Challenges of Portuguese language teaching in mainland China
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185 |
Resumo: | The thriving economic relations between China and Portuguese-speaking countries making China one of the countries where the Portuguese teaching has registered the highest growth. This essay promotes an analysis of the current situation of Portuguese language teaching in China, focusing on the various challenges that post-pandemic times entail. In this context, issues such as learning resources, student and teacher mobility, students' job opportunities or legal requirements are some demanding topics that currently acquire new dimensions and give rise to new reflections around the present and the future of Portuguese teaching in mainland China. |
id |
UNB-32_244b54c90551d061e42198208c66ec17 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43185 |
network_acronym_str |
UNB-32 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland ChinaDesafíos de la enseñanza de portugués en la parte continental de ChinaOs desafios do ensino de português na parte continental da ChinaOs desafios do ensino de português na parte continental da ChinaPortuguêsParte continental da ChinaPós-pandemiaPortuguêsParte continental da ChinaPós-pandemiaPortuguésParte continental de ChinaPostpandemiaPortugueseMainland ChinaPost-pandemicThe thriving economic relations between China and Portuguese-speaking countries making China one of the countries where the Portuguese teaching has registered the highest growth. This essay promotes an analysis of the current situation of Portuguese language teaching in China, focusing on the various challenges that post-pandemic times entail. In this context, issues such as learning resources, student and teacher mobility, students' job opportunities or legal requirements are some demanding topics that currently acquire new dimensions and give rise to new reflections around the present and the future of Portuguese teaching in mainland China.Las dinámicas relaciones económicas entre China y los países de habla portuguesa convierten a China, en uno de los países donde la enseñanza del portugués ha registrado mayor crecimiento. Este ensayo promueve un análisis de la situación actual de la enseñanza de portugués en la parte continental de China, centrándose en los diversos desafíos que presentan los tiempos postpandemia. En este contexto, cuestiones como los recursos de aprendizaje, la movilidad de estudiantes y docentes, la salida profesional de estudiantes o los imperativos de la sociedad china son algunos de los temas acuciantes que adquieren nuevas dimensiones y que dan lugar a discusiones o reflexiones en torno al presente y al futuro de la enseñanza de portugués en la parte continental de China.As dinâmicas relações económicas entre a China e os países de língua portuguesa fazem com que a China seja um dos países onde o ensino de Português tem registado um maior crescimento. Este ensaio promove uma análise sobre a situação atual do ensino de Português na parte continental da China focando-se nos vários desafios que os tempos pós-pandemia colocam. Neste âmbito, questões como os recursos de aprendizagem, a mobilidade de alunos e professores, a saída profissional dos estudantes de Português ou os imperativos da sociedade chinesa, constituem algumas das problemáticas que atualmente adquirem novas dimensões e que suscitam discussões ou reflexões sobre o presente e o futuro do ensino de Português na parte continental da China.As dinâmicas relações económicas entre a China e os países de língua portuguesa fazem com que a China seja um dos países onde o ensino de Português tem registado um maior crescimento. Este ensaio promove uma análise sobre a situação atual do ensino de Português na parte continental da China focando-se nos vários desafios que os tempos pós-pandemia colocam. Neste âmbito, questões como os recursos de aprendizagem, a mobilidade de alunos e professores, a saída profissional dos estudantes de Português ou os imperativos da sociedade chinesa, constituem algumas das problemáticas que atualmente adquirem novas dimensões e que suscitam discussões ou reflexões sobre o presente e o futuro do ensino de Português na parte continental da China.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-07-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4318510.26512/lc28202243185Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e43185Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e43185Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e431851981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185/33928https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185/33929Copyright (c) 2022 Manuel Duarte João Pireshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJoão Pires, Manuel Duarte2022-07-26T19:30:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43185Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-07-26T19:30:31Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China Desafíos de la enseñanza de portugués en la parte continental de China Os desafios do ensino de português na parte continental da China Os desafios do ensino de português na parte continental da China |
title |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China |
spellingShingle |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China João Pires, Manuel Duarte Português Parte continental da China Pós-pandemia Português Parte continental da China Pós-pandemia Portugués Parte continental de China Postpandemia Portuguese Mainland China Post-pandemic |
title_short |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China |
title_full |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China |
title_fullStr |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China |
title_full_unstemmed |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China |
title_sort |
Challenges of Portuguese language teaching in mainland China |
author |
João Pires, Manuel Duarte |
author_facet |
João Pires, Manuel Duarte |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
João Pires, Manuel Duarte |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Português Parte continental da China Pós-pandemia Português Parte continental da China Pós-pandemia Portugués Parte continental de China Postpandemia Portuguese Mainland China Post-pandemic |
topic |
Português Parte continental da China Pós-pandemia Português Parte continental da China Pós-pandemia Portugués Parte continental de China Postpandemia Portuguese Mainland China Post-pandemic |
description |
The thriving economic relations between China and Portuguese-speaking countries making China one of the countries where the Portuguese teaching has registered the highest growth. This essay promotes an analysis of the current situation of Portuguese language teaching in China, focusing on the various challenges that post-pandemic times entail. In this context, issues such as learning resources, student and teacher mobility, students' job opportunities or legal requirements are some demanding topics that currently acquire new dimensions and give rise to new reflections around the present and the future of Portuguese teaching in mainland China. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185 10.26512/lc28202243185 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc28202243185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185/33928 https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/43185/33929 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Manuel Duarte João Pires https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Manuel Duarte João Pires https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e43185 Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e43185 Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e43185 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v28i reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br |
_version_ |
1805309288921432064 |