Português (Brasil)
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Diversitas Journal |
Texto Completo: | https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938 |
Resumo: | ABSTRACT: This article discusses the didactic project "Indigenous Roots of Alagoas" which, from the perspective of a training based on Law 11.645 / 08, which makes the teaching of Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture incorporated into the school curriculum, provided the development of multidisciplinary interventions in the elementary school class. The project was carried out through PIBID (Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships) by students of the Pedagogy course at the Federal University of Alagoas - Arapiraca Campus, in one of the Arapiraca municipal schools in the state of Alagoas with a class of 2 1st year of elementary school. KEYWORDS: Indigenous Culture. Teacher training. Elementary School. |
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Português (Brasil) Português (Brasil) A questão indígena em contexto multidisciplinar ABSTRACT: This article discusses the didactic project "Indigenous Roots of Alagoas" which, from the perspective of a training based on Law 11.645 / 08, which makes the teaching of Afro-Brazilian and Indigenous History and Culture incorporated into the school curriculum, provided the development of multidisciplinary interventions in the elementary school class. The project was carried out through PIBID (Institutional Program for Teaching Initiation Scholarships) by students of the Pedagogy course at the Federal University of Alagoas - Arapiraca Campus, in one of the Arapiraca municipal schools in the state of Alagoas with a class of 2 1st year of elementary school. KEYWORDS: Indigenous Culture. Teacher training. Elementary School.RESUMO: Este artigo discute o projeto didático Raízes Indígenas de Alagoas que sob a perspectiva de uma formação baseada na Lei 11.645/08, a qual torna obrigatório o ensino da História e Cultura Afro-brasileira e Indígena incorporado ao currículo escolar, proporcionou o desenvolvimento de intervenções multidisciplinares em turma do Ensino Fundamental. O projeto foi realizado através do PIBID (Programa Institucional de Bolsas de Iniciação à Docência) por estudantes do curso de Pedagogia da Universidade Federal de Alagoas - Campus Arapiraca, em uma das escolas da rede municipal de Arapiraca no Estado de Alagoas com uma turma de 2° ano do Ensino Fundamental. PALAVRAS-CHAVE: Cultura Indígena. Formação de professores. Ensino fundamental.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2020-01-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/93810.17648/diversitas-journal-v5i1-938Diversitas Journal; v. 5 n. 1 (2020): Educação com diversidade, sociedade com sustentabilidade; 422-4322525-521510.17648/diversitas-journal-v5i1reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/938/943Copyright (c) 2020 Naesia Daiane dos Santos Silva, Tereza Cristina Cavalcanti de Albuquerque https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Naesia Daiane dos SantosSilva, Flaviana dos SantosAlmeida, Natália Bandeira deAlbuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti de 2021-08-19T19:09:39Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/938Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-01-13T09:47:01.641068Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false |
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