Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824 |
Resumo: | This paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initialtraining courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation andimplementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are theofficial national-level documents, information from the website that manages theregistration and selection process of the PARFOR – the Plataforma Freire, and informationshared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support toteacher training of the state of Mato Grosso do Sul. |
id |
UNB - 28_ec90015fcf51e862f0179bc8d983610a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3824 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policiesFormación de profesores de la educación básica:avances y desafíos de la política recienteFormação de professores da educação básica: avanços e desafios das políticas recentesPARFORPlanejamento EducacionalPolítica EducacionalFormaçãode ProfessoresPARFORPlanificación EducacionalPolítica EducacionalFormaciónde ProfesoresPARFOREducational PlanningEducational PolicyTeacher trainingThis paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initialtraining courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation andimplementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are theofficial national-level documents, information from the website that manages theregistration and selection process of the PARFOR – the Plataforma Freire, and informationshared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support toteacher training of the state of Mato Grosso do Sul.El presente texto tiene como objeto el Plan Nacional de Formación de Profesores(PARFOR), en lo que concierne a los cursos de formación inicial. Propone un análisisdel referido plan y busca describir y estudiar su implantación e implementación en elestado de Mato Grosso do Sul teniendo como base principal los documentos oficialesde ámbito nacional, las informaciones del sitio electrónico que gestiona el proceso deinscripción y selección al PARFOR – Plataforma Freire, los datos disponibles por lasinstituciones involucradas en el plan así como también el Foro Permanente de Apoyoa la Formación Docente en Mato Grosso do Sul.O presente texto tem como objeto o Plano Nacional de Formação de Professores (PARFOR), no que diz respeito aos cursos de formação inicial. Realiza uma análise do referido plano buscando descrever e analisar sua implantação e implementação no estado de Mato Grosso do Sul e tendo como principais fontes os documentos oficiais de âmbito nacional, informações do site eletrônico que gerencia o processo de inscrição e seleção ao PARFOR – Plataforma Freire, dados disponibilizados pelas Instituições envolvidas no plano e pelo Fórum Permanente de Apoio à Formação Docente em Mato Grosso do Sul.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2012-02-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/382410.26512/lc.v17i34.3824Linhas Críticas; Vol. 17 No. 34 (2011); 461-481Linhas Críticas; Vol. 17 Núm. 34 (2011); 461-481Linhas Críticas; v. 17 n. 34 (2011); 461-4811981-04311516-489610.26512/lc.v17i34reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824/3496Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessScaff, Elisângela Alves da Silva2022-08-09T19:46:56Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3824Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-08-09T19:46:56Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies Formación de profesores de la educación básica:avances y desafíos de la política reciente Formação de professores da educação básica: avanços e desafios das políticas recentes |
title |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies |
spellingShingle |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies Scaff, Elisângela Alves da Silva PARFOR Planejamento Educacional Política Educacional Formaçãode Professores PARFOR Planificación Educacional Política Educacional Formaciónde Profesores PARFOR Educational Planning Educational Policy Teacher training |
title_short |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies |
title_full |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies |
title_fullStr |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies |
title_full_unstemmed |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies |
title_sort |
Teacher training for basic education:advances and challenges of recent policies |
author |
Scaff, Elisângela Alves da Silva |
author_facet |
Scaff, Elisângela Alves da Silva |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scaff, Elisângela Alves da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
PARFOR Planejamento Educacional Política Educacional Formaçãode Professores PARFOR Planificación Educacional Política Educacional Formaciónde Profesores PARFOR Educational Planning Educational Policy Teacher training |
topic |
PARFOR Planejamento Educacional Política Educacional Formaçãode Professores PARFOR Planificación Educacional Política Educacional Formaciónde Profesores PARFOR Educational Planning Educational Policy Teacher training |
description |
This paper approaches the Brazilian teacher training plan (PARFOR), in what refers to initialtraining courses. It studies the plan, attempting to describe and analyze its implantation andimplementation in the state of Mato Grosso do Sul. The main sources for this study are theofficial national-level documents, information from the website that manages theregistration and selection process of the PARFOR – the Plataforma Freire, and informationshared by the institutions involved in the plan and by the permanent Forum of support toteacher training of the state of Mato Grosso do Sul. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-02-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824 10.26512/lc.v17i34.3824 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v17i34.3824 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3824/3496 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 17 No. 34 (2011); 461-481 Linhas Críticas; Vol. 17 Núm. 34 (2011); 461-481 Linhas Críticas; v. 17 n. 34 (2011); 461-481 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v17i34 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053650988695552 |