A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Design, Tecnologia e Sociedade |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/28947 |
Resumo: | This work presents a reflection on the didactic material consisted of the Design experience aiming to contribute to the creation of teaching materials and propositional objects whose orientation is focused on student/teacher/information/knowledge interaction. Next, we discuss the role of teaching materials as one of the agents that mediates significant experiences in the students' learning process. Finally, we reflect on the materials - proposing objects, whose basic principle is the construction of knowledge when operating with concepts and poetics, besides enabling a form of relationship based on the subjectivity of the subjects involved. |
id |
UNB-22_68f7369bfbc9f5c1907f97f3b1c7af6d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/28947 |
network_acronym_str |
UNB-22 |
network_name_str |
Revista de Design, Tecnologia e Sociedade |
repository_id_str |
|
spelling |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças materiais didáticoseducação infantildesign em situação de aprendizagemdesign educaçãoteaching materials; childhood educationdesign in teaching and learning situationsdesign educationThis work presents a reflection on the didactic material consisted of the Design experience aiming to contribute to the creation of teaching materials and propositional objects whose orientation is focused on student/teacher/information/knowledge interaction. Next, we discuss the role of teaching materials as one of the agents that mediates significant experiences in the students' learning process. Finally, we reflect on the materials - proposing objects, whose basic principle is the construction of knowledge when operating with concepts and poetics, besides enabling a form of relationship based on the subjectivity of the subjects involved. Este trabalho apresenta uma reflexão em torno do material didático constituído pela experiência do Design visando contribuir para a criação de materiais didáticos e objetos propositores cuja orientação está voltada para a interação aluno/professor/ informações /conhecimento. Em seguida, discutimos o papel do material didático como um dos agentes mediadores de experiências significativas no processo de aprendizagem dos alunos. Por fim, refletimos sobre os materiais didáticos, cujo princípio básico é a construção do conhecimento ao operar com conceitos e poéticas, além de possibilitar uma forma de relação a partir da subjetividade dos sujeitos envolvidos.Programa de Pós-Graduação em Design, Departamento de Design/Instituto de Artes-UnB2019-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/28947Revista de Design, Tecnologia e Sociedade; v. 6 n. 1 (2019): Revista de Design, Tecnologia e Sociedade; 34-562525-7471reponame:Revista de Design, Tecnologia e Sociedadeinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/28947/24705Copyright (c) 2019 Revista de Design, Tecnologia e Sociedadeinfo:eu-repo/semantics/openAccessJordy, ElianeCouto, Rita2019-12-30T15:07:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/28947Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedadePUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/oai2525-74712358-9582opendoar:2019-12-30T15:07:25Revista de Design, Tecnologia e Sociedade - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
title |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
spellingShingle |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças Jordy, Eliane materiais didáticos educação infantil design em situação de aprendizagem design educação teaching materials ; childhood education design in teaching and learning situations design education |
title_short |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
title_full |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
title_fullStr |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
title_full_unstemmed |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
title_sort |
A experiência do Design na construção do material didático para a Educação de crianças |
author |
Jordy, Eliane |
author_facet |
Jordy, Eliane Couto, Rita |
author_role |
author |
author2 |
Couto, Rita |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jordy, Eliane Couto, Rita |
dc.subject.por.fl_str_mv |
materiais didáticos educação infantil design em situação de aprendizagem design educação teaching materials ; childhood education design in teaching and learning situations design education |
topic |
materiais didáticos educação infantil design em situação de aprendizagem design educação teaching materials ; childhood education design in teaching and learning situations design education |
description |
This work presents a reflection on the didactic material consisted of the Design experience aiming to contribute to the creation of teaching materials and propositional objects whose orientation is focused on student/teacher/information/knowledge interaction. Next, we discuss the role of teaching materials as one of the agents that mediates significant experiences in the students' learning process. Finally, we reflect on the materials - proposing objects, whose basic principle is the construction of knowledge when operating with concepts and poetics, besides enabling a form of relationship based on the subjectivity of the subjects involved. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/28947 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/28947 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/design-tecnologia-sociedade/article/view/28947/24705 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Design, Tecnologia e Sociedade info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista de Design, Tecnologia e Sociedade |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Design, Departamento de Design/Instituto de Artes-UnB |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Design, Departamento de Design/Instituto de Artes-UnB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Design, Tecnologia e Sociedade; v. 6 n. 1 (2019): Revista de Design, Tecnologia e Sociedade; 34-56 2525-7471 reponame:Revista de Design, Tecnologia e Sociedade instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista de Design, Tecnologia e Sociedade |
collection |
Revista de Design, Tecnologia e Sociedade |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Design, Tecnologia e Sociedade - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313148278636544 |