A PRONÚNCIA NO DICIONÁRIO E O PROFESSOR DE LÍNGUA INGLESA
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Data de Publicação: | 2007 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27366 |
Resumo: | This study focuses on a basic resource found in foreign language dictionaries: phonetic transcription. Few English students succeed in using this tool adequately without having had any formal instruction. This study investigated whether or not: a) Brazilian English teachers had been teaching these skills to their students, b) they had been instructed to do so, c) they could interpret phonetic transcriptions. The use of recordings of pronunciation in electronic dictionaries was investigated, too. The research technique employed was a questionnaire. |
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A PRONÚNCIA NO DICIONÁRIO E O PROFESSOR DE LÍNGUA INGLESAforeign language dictionariesphoneticspronunciationdicionários de língua estrangeirafonéticapronúnciaThis study focuses on a basic resource found in foreign language dictionaries: phonetic transcription. Few English students succeed in using this tool adequately without having had any formal instruction. This study investigated whether or not: a) Brazilian English teachers had been teaching these skills to their students, b) they had been instructed to do so, c) they could interpret phonetic transcriptions. The use of recordings of pronunciation in electronic dictionaries was investigated, too. The research technique employed was a questionnaire.Este estudo trata de um recurso básico fornecido por dicionários de língua estrangeira: a transcrição fonética. Poucos estudantes da língua inglesa conseguem utilizar esse recurso se não forem preparados para tal. O presente estudo visa a investigar se os professores de inglês orientam seus alunos para a interpretação dos símbolos fonéticos, se eles mesmos foram orientados quanto ao uso e se sabem como proceder à leitura das transcrições. Investiga-se também o uso das gravações da pronúncia em dicionários eletrônicos. O instrumento escolhido para o presente estudo foi um questionário.Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2007-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27366Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 6 No. 2 (2007): Dictionary use; 55-78Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 6 n. 2 (2007): Uso de dicionários; 55-782237-09511677-9770reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/27366/24332Copyright (c) 2007 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadainfo:eu-repo/semantics/openAccessBettoni-Techio, MelissaHumblé, ´Philippe2019-12-10T18:38:37Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/27366Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-01-13T09:49:26.827233Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false |
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