Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715 |
Resumo: | Those impacted by migratory flows resulting from the current scenario of deepening capital crises have prompted educators to look more closely at Portuguese teaching and learning processes in different contexts. To address these issues, I present the book The Teaching of Portuguese in Brazil – a heritage, a welcome (2020). This is a collection of five chapters by researchers who address educational policies, teacher training, pedagogical practices and identity issues in language learning from the perspective of Portuguese as a Heritage Language (POLH) and Portuguese as a Host Language (PLAc). |
id |
UNB-30_fb49f54f5b0332422745e3852afd5e1a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40715 |
network_acronym_str |
UNB-30 |
network_name_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository_id_str |
|
spelling |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimentoResenha de O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimentoPortuguês como Língua de HerançaPortuguês como Língua de AcolhimentoPortuguese as a Heritage LanguagePortuguese as a Host LanguageThose impacted by migratory flows resulting from the current scenario of deepening capital crises have prompted educators to look more closely at Portuguese teaching and learning processes in different contexts. To address these issues, I present the book The Teaching of Portuguese in Brazil – a heritage, a welcome (2020). This is a collection of five chapters by researchers who address educational policies, teacher training, pedagogical practices and identity issues in language learning from the perspective of Portuguese as a Heritage Language (POLH) and Portuguese as a Host Language (PLAc).Os impactos gerados pelos fluxos migratórios consequentes ao atual cenário de aprofundamento das crises do capital têm acionado educadores a olharem mais atentamente para processos de ensino e de aprendizagem de português nos diferentes contextos. A fim de tratar dessas questões, apresento o livro O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento (2020). Trata-se de uma coletânea composta por cinco capítulos de pesquisadores/as que abordam políticas educacionais, formação de professores, práticas pedagógicas e questões identitárias no aprendizado de línguas na perspectiva do Português como Língua de Herança (POLH) e Português como Língua de Acolhimento (PLAc).Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2023-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/4071510.26512/rhla.v22i2.40715Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 22 No. 2 (2023): Non-thematic issue and Dossier: Portuguese and other heritage languages; DT7Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 22 n. 2 (2023): Fluxo contínuo e Dossiê: Português e outras línguas de herança; DT72237-09511677-977010.26512/rhla.v22i2reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715/38686Copyright (c) 2023 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChinatti Yamanaka, Juliana Harumi2023-12-22T19:11:19Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40715Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-12-22T19:11:19Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento Resenha de O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
title |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
spellingShingle |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi Português como Língua de Herança Português como Língua de Acolhimento Portuguese as a Heritage Language Portuguese as a Host Language |
title_short |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
title_full |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
title_fullStr |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
title_full_unstemmed |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
title_sort |
Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento |
author |
Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi |
author_facet |
Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Português como Língua de Herança Português como Língua de Acolhimento Portuguese as a Heritage Language Portuguese as a Host Language |
topic |
Português como Língua de Herança Português como Língua de Acolhimento Portuguese as a Heritage Language Portuguese as a Host Language |
description |
Those impacted by migratory flows resulting from the current scenario of deepening capital crises have prompted educators to look more closely at Portuguese teaching and learning processes in different contexts. To address these issues, I present the book The Teaching of Portuguese in Brazil – a heritage, a welcome (2020). This is a collection of five chapters by researchers who address educational policies, teacher training, pedagogical practices and identity issues in language learning from the perspective of Portuguese as a Heritage Language (POLH) and Portuguese as a Host Language (PLAc). |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715 10.26512/rhla.v22i2.40715 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715 |
identifier_str_mv |
10.26512/rhla.v22i2.40715 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715/38686 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 22 No. 2 (2023): Non-thematic issue and Dossier: Portuguese and other heritage languages; DT7 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 22 n. 2 (2023): Fluxo contínuo e Dossiê: Português e outras línguas de herança; DT7 2237-0951 1677-9770 10.26512/rhla.v22i2 reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
collection |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
horizontesla@gmail.com |
_version_ |
1797051344171827200 |