Seeking a possible technical training in the rural education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882 |
Resumo: | This study explores the relation between rural and technical education (EP), taking into account the constant changes in the work field, as well as the dilemmas and perspectives of the human formation in the rural area. This demand challenges the expansion of the federal education system and the possibilities of the education based on the alternation education and learning model, at the Proeja´s courses, in the federal institutes’ campuses. Thus, this study builds on studies on popular education, work and education, adult education (EJA), and the praxis as the foundational category that mobilizes reflections and actions towards other ways of offering EJA integrated with EP in the rural areas. |
id |
UNB - 28_5b834b5f2fa7031ea38f18563f7e13b6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4882 |
network_acronym_str |
UNB - 28 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Seeking a possible technical training in the rural educationEn busca de una formación profesional posible en la Educación del CampoEm busca de uma formação profissional possível na educação do campoEducação do campoEducação profissionalEJAMundo do trabalhoEducación del campoEducación profesionalEJAMundo del trabajoRural educationTechnical educationAdult educationWorld of the workThis study explores the relation between rural and technical education (EP), taking into account the constant changes in the work field, as well as the dilemmas and perspectives of the human formation in the rural area. This demand challenges the expansion of the federal education system and the possibilities of the education based on the alternation education and learning model, at the Proeja´s courses, in the federal institutes’ campuses. Thus, this study builds on studies on popular education, work and education, adult education (EJA), and the praxis as the foundational category that mobilizes reflections and actions towards other ways of offering EJA integrated with EP in the rural areas.El texto explora la temática de la formación en la interfase educación del campo/ educación profesional (EP), alertando para las mutaciones en el mundo del trabajo, dilemas y perspectivas de la formación humana en el campo. Esa demanda la expansión de la red federal y las posibilidades de la formación en alternancia vinculada al Proeja, en campos de institutos federales. Toma como base estudios en el ámbito de la educación popular, del trabajo y educación, de la educación de jóvenes y adultos (EJA), y la praxis como categoría central que moviliza reflexiones y acciones en dirección de otra lógica en la oferta de la EJA integrada a la EP en el campo.O texto explora a temática da formação na interface educação do campo/ educação profissional (EP), atentando para as mutações no mundo do trabalho, dilemas e perspectivas da formação humana no campo. Essa demanda interpela a expansão da rede federal e as possibilidades da formação em alternância vinculada ao Proeja, nos campi de Institutos Federais. Toma, como base, estudos no âmbito da educação popular, do trabalho e educação, da educação de jovens e adultos (EJA) e a práxis como categoria fundante que mobiliza reflexões e ações em prol de outra lógica na oferta da EJA integrada à EP no campo.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2017-02-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/488210.26512/lc.v22i48.4882Linhas Críticas; Vol. 22 No. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323Linhas Críticas; Vol. 22 Núm. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323Linhas Críticas; v. 22 n. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-3231981-04311516-489610.26512/lc.v22i48reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882/4448Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Edna Castro deOliveira, Iraldirene Ricardo de2021-09-28T10:24:58Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4882Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2021-09-28T10:24:58Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Seeking a possible technical training in the rural education En busca de una formación profesional posible en la Educación del Campo Em busca de uma formação profissional possível na educação do campo |
title |
Seeking a possible technical training in the rural education |
spellingShingle |
Seeking a possible technical training in the rural education Oliveira, Edna Castro de Educação do campo Educação profissional EJA Mundo do trabalho Educación del campo Educación profesional EJA Mundo del trabajo Rural education Technical education Adult education World of the work |
title_short |
Seeking a possible technical training in the rural education |
title_full |
Seeking a possible technical training in the rural education |
title_fullStr |
Seeking a possible technical training in the rural education |
title_full_unstemmed |
Seeking a possible technical training in the rural education |
title_sort |
Seeking a possible technical training in the rural education |
author |
Oliveira, Edna Castro de |
author_facet |
Oliveira, Edna Castro de Oliveira, Iraldirene Ricardo de |
author_role |
author |
author2 |
Oliveira, Iraldirene Ricardo de |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Oliveira, Edna Castro de Oliveira, Iraldirene Ricardo de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação do campo Educação profissional EJA Mundo do trabalho Educación del campo Educación profesional EJA Mundo del trabajo Rural education Technical education Adult education World of the work |
topic |
Educação do campo Educação profissional EJA Mundo do trabalho Educación del campo Educación profesional EJA Mundo del trabajo Rural education Technical education Adult education World of the work |
description |
This study explores the relation between rural and technical education (EP), taking into account the constant changes in the work field, as well as the dilemmas and perspectives of the human formation in the rural area. This demand challenges the expansion of the federal education system and the possibilities of the education based on the alternation education and learning model, at the Proeja´s courses, in the federal institutes’ campuses. Thus, this study builds on studies on popular education, work and education, adult education (EJA), and the praxis as the foundational category that mobilizes reflections and actions towards other ways of offering EJA integrated with EP in the rural areas. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-02-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882 10.26512/lc.v22i48.4882 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v22i48.4882 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4882/4448 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 22 No. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323 Linhas Críticas; Vol. 22 Núm. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323 Linhas Críticas; v. 22 n. 48 (2016): Educação do Campo e Indígena; 300-323 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v22i48 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br|| |
_version_ |
1797053652262715392 |