Português (Brasil)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Naesia Daiane dos Santos
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Silva, Flaviana dos Santos, Almeida, Natália Bandeira de, Albuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Diversitas Journal
Texto Completo: https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938
Resumo: ABSTRACT: This article discusses the didactic project "Indigenous Roots of Alagoas" which, from the perspective of a training based on Law 11.645 / 08, which makes the teaching of Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture incorporated into the school curriculum, provided the development of multidisciplinary interventions in the elementary school class. The project was carried out through PIBID (Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships) by students of the Pedagogy course at the Federal University of Alagoas - Arapiraca Campus, in one of the Arapiraca municipal schools in the state of Alagoas with a class of 2 1st year of elementary school. KEYWORDS: Indigenous Culture. Teacher training. Elementary School.
id UNEAL_378c309a97235dafbe017eb2c0c27e37
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/938
network_acronym_str UNEAL
network_name_str Diversitas Journal
repository_id_str
spelling Português (Brasil) Português (Brasil) A questão indígena em contexto multidisciplinar ABSTRACT: This article discusses the didactic project "Indigenous Roots of Alagoas" which, from the perspective of a training based on Law 11.645 / 08, which makes the teaching of Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture incorporated into the school curriculum, provided the development of multidisciplinary interventions in the elementary school class. The project was carried out through PIBID (Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships) by students of the Pedagogy course at the Federal University of Alagoas - Arapiraca Campus, in one of the Arapiraca municipal schools in the state of Alagoas with a class of 2 1st year of elementary school. KEYWORDS: Indigenous Culture. Teacher training. Elementary School.RESUMO: Este artigo discute o projeto didático Raízes Indígenas de Alagoas que sob a perspectiva de uma formação baseada na Lei 11.645/08, a qual torna obrigatório o ensino da História e Cultura Afro-brasileira e Indígena incorporado ao currículo escolar, proporcionou o desenvolvimento de intervenções multidisciplinares em turma do Ensino Fundamental. O projeto foi realizado através do PIBID (Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência) por estudantes do curso de Pedagogia da Universidade Federal de Alagoas - Campus Arapiraca, em uma das escolas da rede municipal de Arapiraca no Estado de Alagoas com uma turma de 2° ano do Ensino Fundamental. PALAVRAS-CHAVE: Cultura Indígena. Formação de professores. Ensino fundamental.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2020-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/93810.17648/diversitas-journal-v5i1-938Diversitas Journal; v. 5 n. 1 (2020): Educação com diversidade, sociedade com sustentabilidade; 422-4322525-521510.17648/diversitas-journal-v5i1reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938/943Copyright (c) 2020 Naesia Daiane dos Santos Silva, Tereza Cristina Cavalcanti de Albuquerque https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Naesia Daiane dos SantosSilva, Flaviana dos SantosAlmeida, Natália Bandeira deAlbuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti de 2021-08-19T19:09:39Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/938Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-01-13T09:47:01.641068Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false
dc.title.none.fl_str_mv Português (Brasil)
Português (Brasil)
A questão indígena em contexto multidisciplinar
title Português (Brasil)
spellingShingle Português (Brasil)
Silva, Naesia Daiane dos Santos
title_short Português (Brasil)
title_full Português (Brasil)
title_fullStr Português (Brasil)
title_full_unstemmed Português (Brasil)
title_sort Português (Brasil)
author Silva, Naesia Daiane dos Santos
author_facet Silva, Naesia Daiane dos Santos
Silva, Flaviana dos Santos
Almeida, Natália Bandeira de
Albuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti de
author_role author
author2 Silva, Flaviana dos Santos
Almeida, Natália Bandeira de
Albuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti de
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Naesia Daiane dos Santos
Silva, Flaviana dos Santos
Almeida, Natália Bandeira de
Albuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti de
description ABSTRACT: This article discusses the didactic project "Indigenous Roots of Alagoas" which, from the perspective of a training based on Law 11.645 / 08, which makes the teaching of Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture incorporated into the school curriculum, provided the development of multidisciplinary interventions in the elementary school class. The project was carried out through PIBID (Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships) by students of the Pedagogy course at the Federal University of Alagoas - Arapiraca Campus, in one of the Arapiraca municipal schools in the state of Alagoas with a class of 2 1st year of elementary school. KEYWORDS: Indigenous Culture. Teacher training. Elementary School.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-01-13
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938
10.17648/diversitas-journal-v5i1-938
url https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938
identifier_str_mv 10.17648/diversitas-journal-v5i1-938
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938/943
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Naesia Daiane dos Santos Silva, Tereza Cristina Cavalcanti de Albuquerque
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Naesia Daiane dos Santos Silva, Tereza Cristina Cavalcanti de Albuquerque
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal
dc.source.none.fl_str_mv Diversitas Journal; v. 5 n. 1 (2020): Educação com diversidade, sociedade com sustentabilidade; 422-432
2525-5215
10.17648/diversitas-journal-v5i1
reponame:Diversitas Journal
instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron:UNEAL
instname_str Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
instacron_str UNEAL
institution UNEAL
reponame_str Diversitas Journal
collection Diversitas Journal
repository.name.fl_str_mv Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)
repository.mail.fl_str_mv revistadiversitasjournal@gmail.com
_version_ 1797051276515606528