Seeking a possible technical training in the rural education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira, Edna Castro de
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Oliveira, Iraldirene Ricardo de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882
Resumo: This study explores the relation between rural and technical education (EP), taking into account the constant changes in the work field, as well as the dilemmas and perspectives of the human formation in the rural area. This demand challenges the expansion of the federal education system and the possibilities of the education based on the alternation education and learning model, at the Proeja´s courses, in the federal institutes’ campuses. Thus, this study builds on studies on popular education, work and education, adult education (EJA), and the praxis as the foundational category that mobilizes reflections and actions towards other ways of offering EJA integrated with EP in the rural areas.
id UNB-32_5b834b5f2fa7031ea38f18563f7e13b6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4882
network_acronym_str UNB-32
network_name_str Linhas Críticas (Online)
repository_id_str
spelling Seeking a possible technical training in the rural educationEn busca de una formación profesional posible en la Educación del CampoEm busca de uma formação profissional possível na educação do campoEducação do campoEducação profissionalEJAMundo do trabalhoEducación del campoEducación profesionalEJAMundo del trabajoRural educationTechnical educationAdult educationWorld of the workThis study explores the relation between rural and technical education (EP), taking into account the constant changes in the work field, as well as the dilemmas and perspectives of the human formation in the rural area. This demand challenges the expansion of the federal education system and the possibilities of the education based on the alternation education and learning model, at the Proeja´s courses, in the federal institutes’ campuses. Thus, this study builds on studies on popular education, work and education, adult education (EJA), and the praxis as the foundational category that mobilizes reflections and actions towards other ways of offering EJA integrated with EP in the rural areas.El texto explora la temática de la formación en la interfase educación del campo/ educación profesional (EP), alertando para las mutaciones en el mundo del trabajo, dilemas y perspectivas de la formación humana en el campo. Esa demanda la expansión de la red federal y las posibilidades de la formación en alternancia vinculada al Proeja, en campos de institutos federales. Toma como base estudios en el ámbito de la educación popular, del trabajo y educación, de la educación de jóvenes y adultos (EJA), y la praxis como categoría central que moviliza reflexiones y acciones en dirección de otra lógica en la oferta de la EJA integrada a la EP en el campo.O texto explora a temática da formação na interface educação do campo/ educação profissional (EP), atentando para as mutações no mundo do trabalho, dilemas e perspectivas da formação humana no campo. Essa demanda interpela a expansão da rede federal e as possibilidades da formação em alternância vinculada ao Proeja, nos campi de Institutos Federais. Toma, como base, estudos no âmbito da educação popular, do trabalho e educação, da educação de jovens e adultos (EJA) e a práxis como categoria fundante que mobiliza reflexões e ações em prol de outra lógica na oferta da EJA integrada à EP no campo.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2017-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/488210.26512/lc.v22i48.4882Linhas Críticas; Vol. 22 No. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323Linhas Críticas; Vol. 22 Núm. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323Linhas Crí­ticas; v. 22 n. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-3231981-04311516-489610.26512/lc.v22i48reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882/4448Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Edna Castro deOliveira, Iraldirene Ricardo de2021-09-28T10:24:58Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4882Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2021-09-28T10:24:58Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Seeking a possible technical training in the rural education
En busca de una formación profesional posible en la Educación del Campo
Em busca de uma formação profissional possível na educação do campo
title Seeking a possible technical training in the rural education
spellingShingle Seeking a possible technical training in the rural education
Oliveira, Edna Castro de
Educação do campo
Educação profissional
EJA
Mundo do trabalho
Educación del campo
Educación profesional
EJA
Mundo del trabajo
Rural education
Technical education
Adult education
World of the work
title_short Seeking a possible technical training in the rural education
title_full Seeking a possible technical training in the rural education
title_fullStr Seeking a possible technical training in the rural education
title_full_unstemmed Seeking a possible technical training in the rural education
title_sort Seeking a possible technical training in the rural education
author Oliveira, Edna Castro de
author_facet Oliveira, Edna Castro de
Oliveira, Iraldirene Ricardo de
author_role author
author2 Oliveira, Iraldirene Ricardo de
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira, Edna Castro de
Oliveira, Iraldirene Ricardo de
dc.subject.por.fl_str_mv Educação do campo
Educação profissional
EJA
Mundo do trabalho
Educación del campo
Educación profesional
EJA
Mundo del trabajo
Rural education
Technical education
Adult education
World of the work
topic Educação do campo
Educação profissional
EJA
Mundo do trabalho
Educación del campo
Educación profesional
EJA
Mundo del trabajo
Rural education
Technical education
Adult education
World of the work
description This study explores the relation between rural and technical education (EP), taking into account the constant changes in the work field, as well as the dilemmas and perspectives of the human formation in the rural area. This demand challenges the expansion of the federal education system and the possibilities of the education based on the alternation education and learning model, at the Proeja´s courses, in the federal institutes’ campuses. Thus, this study builds on studies on popular education, work and education, adult education (EJA), and the praxis as the foundational category that mobilizes reflections and actions towards other ways of offering EJA integrated with EP in the rural areas.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-02-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882
10.26512/lc.v22i48.4882
url https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882
identifier_str_mv 10.26512/lc.v22i48.4882
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882/4448
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Linhas Críticas
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação - Universidade de Brasília
dc.source.none.fl_str_mv Linhas Críticas; Vol. 22 No. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323
Linhas Críticas; Vol. 22 Núm. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323
Linhas Crí­ticas; v. 22 n. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323
1981-0431
1516-4896
10.26512/lc.v22i48
reponame:Linhas Críticas (Online)
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UnB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UnB
institution UnB
reponame_str Linhas Críticas (Online)
collection Linhas Críticas (Online)
repository.name.fl_str_mv Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv rvlinhas@unb.br
_version_ 1805309286782337024