Tourism for communication or communication for tourism? Who consume who?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18761 |
Resumo: | This article is inserted in the context of tourism and mediatizacion, that is, in this new scenario of communication in which the field of medias are crossing all other social fields (including tourism), and for them being traversed. In this perspective, the tourist practices that are constantly growing, has used these communication strategies to make your speech stronger, doing with that, often, the tourist (amateur actor) is the own activity spreader (actor specialist) through blogs, websites or fanpages. This ambience of communication is providing a new way to do tourism, in which we observe the breaking down of boundaries between the fields and circular tourist communication. |
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Tourism for communication or communication for tourism? Who consume who?O turismo para a comunicação ou a comunicação para o turismo? Quem consome quem?Turismo. Comunicação. Midiatização. Circulação.Tourism. Communication. Mediatizacion. Circulation.This article is inserted in the context of tourism and mediatizacion, that is, in this new scenario of communication in which the field of medias are crossing all other social fields (including tourism), and for them being traversed. In this perspective, the tourist practices that are constantly growing, has used these communication strategies to make your speech stronger, doing with that, often, the tourist (amateur actor) is the own activity spreader (actor specialist) through blogs, websites or fanpages. This ambience of communication is providing a new way to do tourism, in which we observe the breaking down of boundaries between the fields and circular tourist communication.Este artigo está inserido no contexto do turismo e da midiatização, ou seja, neste novo cenário comunicacional em que o campo dos mídia estão atravessando todos os demais campos sociais (inclusive o turismo), e por eles sendo atravessados. Nesta perspectiva, as práticas turísticas que estão em constante crescimento, têm utilizado dessas estratégias comunicacionais para fazer valer cada vez mais o seu discurso, fazendo com que, muitas vezes, o turista (ator amador) seja o próprio propagador da atividade (ator especialista) através de blogs, sites ou fanpages. Esta ambiência da comunicação está proporcionando uma nova forma de se fazer turismo, em que observamos a quebra de fronteiras entre os campos e uma comunicação turística circular.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2018-11-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1876110.26512/revistacenario.v6i10.18761Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 10 (2018); 73 - 84Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 Núm. 10 (2018); 73 - 84Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 No. 10 (2018); 73 - 84Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 6 n. 10 (2018); 73 - 84Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 6 N.º 10 (2018); 73 - 842318-856110.26512/revistacenario.v6i10reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18761/17857de Sousa Aldrigue, Nataliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-09-27T02:37:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18761Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2019-09-27T02:37:52Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
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