Municipal education evaluation systems (2014-2019): what does the research reveal?
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33369 |
Resumo: | This study aims to analyze the paths of academic production on municipal evaluation systems (2014-2019) allocated in the Brazilian Digital Library of Thesis and Dissertations, and CAPES Journals portal. A qualitative approach is adopted, whose corpus is constituted through content analysis, categorization of works and inferences. The fundamental assumption is that there are systems in consolidation, as a result of national policies, mainly the municipalization of educational provision. These systems need to be better delineated as to the assumptions and strategies assumed, and direction owing to the responsibilities assumed in the municipalities. |
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Municipal education evaluation systems (2014-2019): what does the research reveal?Sistemas de evaluación de la educación (2014-2019): ¿Qué revelan las investigaciones?Sistemas municipais de avaliação da educação (2014-2019): o que as pesquisas revelam?Estado do conhecimentoAvaliação externa da educaçãoAvaliação da educação básicaSistemas municipais de avaliação educacionalQualidade educacionalEstado de conocimientoEvaluación externa de la educaciónEvaluación de la Educación BásicaSistemas de evaluación de la educaciónCalidad educativaState of knowledgeExternal educational evaluationBasic Education EvalutionEducational Evaluation SystemsEducational QualityThis study aims to analyze the paths of academic production on municipal evaluation systems (2014-2019) allocated in the Brazilian Digital Library of Thesis and Dissertations, and CAPES Journals portal. A qualitative approach is adopted, whose corpus is constituted through content analysis, categorization of works and inferences. The fundamental assumption is that there are systems in consolidation, as a result of national policies, mainly the municipalization of educational provision. These systems need to be better delineated as to the assumptions and strategies assumed, and direction owing to the responsibilities assumed in the municipalities.Este estudio tiene como objetivo analizar los caminos de la producción académica em los sistemas de evaluación de educación municipal (2014-2019), asignados en la Biblioteca Digital Brasileña de Tesis y Disertaciones, y en el portal de Publicaciones Periódicas CAPES. Se adopta un enfoque cualitativo, cuyo corpus se constituye através del análisis de contenido, categorización de trabajos e inferencias. El supuesto fundamental es que existen sistemas en consolidación, resultado de políticas nacionales, principalmente la municipalización de la oferta educativa. Estos sistemas necesitan estar mejor delineados en cuanto a los supuestos y estrategias asumidos, y la dirección en vista de las responsabilidades asumidas en los municipios.Este estudo objetiva analisar os caminhos da produção acadêmica sobre os sistemas municipais de avaliação (2014-2019), alocada na Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações e portal de Periódicos CAPES. Adota-se uma abordagem qualitativa cuja técnica de análise e organização dos dados foi a análise de conteúdo, realizando leitura exploratória, categorização dos trabalhos e inferências. O pressuposto fundamental é o de que há sistemas em consolidação, fruto das políticas nacionais, principalmente da municipalização da oferta educacional. Estes sistemas necessitam melhor delineamento quanto aos pressupostos e às estratégias assumidas, e direcionamento face às responsabilidades assumidas nos municípios.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-11-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3336910.26512/lc.v26.2020.33369Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e33369Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e33369Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e333691981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33369/28035https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/33369/32344Copyright (c) 2020 Bruno Layson Ferreira Leão, Allan Solano Souzahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLayson Ferreira Leão, Bruno Solano Souza, Allan2022-02-09T11:16:19Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/33369Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:16:19Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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