Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scaff, Elisângela Alves da Silva
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824
Resumo: This paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initialtraining courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation andimplementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are theofficial national-level documents, information from the website that manages theregistration and selection process of the PARFOR – the Plataforma Freire, and informationshared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support toteacher training of the state of Mato Grosso do Sul.
id UNB - 28_ec90015fcf51e862f0179bc8d983610a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3824
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policiesFormación de profesores de la educación básica:avances y desafíos de la política recienteFormação de professores da educação básica: avanços e desafios das políticas recentesPARFORPlanejamento EducacionalPolítica EducacionalFormaçãode ProfessoresPARFORPlanificación EducacionalPolítica EducacionalFormaciónde ProfesoresPARFOREducational PlanningEducational PolicyTeacher trainingThis paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initialtraining courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation andimplementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are theofficial national-level documents, information from the website that manages theregistration and selection process of the PARFOR – the Plataforma Freire, and informationshared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support toteacher training of the state of Mato Grosso do Sul.El presente texto tiene como objeto el Plan Nacional de Formación de Profesores(PARFOR), en lo que concierne a los cursos de formación inicial. Propone un análisisdel referido plan y busca describir y estudiar su implantación e implementación en elestado de Mato Grosso do Sul teniendo como base principal los documentos oficialesde ámbito nacional, las informaciones del sitio electrónico que gestiona el proceso deinscripción y selección al PARFOR – Plataforma Freire, los datos disponibles por lasinstituciones involucradas en el plan así como también el Foro Permanente de Apoyoa la Formación Docente en Mato Grosso do Sul.O presente texto tem como objeto o Plano Nacional de Formação de Professores (PARFOR), no que diz respeito aos cursos de formação inicial. Realiza uma análise do referido plano buscando descrever e analisar sua implantação e implementação no estado de Mato Grosso do Sul e tendo como principais fontes os documentos oficiais de âmbito nacional, informações do site eletrônico que gerencia o processo de inscrição e seleção ao PARFOR – Plataforma Freire, dados disponibilizados pelas Instituições envolvidas no plano e pelo Fórum Permanente de Apoio à Formação Docente em Mato Grosso do Sul.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2012-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/382410.26512/lc.v17i34.3824Linhas Críticas; Vol. 17 No. 34 (2011); 461-481Linhas Críticas; Vol. 17 Núm. 34 (2011); 461-481Linhas Crí­ticas; v. 17 n. 34 (2011); 461-4811981-04311516-489610.26512/lc.v17i34reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824/3496Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessScaff, Elisângela Alves da Silva2022-08-09T19:46:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3824Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-08-09T19:46:56Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
Formación de profesores de la educación básica:avances y desafíos de la política reciente
Formação de professores da educação básica: avanços e desafios das políticas recentes
title Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
spellingShingle Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
Scaff, Elisângela Alves da Silva
PARFOR
Planejamento Educacional
Política Educacional
Formaçãode Professores
PARFOR
Planificación Educacional
Política Educacional
Formaciónde Profesores
PARFOR
Educational Planning
Educational Policy
Teacher training
title_short Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
title_full Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
title_fullStr Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
title_full_unstemmed Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
title_sort Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
author Scaff, Elisângela Alves da Silva
author_facet Scaff, Elisângela Alves da Silva
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scaff, Elisângela Alves da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv PARFOR
Planejamento Educacional
Política Educacional
Formaçãode Professores
PARFOR
Planificación Educacional
Política Educacional
Formaciónde Profesores
PARFOR
Educational Planning
Educational Policy
Teacher training
topic PARFOR
Planejamento Educacional
Política Educacional
Formaçãode Professores
PARFOR
Planificación Educacional
Política Educacional
Formaciónde Profesores
PARFOR
Educational Planning
Educational Policy
Teacher training
description This paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initialtraining courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation andimplementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are theofficial national-level documents, information from the website that manages theregistration and selection process of the PARFOR – the Plataforma Freire, and informationshared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support toteacher training of the state of Mato Grosso do Sul.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-02-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824
10.26512/lc.v17i34.3824
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824
identifier_str_mv 10.26512/lc.v17i34.3824
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824/3496
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 17 No. 34 (2011); 461-481
Linhas Críticas; Vol. 17 Núm. 34 (2011); 461-481
Linhas Crí­ticas; v. 17 n. 34 (2011); 461-481
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v17i34
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053650988695552