Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468 |
Resumo: | This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collectionsin the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit. |
id |
UNB-4_19c5aa2f8c60ae4ad1c9bbe02111575f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19468 |
network_acronym_str |
UNB-4 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination SystemAvaliação de estados de humor nos exames da Royal Academy of DanceEstados de humorDançaAvaliaçõesMood statesDanceEvaluationThis qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collectionsin the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit.Este estudo qualitativo investigou os estados de humor de alunos participantes dos Exames da Royal Academy of Dance. A pesquisa exploratória utilizou o POMS (Profle of Mood States), aplicado antes e após o exame, a uma amostra intencional composta por 12 estudantes de dança, faixa etária de 18 a 40 anos. A análise descritiva, ao se comparar os dados obtidos no pré e pós-teste, evidenciou um aumento da fadiga e uma diminuição do vigor e índices mínimos dos estados de tensão, depressão, raiva e confusão mental. Novos estudos se fazem necessários, visando ao aprimoramento das abordagens acerca dos estados subjetivos envolvendo as práticas, a formação em dança e as avaliações das performances, aspectos ainda pouco explorados em âmbito acadêmico.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2017-08-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação ContinuadaPsicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação ContinuadaPsicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação ContinuadaPsicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada1806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468/18008Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da CostaSchwartz, Gisele MariaAuriemo, Danielle FerreiraPalhares, Marcelo Fadori SoaresCatib, Norma Ornelas MontebugnoliRibeiro, Ivana de Camposinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-11-22T12:49:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19468Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-11-22T12:49:33Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System Avaliação de estados de humor nos exames da Royal Academy of Dance |
title |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System |
spellingShingle |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa Estados de humor Dança Avaliações Mood states Dance Evaluation |
title_short |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System |
title_full |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System |
title_fullStr |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System |
title_full_unstemmed |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System |
title_sort |
Assessment of Mood States in the Royal Academy of Dance Examination System |
author |
Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa |
author_facet |
Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa Schwartz, Gisele Maria Auriemo, Danielle Ferreira Palhares, Marcelo Fadori Soares Catib, Norma Ornelas Montebugnoli Ribeiro, Ivana de Campos |
author_role |
author |
author2 |
Schwartz, Gisele Maria Auriemo, Danielle Ferreira Palhares, Marcelo Fadori Soares Catib, Norma Ornelas Montebugnoli Ribeiro, Ivana de Campos |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Trevisan, Priscila Raquel Tedesco da Costa Schwartz, Gisele Maria Auriemo, Danielle Ferreira Palhares, Marcelo Fadori Soares Catib, Norma Ornelas Montebugnoli Ribeiro, Ivana de Campos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Estados de humor Dança Avaliações Mood states Dance Evaluation |
topic |
Estados de humor Dança Avaliações Mood states Dance Evaluation |
description |
This qualitative study investigated the mood states of students, participants in of the Royal Academy of Dance examinations. The exploratory research used the POMS (Profile of Mood States), administered before and after the examination, to an intentional sample of 12 dance students, aged 18 to 40 years. The descriptive analysis, comparing the data collectionsin the pre and post-test showed an increase in fatigue and decreased vigor and minimum indices of tension states, depression, anger and confusion. Further studies are needed in order to improve the approaches to the subjective states involving practice, background training in dance and performance assessments, aspects largely unexplored in the academic ambit. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-08-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/19468/18008 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada Psicologia: Teoria e Pesquisa; V. 33 - Publicação Continuada 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaptp@gmail.com |
_version_ |
1800211714298347520 |