Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Horizontes de Linguística Aplicada
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715
Resumo: Those impacted by migratory flows resulting from the current scenario of deepening capital crises have prompted educators to look more closely at Portuguese teaching and learning processes in different contexts. To address these issues, I present the book The Teaching of Portuguese in Brazil – a heritage, a welcome (2020). This is a collection of five chapters by researchers who address educational policies, teacher training, pedagogical practices and identity issues in language learning from the perspective of Portuguese as a Heritage Language (POLH) and Portuguese as a Host Language (PLAc).
id UNB-30_fb49f54f5b0332422745e3852afd5e1a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40715
network_acronym_str UNB-30
network_name_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository_id_str
spelling Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimentoResenha de O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimentoPortuguês como Língua de HerançaPortuguês como Língua de AcolhimentoPortuguese as a Heritage LanguagePortuguese as a Host LanguageThose impacted by migratory flows resulting from the current scenario of deepening capital crises have prompted educators to look more closely at Portuguese teaching and learning processes in different contexts. To address these issues, I present the book The Teaching of Portuguese in Brazil – a heritage, a welcome (2020). This is a collection of five chapters by researchers who address educational policies, teacher training, pedagogical practices and identity issues in language learning from the perspective of Portuguese as a Heritage Language (POLH) and Portuguese as a Host Language (PLAc).Os impactos gerados pelos fluxos migratórios consequentes ao atual cenário de aprofundamento das crises do capital têm acionado educadores a olharem mais atentamente para processos de ensino e de aprendizagem de português nos diferentes contextos. A fim de tratar dessas questões, apresento o livro O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento (2020). Trata-se de uma coletânea composta por cinco capítulos de pesquisadores/as que abordam políticas educacionais, formação de professores, práticas pedagógicas e questões identitárias no aprendizado de línguas na perspectiva do Português como Língua de Herança (POLH) e Português como Língua de Acolhimento (PLAc).Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada2023-10-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/4071510.26512/rhla.v22i2.40715Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 22 No. 2 (2023): Non-thematic issue and Dossier: Portuguese and other heritage languages; DT7Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 22 n. 2 (2023): Fluxo contínuo e Dossiê: Português e outras línguas de herança; DT72237-09511677-977010.26512/rhla.v22i2reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicadainstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715/38686Copyright (c) 2023 Revista Horizontes de Linguistica Aplicadahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessChinatti Yamanaka, Juliana Harumi2023-12-22T19:11:19Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40715Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/oaihorizontesla@gmail.com2237-09511677-9770opendoar:2023-12-22T19:11:19Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
Resenha de O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
title Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
spellingShingle Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi
Português como Língua de Herança
Português como Língua de Acolhimento
Portuguese as a Heritage Language
Portuguese as a Host Language
title_short Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
title_full Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
title_fullStr Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
title_full_unstemmed Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
title_sort Review of O ensino de Português do Brasil: uma herança, um acolhimento
author Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi
author_facet Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Chinatti Yamanaka, Juliana Harumi
dc.subject.por.fl_str_mv Português como Língua de Herança
Português como Língua de Acolhimento
Portuguese as a Heritage Language
Portuguese as a Host Language
topic Português como Língua de Herança
Português como Língua de Acolhimento
Portuguese as a Heritage Language
Portuguese as a Host Language
description Those impacted by migratory flows resulting from the current scenario of deepening capital crises have prompted educators to look more closely at Portuguese teaching and learning processes in different contexts. To address these issues, I present the book The Teaching of Portuguese in Brazil – a heritage, a welcome (2020). This is a collection of five chapters by researchers who address educational policies, teacher training, pedagogical practices and identity issues in language learning from the perspective of Portuguese as a Heritage Language (POLH) and Portuguese as a Host Language (PLAc).
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-10-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715
10.26512/rhla.v22i2.40715
url https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715
identifier_str_mv 10.26512/rhla.v22i2.40715
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/horizontesla/article/view/40715/38686
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Horizontes de Linguistica Aplicada
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-Graduação em Linguística Aplicada
dc.source.none.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; Vol. 22 No. 2 (2023): Non-thematic issue and Dossier: Portuguese and other heritage languages; DT7
Revista Horizontes de Linguistica Aplicada; v. 22 n. 2 (2023): Fluxo contínuo e Dossiê: Português e outras línguas de herança; DT7
2237-0951
1677-9770
10.26512/rhla.v22i2
reponame:Revista Horizontes de Linguística Aplicada
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Horizontes de Linguística Aplicada
collection Revista Horizontes de Linguística Aplicada
repository.name.fl_str_mv Revista Horizontes de Linguística Aplicada - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv horizontesla@gmail.com
_version_ 1797051344171827200