Poststructuralisms and education: conditions for the conceptual production of a field
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40530 |
Resumo: | This work analyzes contexts and concepts that constitute the post-structuralist philosophical movement in order to address production conditions, as well as some implications for contemporary education. In conceptual assemblages linked to philosophy, post-structuralisms are in the field of creation, in time, resounding breaks for the educational field, with subjects becoming authors in a creative actuality. In this context, the notion of subject stands out, since, in this philosophical bias, confronts crystallized formal educational nuances, signaling challenges in relating post-structuralism and education. |
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Poststructuralisms and education: conditions for the conceptual production of a fieldPostestructuralismos y educación: condiciones para la producción conceptual de um campoPós-estruturalismos e educação: condições de produção conceitual de um campoPós-estruturalismosEducaçãoCondições de produçãoSujeitoPostestructuralismosEducaciónCondiciones de producciónSujetoPoststructuralismsEducationProduction conditionsSubjectThis work analyzes contexts and concepts that constitute the post-structuralist philosophical movement in order to address production conditions, as well as some implications for contemporary education. In conceptual assemblages linked to philosophy, post-structuralisms are in the field of creation, in time, resounding breaks for the educational field, with subjects becoming authors in a creative actuality. In this context, the notion of subject stands out, since, in this philosophical bias, confronts crystallized formal educational nuances, signaling challenges in relating post-structuralism and education.Este trabajo analiza contextos y conceptos del movimiento filosófico postestructuralista el fin de abordar sus condiciones de producción, como implicaciones para la educación contemporánea. En los ensamblajes conceptuales ligados a la filosofía, los postestructuralismos están en el campo de la creación, en el tiempo, rupturas resonantes para el campo educativo, con los sujetos convirtiéndose en autores en una actualidad creativa. En este contexto, se destaca la noción de sujeto, ya que, en este sesgo filosófico, tal concepción confronta matices educativos formales cristalizados, señalando desafíos en la relación postestructuralismo en y educación.Este trabalho analisa contextos e conceitos constituintes do movimento filosófico pós-estruturalista a fim de abordar suas condições de produção, bem como implicações para a educação contemporânea. Nos agenciamentos conceituais atrelados à filosofia, os pós-estruturalismos estão em campo de criação, no tempo, ressoando quebras para o campo educacional, o que reflete nos sujeitos, visto que estes passam a serem autores numa atualidade criadora. Neste contexto, destaca-se a noção de sujeito, uma vez que, neste viés filosófico, tal concepção confronta nuances educacionais formais cristalizadas, sinalizando desafios ao relacionar pós-estruturalismos e educação.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2022-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4053010.26512/lc28202240530Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, year 2022 (jan-dec); e40530Linhas Críticas; Vol. 28 (2022): Linhas Críticas, volumen 28, año 2022 (jan-dic); e40530Linhas Críticas; v. 28 (2022): Linhas Críticas, volume 28, ano 2022 (jan-dez); e405301981-04311516-489610.26512/lc.v28ireponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40530/32584https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/40530/32685Copyright (c) 2022 Déborah Cristina Barbosa Ferreira, Rita Tatiana Cardoso Erbshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFerreira, Déborah Cristina BarbosaErbs, Rita Tatiana Cardoso2022-02-14T16:39:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/40530Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-14T16:39:42Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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