Teaching and quality of basic education: criticism of the World Bank guidelines

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rosa, Sandra Valéria Limonta
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Santos, Willian Batista dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4695
Resumo: This article presents a critical analysis of the document “Achieving world-class education in Brazil: next steps”, produced by the World Bank in 2010 with the goal of setting priorities for the Brazilian educational policy, emphasizing the issues relating to training and teaching. It is here a clipping from a literature that analyzes the proposals by the World Bank for education in developing countries and how these policies have directly affected the Brazilian education guidelines. For us, the incorporation of such guidelines has intensified the already precarious working conditions and also the teacher ongoing training
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spelling Teaching and quality of basic education: criticism of the World Bank guidelinesEnseñanza y calidad de la educación básica: revisión de las directrices del Banco MundialTrabalho docente e qualidade da educação básica: crítica às diretrizes do banco mundialTrabalho docenteQualidade da educaçãoBanco MundialFormação de professoresTrabajo docente;Calidad de la educación;Banco MundialFormación del profesoradoTeaching;Quality of education;World Bank;Teacher trainingThis article presents a critical analysis of the document “Achieving world-class education in Brazil: next steps”, produced by the World Bank in 2010 with the goal of setting priorities for the Brazilian educational policy, emphasizing the issues relating to training and teaching. It is here a clipping from a literature that analyzes the proposals by the World Bank for education in developing countries and how these policies have directly affected the Brazilian education guidelines. For us, the incorporation of such guidelines has intensified the already precarious working conditions and also the teacher ongoing trainingEn este artículo se presenta un análisis crítico del documento “Lograr una educación de nivel mundial en Brasil: los próximos pasos”, producido por el Banco Mundial en 2010 con el objetivo de establecer las prioridades de la política educativa brasileña, haciendo hincapié en las cuestiones relativas a la formación y el trabajo de los profesores. Se trata de un recorte de una investigación bibliográfica que analiza las directrices del Banco Mundial para la educación de los países llamados en desarrollo y cómo estas políticas han afectado directamente a las directrices para la educación brasileña. Para nosotros, la incorporación de estas directrices ha intensificado las precarias condiciones de trabajo y formación continua de los docentes.Este artigo apresenta uma análise crítica do documento “Atingindo uma educação de nível mundial no Brasil: próximos passos”, produzido pelo Banco Mundial no ano de 2010 com o objetivo de definir prioridades para a política educacional brasileira, dando ênfase às questões referentes à formação e ao trabalho dos docentes. Trata-se aqui de um recorte de uma pesquisa bibliográfica que analisa as orientações propostas pelo Banco Mundial para a educação nos países ditos em desenvolvimento e como estas têm afetado diretamente as políticas de educação brasileiras. Para nós, a incorporação de tais orientações tem intensificado as já precárias condições de trabalho e de formação continuada dos professores.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2016-02-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/469510.26512/lc.v21i46.4695Linhas Críticas; Vol. 21 No. 46 (2015): Formação de professores: propostas e concepções; 665-687Linhas Críticas; Vol. 21 Núm. 46 (2015): Formação de professores: propostas e concepções; 665-687Linhas Crí­ticas; v. 21 n. 46 (2015): Formação de professores: propostas e concepções; 665-6871981-04311516-489610.26512/lc.v21i46reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4695/4283Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRosa, Sandra Valéria LimontaSantos, Willian Batista dos2021-12-09T17:15:43Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4695Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2021-12-09T17:15:43Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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