Political diagnosis of evaluation in Argentina

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pérez Rasetti, Carlos
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: spa
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087
Resumo: Since the implementation of evaluation and accreditation processes in Argentina, the aims of the initial policies began being diluted, diversified and transformed by public policies themselves, and some due to pressures from groups of actors involved. Today, each one of CONEAU's four substantive functions (evaluation of projects from new institutions, external evaluation of institutions in operation, (foreign) undergraduate and graduate programme accreditation) has a different political purport, which this article aims to characterize and explain.
id UNB - 28_f135678ffc59a78395d2a33eb98a1e4c
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4087
network_acronym_str UNB - 28
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Political diagnosis of evaluation in ArgentinaDiagnóstico político de la evaluación en ArgentinaDiagnóstico político da avaliação na ArgentinaAvaliaçãoCredenciamentoInstituições de Educação SuperiorEvaluaciónAcreditaciónInstituciones universitariasEvaluationAccreditationUniversitiesSince the implementation of evaluation and accreditation processes in Argentina, the aims of the initial policies began being diluted, diversified and transformed by public policies themselves, and some due to pressures from groups of actors involved. Today, each one of CONEAU's four substantive functions (evaluation of projects from new institutions, external evaluation of institutions in operation, (foreign) undergraduate and graduate programme accreditation) has a different political purport, which this article aims to characterize and explain.Desde la implantación de la evaluación y acreditación en Argentina los objetivos de las políticas iniciales se fueron diluyendo, diversificando, transformando por acción de las propias políticas públicas y las impulsadas por los colectivos de actores implicados. Hoy, cada una de las cuatro funciones sustantivas de la Coneau (evaluación de proyectos de nuevas instituciones, evaluación externa de instituciones en funcionamiento, acreditación de carreras de grado –pregrado para otros países– y acreditación de carreras de posgrado) presenta una significación política dispar que este artículo trata de caracterizar y explicar.Desde a implementação da avaliação e do credenciamento na Argentina, os objetivos das políticas iniciais foram se diluindo, diversificando-se, transformando-se pela ação das próprias políticas públicas e as impulsionadas pelos coletivos dos atores implicados. Hoje, cada uma das quatro funções básicas da CONEAU (avaliação de projetos de novas instituições, a avaliação externa das instituições em funcionamento, o credenciamento de cursos de graduação e pós-graduação) possuem significados políticos díspares que este artigo tenta caracterizar explicar.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2013-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/408710.26512/lc.v19i38.4087Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108Linhas Crí­ticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-1081981-04311516-489610.26512/lc.v19i38reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBspahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087/3750Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPérez Rasetti, Carlos2022-01-14T19:42:35Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4087Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2022-01-14T19:42:35Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Political diagnosis of evaluation in Argentina
Diagnóstico político de la evaluación en Argentina
Diagnóstico político da avaliação na Argentina
title Political diagnosis of evaluation in Argentina
spellingShingle Political diagnosis of evaluation in Argentina
Pérez Rasetti, Carlos
Avaliação
Credenciamento
Instituições de Educação Superior
Evaluación
Acreditación
Instituciones universitarias
Evaluation
Accreditation
Universities
title_short Political diagnosis of evaluation in Argentina
title_full Political diagnosis of evaluation in Argentina
title_fullStr Political diagnosis of evaluation in Argentina
title_full_unstemmed Political diagnosis of evaluation in Argentina
title_sort Political diagnosis of evaluation in Argentina
author Pérez Rasetti, Carlos
author_facet Pérez Rasetti, Carlos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pérez Rasetti, Carlos
dc.subject.por.fl_str_mv Avaliação
Credenciamento
Instituições de Educação Superior
Evaluación
Acreditación
Instituciones universitarias
Evaluation
Accreditation
Universities
topic Avaliação
Credenciamento
Instituições de Educação Superior
Evaluación
Acreditación
Instituciones universitarias
Evaluation
Accreditation
Universities
description Since the implementation of evaluation and accreditation processes in Argentina, the aims of the initial policies began being diluted, diversified and transformed by public policies themselves, and some due to pressures from groups of actors involved. Today, each one of CONEAU's four substantive functions (evaluation of projects from new institutions, external evaluation of institutions in operation, (foreign) undergraduate and graduate programme accreditation) has a different political purport, which this article aims to characterize and explain.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-05-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087
10.26512/lc.v19i38.4087
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087
identifier_str_mv 10.26512/lc.v19i38.4087
dc.language.iso.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4087/3750
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 19 No. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108
Linhas Críticas; Vol. 19 Núm. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108
Linhas Crí­ticas; v. 19 n. 38 (2013): Avaliação em educação; 89-108
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v19i38
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br||
_version_ 1797053651514032128