The continuous formation in the State of Mato Grosso: a look at the official narratives
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30545 |
Resumo: | This paper is related to a doctoral research. The findings come from the legitimate interpretative analyses existing at the Policies of Continuous Formation in the State of Mato Grosso. It is based on the assumptions of narrative research, advocated by Clandinin and Connelly (2015). It aims at understanding, according to the official narratives, how the formation model of the Public Education Teaching is organized. The formation model is the result of a formation itinerary guided by instabilities and limitations originated from non-continuous movements tied up with the construction of pedagogical policies narratives which articulate the formation to the students’ proficiency level. |
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The continuous formation in the State of Mato Grosso: a look at the official narrativesLa educación continua en Mato Grosso: una mirada hacia las narrativas oficialesA formação continuada em Mato Grosso: um olhar para as narrativas oficiaisPolítica de Formação Continuada de Mato GrossoDocumentos OrientativosNarrativas oficiaisPolítica de Formación Continua de Mato GrossoDocumentos de OrientaciónNarrativas OficialesThe Policies of Continuous Formation in Mato GrossoOrientation documentsOfficial narrativesThis paper is related to a doctoral research. The findings come from the legitimate interpretative analyses existing at the Policies of Continuous Formation in the State of Mato Grosso. It is based on the assumptions of narrative research, advocated by Clandinin and Connelly (2015). It aims at understanding, according to the official narratives, how the formation model of the Public Education Teaching is organized. The formation model is the result of a formation itinerary guided by instabilities and limitations originated from non-continuous movements tied up with the construction of pedagogical policies narratives which articulate the formation to the students’ proficiency level.El artículo presenta un recorte de investigación doctoral, cuyas reflexiones se basan en un análisis interpretativo de narrativas oficiales en la Política de Educación Continua de Mato Grosso. Se fundamenta en presupuestos de búsqueda narrativa, defendidos por Clandinin y Connelly (2015), y se objetiva comprender la organización del modelo continuo de la red pública de enseñanza, según narrativas oficiales. Ese modelo resulta de un itinerario formativo marcado por inestabilidades y limitaciones provenientes de oscilaciones en la construcción de narrativas político-pedagógicas que articulan la formación a los niveles de competencia de los estudiantes.Cet article présente un extrait d'une recherche doctorale, dont les réflexions présentées ici sont basées sur une analyse interprétative des récits officiels présents dans la Politique de Formation Continuée au Mato Grosso. L'objectif de cette étude est celui de comprendre comment le modèle formatif du système scolaire public est organisé, selon les récits officiels. L'itinéraire formatif est marqué par de nombreuses instabilités et limitations résultant de mouvements discontinus dans la construction de récits politico-pédagogiques qui articulent la formation aux indices de compétence des élèves.Este artigo consiste em um recorte de uma pesquisa de doutorado, cujas reflexões partem de uma análise interpretativa das narrativas oficiais presentes na Política de Formação Continuada de Mato Grosso. Fundamenta-se nos pressupostos da pesquisa narrativa, defendidos por Clandinin e Connelly (2015), e objetiva-se compreender a organização do modelo formativo da rede pública de ensino, segundo as narrativas oficiais. Tal modelo é fruto de um itinerário formativo marcado por instabilidades e limitações oriundas de oscilações na construção das narrativas político-pedagógicas que articulam a formação aos índices de proficiência dos estudantes.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2020-07-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3054510.26512/lc.v26.2020.30545Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e30545Linhas Críticas; Vol. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (ene-dic); e30545Linhas Críticas; v. 26 (2020): Revista Linhas Críticas v. 26 (jan-dez); e305451981-04311516-489610.26512/lc.v26i0reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30545/26664https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/30545/31887Copyright (c) 2020 Rosimeire Dias de Camargo, Filomena Maria de Arruda Monteirohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDias de Camargo, Rosimeire de Arruda Monteiro, Filomena Maria2022-02-09T11:38:46Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/30545Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-02-09T11:38:46Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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