Political diagnosis of evaluation in Argentina
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | spa |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087 |
Resumo: | Since the implementation of evaluation and accreditation processes in Argentina, the aims of the initial policies began being diluted, diversified and transformed by public policies themselves, and some due to pressures from groups of actors involved. Today, each one of CONEAU's four substantive functions (evaluation of projects from new institutions, external evaluation of institutions in operation, (foreign) undergraduate and graduate programme accreditation) has a different political purport, which this article aims to characterize and explain. |
id |
UNB - 28_f135678ffc59a78395d2a33eb98a1e4c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4087 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Political diagnosis of evaluation in ArgentinaDiagnóstico político de la evaluación en ArgentinaDiagnóstico político da avaliação na ArgentinaAvaliaçãoCredenciamentoInstituições de Educação SuperiorEvaluaciónAcreditaciónInstituciones universitariasEvaluationAccreditationUniversitiesSince the implementation of evaluation and accreditation processes in Argentina, the aims of the initial policies began being diluted, diversified and transformed by public policies themselves, and some due to pressures from groups of actors involved. Today, each one of CONEAU's four substantive functions (evaluation of projects from new institutions, external evaluation of institutions in operation, (foreign) undergraduate and graduate programme accreditation) has a different political purport, which this article aims to characterize and explain.Desde la implantación de la evaluación y acreditación en Argentina los objetivos de las políticas iniciales se fueron diluyendo, diversificando, transformando por acción de las propias políticas públicas y las impulsadas por los colectivos de actores implicados. Hoy, cada una de las cuatro funciones sustantivas de la Coneau (evaluación de proyectos de nuevas instituciones, evaluación externa de instituciones en funcionamiento, acreditación de carreras de grado –pregrado para otros países– y acreditación de carreras de posgrado) presenta una significación política dispar que este artículo trata de caracterizar y explicar.Desde a implementação da avaliação e do credenciamento na Argentina, os objetivos das políticas iniciais foram se diluindo, diversificando-se, transformando-se pela ação das próprias políticas públicas e as impulsionadas pelos coletivos dos atores implicados. Hoje, cada uma das quatro funções básicas da CONEAU (avaliação de projetos de novas instituições, a avaliação externa das instituições em funcionamento, o credenciamento de cursos de graduação e pós-graduação) possuem significados políticos díspares que este artigo tenta caracterizar explicar.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/408710.26512/lc.v19i38.4087Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108Linhas Críticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-1081981-04311516-489610.26512/lc.v19i38reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBspahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087/3750Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPérez Rasetti, Carlos2022-01-14T19:42:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4087Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T19:42:35Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Political diagnosis of evaluation in Argentina Diagnóstico político de la evaluación en Argentina Diagnóstico político da avaliação na Argentina |
title |
Political diagnosis of evaluation in Argentina |
spellingShingle |
Political diagnosis of evaluation in Argentina Pérez Rasetti, Carlos Avaliação Credenciamento Instituições de Educação Superior Evaluación Acreditación Instituciones universitarias Evaluation Accreditation Universities |
title_short |
Political diagnosis of evaluation in Argentina |
title_full |
Political diagnosis of evaluation in Argentina |
title_fullStr |
Political diagnosis of evaluation in Argentina |
title_full_unstemmed |
Political diagnosis of evaluation in Argentina |
title_sort |
Political diagnosis of evaluation in Argentina |
author |
Pérez Rasetti, Carlos |
author_facet |
Pérez Rasetti, Carlos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pérez Rasetti, Carlos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Avaliação Credenciamento Instituições de Educação Superior Evaluación Acreditación Instituciones universitarias Evaluation Accreditation Universities |
topic |
Avaliação Credenciamento Instituições de Educação Superior Evaluación Acreditación Instituciones universitarias Evaluation Accreditation Universities |
description |
Since the implementation of evaluation and accreditation processes in Argentina, the aims of the initial policies began being diluted, diversified and transformed by public policies themselves, and some due to pressures from groups of actors involved. Today, each one of CONEAU's four substantive functions (evaluation of projects from new institutions, external evaluation of institutions in operation, (foreign) undergraduate and graduate programme accreditation) has a different political purport, which this article aims to characterize and explain. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-05-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087 10.26512/lc.v19i38.4087 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v19i38.4087 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087/3750 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108 Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108 Linhas Críticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v19i38 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053651514032128 |