing an integrative review, the researcher understands his research area in depth and can verify how the qualitative approach is expressed in the studies found. The sampling constructed revealed the care of the authors to reflect on the theme and the corpus analyzed in a complex and multidimensional way, an indispensable vision in research in the area of Education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627
10.26512/lc28202240627
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627
identifier_str_mv 10.26512/lc28202240627
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32871
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40627/32872
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e40627
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e40627
Linhas Crí­ticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e40627
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v28i
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309288534507520